Husk mig
▼ Indhold

Indonesien - HJÆLP!


Indonesien - HJÆLP!30-10-2015 21:50
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Hvor f.. er medierne?

Indonesia is burning. So why is the world looking away?

http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/oct/30/indonesia-fires-disaster-21st-century-world-media

31-10-2015 15:26
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
BT:
Store skovbrande skaber slem miljøkatastrofe: 43 millioner asiatere påvirket af røgskyer
Indonesien har i længere tid været ramt af store skovbrande, og det har resulteret i tætte røgskyer over store dele af Sydøstasien. Det anslås, at op mod 43 millioner mennesker lider under det, der sandsynligvis er den værste globale miljøkatastrofe i det 21. århundrede.

http://www.bt.dk/udland/store-skovbrande-skaber-slem-miljoekatastrofe-43-millioner-asiatere-paavirket-af-ro

.
31-10-2015 20:39
John Niclasen
★★★★★
(6381)
BT:
http://www.bt.dk/udland/store-skovbrande-skaber-slem-miljoekatastrofe-43-millioner-asiatere-paavirket-af-ro

Fra artiklen:

Skovbrandene resulterer i kæmpe mængder CO2, og faktisk bliver atmosfæren forurenet med flere klimagasser, end der gør ved udledninger i Tyskland på et helt år.

Dette vrøvl, at CO2 er forurening lever lystigt videre i nogle medier. Det må høre op!

CO2 is the most important food for all life on Earth. This has to be turned completely on its head, this idea, that CO2 is a toxic pollutant, that even the Pope is buying into it now. It is not a toxic pollutant, it is the gas of life. It is the staff of life. It is the stuff of life. It is the currency of life. It is what we are all made of, and every other living thing on Earth is made of. It is crazy to call it a pollutant.

Ordene er fra miljø-forkæmperen, Patrick Moore, 15:20 inde i denne video:

Patrick Moore – The Sensible Environmentalist

Og jeg er enig. Det er skørt at kalde CO2 for forurening!
01-11-2015 19:13
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Jeg vil gerne sige det samme: Og det er, at det er på tide, at vi ophører med at kalde CO2-udledningen for forurening. Problemet er blot, at det er meget svært at komme op imod de politisk korrekte holdninger.
01-11-2015 20:00
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

og Indonesien?
I fremturer med jeres kemiske teorier og 'glemmer', at vi altså har et klimaproblem.

.
Redigeret d. 01-11-2015 20:20
01-11-2015 20:41
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Er det er problem, at temperaturen i verdenshavene er steget med 0,06 graders Celsius siden 1960?
01-11-2015 20:59
Jakob
★★★★★
(9265)
­


Hvordan er branden begyndt..?

Hvis man vil finde årsager til brande, så plejer man at søge efter arnesteder og analysere på, hvad der er foregået.

GW kan være årsag til brande, men måske ikke alene, og GW er måske heller ikke alene ansvarlig for omfanget..?



­­
01-11-2015 21:05
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jørgen Petersen skrev:
Er det er problem, at temperaturen i verdenshavene er steget med 0,06 graders Celsius siden 1960?


... og at det dermed kan konstateres at; feedback processerne ikke har bidraget med den opreklamerede frygtede accelerering, men nærmere er, ikke eksisterende?

I stedet for at der ser ændringer som medfører feedback, løber varmen stille og roligt ned i havet hvor det ikke gør den store forskel.


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
Redigeret d. 01-11-2015 21:22
01-11-2015 21:07
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

Jørgen >
Er det er problem, at temperaturen i verdenshavene er steget med 0,06 graders Celsius siden 1960?

Det er måske ikke problemet; men det er en indikator på, at noget er galt.
F. eks. et stigende antal naturkatastrofer som den, der er igang i Indonesien:

Species are going up in smoke at an untold rate. It is almost certainly the greatest environmental disaster of the 21st century – so far.

.
02-11-2015 15:10
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

Indonesiens skovbrande er et kvælertag på klimaet


En miljøkatastrofe af fuldstændigt ufattelige dimensioner sker lige nu i Indonesien. Årtiers værste skovbrande antændt af palmeolieindustrien hærger landets regnskove og truer allerede sårbare arter som orangutangen.

.
02-11-2015 19:02
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Ovenstående artikel fra BT, som jeg først har læst nu, er et godt eksempel på hvor let det er at føre skræmmekampagne.

At der ikke er sammenhæng i tingene, er der flere årsager til:

For det første er det et velkendt fænomen, at folk i fattige lande fælder og afbrænder skov med mere for at de således at få et stykke jord, som de herefter kan dyrke. Det ser man rigtigt mange steder i den fattige verden. I Indonesien ser man dette fænomen hvert år på denne årstid. I den rige verden ser man derimod at skovarealet vokser og vokser. Se blot på hvad der er sket i Europa.

For det andet er El Nino ikke et nyt fænomen. Det har man kendt til meget længe. Dvs. længe før man begyndte at snakke om AGW og klimaforandringer. Der er med andre ord ikke grundlag for at påstå, at det er CO2-udledningen, som er den bagvedliggende årsag til disse brande.

For det tredje så har vi i de sidste 20 - 30 år oplevet, at denne klode er blevet væsentligt grønnere og tilsvarende mere frodig. Det skyldes bl.a. den menneskelige CO2-udledning. Her vi jeg kun sige, at jo grønnere og mere frodig en vegetation er, jo vanskeligere er det at få den til at brænde.
02-11-2015 19:30
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

Jørgen >
Der er med andre ord ikke grundlag for at påstå, at det er CO2-udledningen, som er den bagvedliggende årsag til disse brande.

Co²-udledning er ikke 'årsag' her. Den er helt klart angivet som skovbrande, antændt af palmeolieindustrien. Her er ikke brug for formler!

Her var i øvrigt linket:
http://politiken.dk/oekonomi/2050/klima/ECE2907950/indonesiens-skovbrande-er-et-kvaelertag-paa-klimaet/
02-11-2015 19:47
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
I fattige lande er man parat til næsten hvad som helst, for at få brød på bordet. Sådan er det desværre. I de ringe lande er situationen en helt anden. Her har vi råd til at passe på vores natur og vores miljø.
02-11-2015 20:19
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

Jørgen >
I fattige lande er man parat til næsten hvad som helst, for at få brød på bordet. Sådan er det desværre. I de ringe lande er situationen en helt anden. Her har vi råd til at passe på vores natur og vores miljø.

Det er derfor kun de rige lande, der har muligheden for at hjælpe. Det er jo også os, der æder planteolien.

'Vores' natur?

.
02-11-2015 21:16
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Ulandshjælp er ineffektivt til bekæmpelse af fattigdom. Det siger Angus Deaton, som er modtageren af nobelprisen i økonomi for 2015.

Det meste effektive til bekæmpelse af fattigdom er derimod frihandel. Aldrig nogen sinde er så mange mennesker blevet hjulpet ud af fattigdom som i de seneste 20 - 30 år. Her er det globaliseringen, som skabt grundlaget for dette. Den udvikling kan vi godt være stolte af.
02-11-2015 21:27
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

Jørgen >

Ulandshjælp ??
Jamen, skal jeg virkelig prøve at udtrykke det endnu mere klart?

Det er sgu da os selv, vi skal hjælpe!! Ved at gøre noget for at stoppe de brande..

.
02-11-2015 21:31
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Jo længere væk et problem er, jo mere skal vi bekymre os om det. Er det det du siger?
02-11-2015 21:35
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Overhovedet ikke. Jeg snakker om ansvar.
03-11-2015 08:25
Jakob
★★★★★
(9265)
­




http://www.information.dk/16396
Verdensnaturfonden har sendt en undersøgelsesgruppe til Østkalimantan, og ifølge de første rapporter tyder alt på, at brandene er påsat af lokale bønder, tømmerfirmaer og plantageejere, siger Eric Walker.
Også Longgena Ginting, der indtil for få uger siden opholdt sig i det centrale og østlige Kalimantan peger på indonesiske firmaers kommercielle udnyttelse af regnskoven som hovedårsag til de nye brande.



Jeg er ikke enig.

Jeg mener nærmere, at de mange påsatte brande skyldes overbefolkning og den farlige mentalitet, som alt for nemt følger med.


http://www.klimadebat.dk/forum/overbefolkning-er-det-stoerste-problem-d7-e443-s520.php#post_39081
Hvis nogen så udsendelsen, så lagde de måske også mærke til den katolske præst, som ikke mener, at der er overbefolkning i Indonesien, fordi der stadig kan findes områder, hvor der ikke bor mennesker.


Måske de også lige børe undersøge, hvad den herre prædiker for de fattige bønder i kirken om søndagen..!!?






­
03-11-2015 10:00
Kosmos
★★★★★
(5371)
Måske de også lige børe undersøge, hvad den herre prædiker for de fattige bønder i kirken om søndagen..!!?

- så er det nok mere relevant at undersøge, hvad imamerne prædiker for de fattige bønder i moskeen om fredagen!: Indonesien er 87% muslimsk!
04-11-2015 10:20
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

Kosmos >
- så er det nok mere relevant at undersøge, hvad imamerne prædiker for de fattige bønder i moskeen om fredagen!: Indonesien er 87% muslimsk!

Please - fri os fra endnu en muslimdebat her.

.
04-11-2015 12:04
Kosmos
★★★★★
(5371)
Please - fri os fra endnu en muslimdebat her

- du synes måske, at Jakobs proportionsforvrængning vedr. katolsk indflydelse i Indonesien burde stå uimodsagt??
04-11-2015 12:45
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

Kosmos >
- du synes måske, at Jakobs proportionsforvrængning vedr. katolsk indflydelse i Indonesien burde stå uimodsagt??

- set i det aspekt, så OK.
(Jeg er lidt på vagt).

.
04-11-2015 14:16
Jakob
★★★★★
(9265)
­­



@Kosmos


Ja, jeg siger tak fordi du supplerede.
Jeg har ikke lyst til at skulle bevise, at 1,7% katolikker er mere brandfarlige end 87% muslimer.
Men det er altså kun den katolske præst, jeg har hørt udtale sig om, at han ikke kunne se, at der var tale om overbefolkning i Indonesien, fordi der stadig var regnskov, hvor der ikke boede mennesker.

Men der kan de jo fint begynde at bo nu, når skoven alligevel er brændt..?




­
­
09-11-2015 09:47
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

Udskældte oliepalmer spirer allerede i Indonesiens brændte jord

Palmeolieindustrien er under anklage for at udnytte de katastrofale skovbrande i Indonesien til at udvide plantagerne.

http://politiken.dk/oekonomi/2050/klima/ECE2918055/udskaeldte-oliepalmer-spirer-allerede--i-indonesiens-braendte-jord/

.
24-11-2015 23:12
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.

Stop palemeolieindustriens skovbrande!


Her er godt nyt, for regnen er kommet til Indonesien og har slukket mange af brandene.

Boykot produkter med palmeolie!
Og hjælp Greenpeace med at samle 300.000 underskrifter for at få stoppet vanviddet
her: https://secure.greenpeace.org.uk/page/s/stop-palm-oil-forest-fires

.




Deltag aktivt i debatten Indonesien - HJÆLP!:

Husk mig

Lignende indhold
NyhederDato
Indonesien vil stoppe skovrydning i 2 år28-05-2010 07:49
Indonesien kan sænke sit CO2-udslip med 43 procent02-09-2009 10:40
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik