Husk mig
▼ Indhold

Hvordan hænger klimaændringerne i Danmark sammen med den globale opvarmning?


Hvordan hænger klimaændringerne i Danmark sammen med den globale opvarmning?05-06-2015 16:27
Ceciliekonkylie
☆☆☆☆☆
(1)
Hej. Jeg har et spørgsmål vedrørende den globale opvarmning og det konskvenser for Danmark, som jeg håber, I kan hjælpe mig med.

Hvordan kan den globale opvarmning kan resultere i kraftigere storme/orkaner, oversvømmelser og skybrud i Danmark?

Mange tak på forhånd.
RE: Negativ05-06-2015 21:25
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2593)
Ceciliekonkylie skrev:
Hvordan kan den globale opvarmning kan resultere i kraftigere storme/orkaner, oversvømmelser og skybrud i Danmark?


Vi har ikke orkaner i Danmark. Men kan undtagelsesvis have storme af orkan-styrke.
En globale opvarmning giver mindre temperatur-forskelle omkring Danmark. Og mindre temperatur-forskelle giver svagere storme. Den omvendte effekt. Der kommer måske kraftigere storme i nordatlanten, nord for Jan Mayen.

Kraftigere skybrud skyldes tildels at varmluft kan rumme mere vanddamp.

Men det bliver ikke bedre at af vi får flere huse, bedre veje og flere parkeringspladser. Og så dette at husene bliver højere giver mere nedbør, særligt i et få fladt land som Danmark. Dels har kommunerne det med at lave for små kloakker, og er for langsomme til at forstøre dem. Og de laver for små broer. Kommunerne kommer til at udstykke engene, som tidligere tog vandet. Selv i de tilfælde hvor kommuner bygger diger, kan der være problemer med at hvor skal vandet så være henne. Vandet fylder ligeså meget som før. Og vandet kan blive fanget på den forkerte side af diget.


Deltag aktivt i debatten Hvordan hænger klimaændringerne i Danmark sammen med den globale opvarmning?:

Husk mig

Lignende indhold
Artikler
Global opvarmning
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik