Husk mig
▼ Indhold

Hvordan får jeg ideerne ud?


Hvordan får jeg ideerne ud?24-12-2009 11:59
løsningen
☆☆☆☆☆
(1)
har prøvet næsten alt. Hvordan får jeg ideerne ud til menesker med tilstrækkelig indflydelse.
En gave til fremtiden og Conie Hedegård (rettet bidrag)
Indsendt af Frank Nelson Espensen

Kategori: Teknologi
Region: Syddanmark
BESKRIVELSE
Jeg er ikke den store tilhænger af vindmøller, da jeg mener møllerne fra start til slut er en begrænset energibidrager, hvis vi regner produktion, opstilling, vedligehold og bortskaffelse med. ( Vi har heldigvis ikke set de helt store reparationer endnu, men jeg er bange for at det kan vise sig på især krøj kransen på hav vindmøllerne)
En stor vindmølle producere 2-4 MW til trods for at kun 25 - 30 % af vindens energiindhold udnyttes, desuden tabes 6 til 10 % på gear og generator. Der udover giver snavs på vingerne en forringelse af udnyttelsen.
Skal man endelig forsat satse på vindenergien, bør flere møller anbringes på samme rør, med støtte fra nabomøller og med mulighed for at dreje om sin egen akse.
Møllerne bør løfte vand op i højden for på nedturen at passere vandturbiner. Det giver mindre slitage, billigere møller, højere effekt, samt fordelen i at møllen ikke skal bremses i hårdt vejr.
Dette er ikke nit nuværende bidrag, men vil jeg vende tilbage med nærmere beskrivelse og tegninger i et senere bidrag.
Et stort sejlskib omsætter 4 MW = 6000 hk.
Min første tanke var ar man kunne fast forankre en flydepram på havet med en stor betonklods på bunden. Anbringe en stor generator på prammen og lade store sejlskibe trække vier fra en tromle forbundet med generatoren og på denne måde udnytte de mange direkte kræfter som den fuldt udnyttede vind kunne bidrage med. Efter jeg gennem tiderne har set hvordan moder natur gang på gang har ødelagt drømmene for opfinder samt investorer, har jeg løftet min vind energi over 300 meter op over havets uroligheder. Jeg har vedlagt en principskitse, nano teknologien åbner måske mulighed for at vindposerne udføres i ny, let og meget stærk materiale.
24-12-2009 12:32
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Og hvad går så denne løsning ud på?

Man kan vist sige at alle muligheder har været overvejet i dette forum. Man kan vist også konstatere at det vist ikke er ideerne eller deres validitet som er afgørende for evt teknologiske fremskridt!

Det syntes i langt højere grad at være evnen til at skabe den nødvendige lobbyisme og herefter opnå uendelige midler fra de offentlige kasser som er afgørende.
RE: Det skal virke24-12-2009 12:38
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2593)
løsningen skrev:
har prøvet næsten alt. Hvordan får jeg ideerne ud til menesker med tilstrækkelig indflydelse.


Du må starte med at lave noget som virker! Alle de nævnende ideer er prøvet og kasseret.


24-12-2009 16:45
strømfisk
☆☆☆☆☆
(4)
online medier er en oplagt mulighed, der findes værktøjer som oploader dine film, podcast, og andre udgivelser til adskillige højtrafik video og sociale tjenester online i et hug. Det får en viral karakter og spreder sig af sig selv til dem du gerne vil nå ud til.

Hvis din energi ide er god, kan det gøres for relativt små penge.

Du skal så have dig en blog selv hvor du fortæller og beskriver dine ideer dels så film og andet kan linke til denne blog, og dels så du kan danne et 'comminity' omkring din ide..

Hvad koster din idee pr. watt??

mvh
24-12-2009 16:53
Jakob
★★★★★
(9261)
.



@løsningen


Hvis du har en idé til Connie, kan du så ikke bare skrive den til hende i en mail..?

Det er selvfølgelig ingen garanti. Jeg skrev en idé til klimakommissionen via klimaministeriet for over et år siden, og jeg har aldrig fået noget svar.

Men vil du ikke søge patenter, så er der, som du ser, også god mulighed for at få modspil til idéer her i forum.

Ud fra hvad du skriver, så er det min fornemmelse, at du allerede kan finde en del under kategorien teknologi:
http://www.klimadebat.dk/forum/teknologi-f20.php


Har du f.eks. set disse tråde:
http://www.klimadebat.dk/forum/vindmoeller-til-lavere-pris-d20-e516.php#post_5409
http://www.klimadebat.dk/forum/vindmoelleluftskibe-og-flyvende-solcelletaepper-d20-e396.php
http://www.klimadebat.dk/forum/vindmoelleenergi-skal-lagres-men-hvordan--d20-e333-s360.php#post_14934



.
24-12-2009 20:10
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Efter jeg gennem tiderne har set hvordan moder natur gang på gang har ødelagt drømmene for opfinder samt investorer, har jeg løftet min vind energi over 300 meter op over havets uroligheder.


Mange ting har været overvejet omkring svævende mølle, sejl som trækker vinden ned fra 5 – 800 m, møllekonstruktioner som svæver helt oppe i stratosfæren.

Problemstillingen er at meget eller nogle af disse ting kan virkelig laves, men de investorer som skal medvirke, her er det beklageligvis sådan at deres kapital er parkeret i nyttesløse projekter, hvor staten eller lovgivningen sikre deres udbytte, direkte eller indirekte via tvangsudskrevne forhøjede priser på ydelser fra disse konstruktioner hvor investorer yder deres lån.

Jeg tror du skal se til USA hvis du har noget unik og særlig hvis du kan beskrive din teknologi.
Redigeret d. 24-12-2009 20:40
22-03-2010 23:25
Claus Thomsen
☆☆☆☆☆
(17)
@løsningen.

Der er nu gået tre måneder. Hvordan går det dig? Har du fået kontakter? Er du kommet videre med din "gave"?
Har dit indlæg her ført dig videre frem?




Deltag aktivt i debatten Hvordan får jeg ideerne ud?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik