Klimadebat.dk | Dansk forum om klima og energi 

Oprettelse | Kodeord?
12. februar 2012, 22:53 English

Indoktrinering i børnehøjde

Debat > Generelt > Overordnet om klimaændringer > Indoktrinering i børnehøjde

22-11-2009 16:53Indoktrinering i børnehøjde
Boe Carslund-Sørensen

Ingen avatar

Rank: 5/5
(2063)

Fra Information!

De mindste skal ikke være bange

Vi voksne kan også være bange, men skal det gå ud over børnene? Folkeskolerne holder klimauger for samtlige klassetrin, og TV 2 viser klimategnefilm. Det er bedre, at børnene lærer utrygheden at kende på en tryg måde. Eller giver vi i virkeligheden offeret skyldsfølelse?

http://www.information.dk/215929

Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
22-11-2009 17:00
Frank Lansner

Ingen avatar

(2380)

Ja, for deres egen trygheds skyld må de hellere blive totalt hjernevaskede i ung alder. Ren Farenheit 440.

Min far var i Sovjet i 1970´erne som repræsentant for Polyteknisk læreanstalt. De så en udmærket gennemgang af de matematik studerendes pensum etc.

Min far spurgte så: "I har 4 år med matematik og naturvidenskab og 1 år med lære om kommunismen og samfundet. Tror i ikke at jeres studerende ville blive bedre matematikere med 5 års matematik og naturvidenskab?"

Panelet blev stille, folk hviskede sammen, rynkede bryn. og som kom svaret endeligt: "Det er bedre for det unge menneske".

Det kom jeg bare lige i tanke om..
Redigeret d. 22-11-2009 17:01
22-11-2009 21:58
Boe Carslund-Sørensen

Ingen avatar

(2063)

Desværre er "klimakaravanen" ikke mindre indoktrinerende.

Hvor er alle spørgsmåltegnene blevet af?

Er det danske skolesystem banket tilbage til 1950'erne?

Send svar Nyt emne

Har du en holdning til dét, du lige har læst? Vi er altid på udkig efter flere aktive debattører og ser frem til, at du også bliver en del af debatten! Selv små indspark bidrager til en levende diskussion ...

Seneste debat

Gæsteafstemning

Information

Klummen

Nyt fra Ing.dk

Copyright © 2007-2012 Klimadebat.dk | Dansk forum om klima, energi og global opvarmning Klimadebat.dk på Facebook