Husk mig
▼ Indhold

Hvorfor Vegan?


Hvorfor Vegan?03-03-2017 19:20
Ali96Radhi
☆☆☆☆☆
(7)
Hej allesammen.

Jeg vil gerne høre folks meninger omkring, hvorfor mange mennesker er begyndt at springe ud som veganer, når de er født som kødæder.


Altså de fleste mennesker er stadig kødædere, og i Japan er man vegitar (De lever også længere end i vesten) , men ikke vegan.


Jeg har læst forskellige argumenter fra veganer, g jeg må indrømme at meget at det de siger giver god mening.


Men på samme tænker jeg at det ikke nødvendigvis er forkert at være kødædere, men problemet ligger at man overforbruger og producerer enorm landbrugsdyr.


Så er der også metoden man slagter dyret-altså mange dyr bliver mishandlet på den forfærdeligste måde.

Her er et par virkelige gode hjemmesider jeg kan anbefale hvis folk er interreseret hvorfor folk bliver veganer.

PS: Jeg er selv kødæder/men prøver at være semi vegitar


Her er de nedoverstående links

http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/vegetarkost-er-godt-helbredet-og-bedst-klimaet


https://www.govegan.dk/miljoe


http://www.vegana.dk/hvorfor-hvorfor.htm


Er mere end interreseret i at læse modargumenter omkring veganisme.
04-03-2017 14:22
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Er mere end interreseret i at læse modargumenter omkring veganisme.


Jammen, modargumentet ligger naturligvis i at vi skal bevare retten til at vælge selv. Så længe vi ikke mishandler dyrene er der ikke noget fælt ved at spise kød. Det er i øvrigt ikke sundt for alle at blive veganer, selv om det ikke bør være nogen forhindring. Vi har forskellig blodtype mv som er mere og mindre velegnet til at undvære kød, men det står der sikkert også en helt masse om på de sites du henviser til.
06-03-2017 17:44
Ali96Radhi
☆☆☆☆☆
(7)
Ikke hvad jeg har læst, faktisk står i disse sider at det er dårligt at spise animalsk produkter.
06-03-2017 19:49
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Ali96Radhi skrev:
Ikke hvad jeg har læst, faktisk står i disse sider at det er dårligt at spise animalsk produkter.


så kunne det måske tænkes at det er forfattet af fanatikere? Vores fordøjelsessystem, nogles mere end andre, har vænnet sig til kød. Forestil dig at en løve skulle leve at grønt.


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
06-03-2017 23:25
Ali96Radhi
☆☆☆☆☆
(7)
Kære Morten.

Hvis du har tid kan du sende mig et links omkring at det ikke er sundt for alle at blive veganer eller vegitarer for dens sags skyld?

Spørg kun fordi jeg gerne vil blive mere informeret omkring vores forskellige blodtyper og hvilken effekt det har, hvis man er kødæder eller vegan (Det er ikke nødvendigvis noget man er født med, men noget man bliver opdraget med)


Mvh

Ali
06-03-2017 23:30
Ali96Radhi
☆☆☆☆☆
(7)
Nu er videnskab.dk ikke fantatisk side, men en side der bygger på fakta. Personerne bag siden er faktisk fagfolk med en høj akademisk baggrund.
07-03-2017 00:20
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Ali96Radhi skrev:
Kære Morten.

Hvis du har tid kan du sende mig et links omkring at det ikke er sundt for alle at blive veganer eller vegitarer for dens sags skyld?

Spørg kun fordi jeg gerne vil blive mere informeret omkring vores forskellige blodtyper og hvilken effekt det har, hvis man er kødæder eller vegan (Det er ikke nødvendigvis noget man er født med, men noget man bliver opdraget med)


Mvh

Ali


Blodtyper er noget man er født med


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
07-03-2017 00:28
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Ali96Radhi skrev:
Nu er videnskab.dk ikke fantatisk side, men en side der bygger på fakta. Personerne bag siden er faktisk fagfolk med en høj akademisk baggrund.


Det er et populistisk blad som først og fremmest går op i at sælge nogle blade. Jeg ville ikke sætte alle mine penge på at fagligheden er på toppen overalt i bladet, og i øvrigt kan akademikere sagtens være forudindtaget og farve deres atikler.

Hvis du på forhånd er sådan indstillet at du gerne vil argumenterer for at alle mennesker bør blive veganer, forstår jeg bedre ordkløveriet, du er i gang med.


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
07-03-2017 11:12
Ali96Radhi
☆☆☆☆☆
(7)
Hej Morten. Først og fremmest er jeg stadig kødæder, og vil aldrig nogensinde sige til folk hvad de skal spise. De er menneskernes eget valgt!
07-03-2017 13:01
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Ali96Radhi skrev:
Hej Morten. Først og fremmest er jeg stadig kødæder, og vil aldrig nogensinde sige til folk hvad de skal spise. De er menneskernes eget valgt!


Okay, det lyder jo som sød musik i mine øre. Men hvad er grunden til du påtænker at blive veganer? Håber du på at blive sundere? I så fald er der flere ting som du skal være opmærksom på, og det er ikke noget jeg har sat mig ind i. Der er bare sådan at kød dækker os rigtig godt ind så vi ikke kommer til at mangle noget, mens det ikke er tilfældet med de grønne varer. En måde at sikre sin sundhed på er at blive ved med at spise lidt kød også, men ønsker du ikke det, vil jeg anbefale sig at studerer området grundigt.


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
07-03-2017 16:20
Ali96Radhi
☆☆☆☆☆
(7)
Hej Morten.

Jeg vil uddybe et mere grundigt svar.

Så håber at du bærer over mig


Ligeså snart jeg har tid vil jeg med glæde besvare dig

Mvh

Ali




Deltag aktivt i debatten Hvorfor Vegan?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik