Husk mig
▼ Indhold

Industriens ressourceforbrug



Side 6 af 6<<<456
20-08-2016 21:12
John Niclasen
★★★★★
(6215)
Og Jakob vælger altså så at gentage denne løgn om plastik-øen i Stillehavet.

Så vidt jeg er informeret, har løgnen sin oprindelse hos en Charles Moore. Billederne, der florerede i forb. m. løgnen stammer fra Manila havn (efter en storm?) og fra Japan efter tsunamien.

Jeg har tidligere i tråden henvist til forskere, der har målt på indholdet af plastik det påståede sted i Stillehavet. Man kan søge på Charles Moore og "fraud" for at finde frem til sandheden.
21-08-2016 09:58
Jakob
★★★★★
(9216)
­


John Niclasen er meget optaget af at tro, at nogen lyver for ham.

Måske man bør overveje om ordsproget "Tyv tror hver mand stjæler" passer på ham.

Jeg kan godt være bekymret for, at benægterkulturen i forum er med til at gøre løgn naturlig og almindelig. Jo mere begrebet misbruges, jo mere går det i den retning.

Jeg spreder ikke løgn, jeg fremlægger dokumentation fra flere kilder, og så må læserne selv tage stilling til, om f.eks. både Politiken og TV2 er fulde af løgn, eller om det nærmere er John Niclasen.

Så vidt jeg kan se, skal man både være blid og døv, hvis man ikke forstår, at havene er meget alvorligt forurenede, og det er langt fra kun plastik, der tegner en mørk fremtid og truer med total havdød. Det er heller ikke kun plastikforurening, som fossilindustrien bidrager til. Det er mere eller mindre det hele.


­
­
09-02-2017 06:54
Euro
★★★☆☆
(442)
Naturligvis ved vi det er et faktum at havene er fyldt med affald, også i vore egne farvande. Det er vidst kun en uge siden en hval måtte aflives i den norke del af skagerak hvor de fandt 30 plastikposer i maven på den.

Men nu skriver jeg oftest når jeg har fundet ny teknologi, og det har jeg også på dette område.

Man har nemlig opfundet en ny type plastik der er biologisk nedbrydeligt, som er lavet af skallen fra rejer, der i forvejen regnes som et affaldsprodukt.

Den nye plastik absorberer i øvrigt oxygen der er med til at fordærve fødevarer, så hvis man pakker maden ind i denne plastik holder den længere.

Læs mere her:

http://live-uon.cloud.contensis.com/news/pressreleases/2016/december/surf-and-earth-how-prawn-shopping-bags-could-save-the-planet.aspx
09-02-2017 10:53
Euro
★★★☆☆
(442)
Der er faktisk også andre der har en ny type plastic på vej lavet af grannåle.

http://www.bath.ac.uk/news/2017/01/04/plastic-from-pine-trees/

Det er nok nemmere at få fat i grannåle end at finde rejeskaller...
19-04-2017 18:45
MarseillesProfilbillede☆☆☆☆☆
(3)
Selvfølgelig er industriens resourceforbrug en klimabelastning. Det er nogle gange skræmmende, at se hvordan nogle mennesker er uvidende om grundlæggende fakta. Men det understreger nødvendigheden af at tage diskussionen op og udbrede viden.
23-04-2017 12:05
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Marseilles skrev:
Selvfølgelig er industriens resourceforbrug en klimabelastning. Det er nogle gange skræmmende, at se hvordan nogle mennesker er uvidende om grundlæggende fakta. Men det understreger nødvendigheden af at tage diskussionen op og udbrede viden.


Industries ressourceforbrug er i praksis ligegyldig for klimaet. Alt andet er en løgagtig påstand som ikke har rod i fakta. Netop dette forhold debatteres her i mange forskellige tråde, hvor vi kan se at viden omgås lemfældigt fordi der er gået politik i klimavidenskaben. Og, Marseilles, det bliver da kun mere råddent af, der tydeligvis også er kommercielle interesser på spil, sådan som du tydeligt demonstrerer her!


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
16-03-2018 16:35
Jakob
★★★★★
(9216)
­



Mikkel R skrev:

Økologiske afgrøder er helt logisk mere udsatte for svampeangreb (og lign.) og producerer så helt automatisk "naturlige" forsvarsmekanismer hvoraf en del af stofferne altså er "farlige" for mennesker. Så simpelt er det og det eneste forsvar for angreb på afgrøder af diverse utøj vi i dag har er at sprøjte markerne. Såfremt vi så ikke forholder os til hvilken metode der giver den største sundhedsrisiko bliver det ikke hensynet til sundhed men ren ideologi der driver konklusionen.




Problemet med de smarte "små" gifte, som skal gøre ting sundere, er, at de i en større sammenhæng næsten altid ender med noget langt mere sundhedsfarligt, og et lille årti senere, fordi der endnu ikke er omstillet til økologisk drift, ser det nu således ud med lig på bordet:

http://www.klimadebat.dk/forum/gode-kartofler-og-bekaempelsesmidler-d20-e3193.php#post_67146

https://www.dr.dk/nyheder/indland/politikere-er-dybt-bekymrede-over-resistente-svampe
Efter DR har fortalt om patienter fra både udlandet og Danmark, der har fået alvorlige, resistente svampeinfektioner i lungerne, vil flere folketingspolitikere skride til handling.
Formand for SF, Pia Olsen Dyhr, mener, at landbruget bør stoppe med at bruge de svampebekæmpelsesmidler, der ligner dem, man bruger på hospitalet. Flere eksperter frygter, at blandt andet sprøjtning i landbrug kan være med til at skabe resistente svampe.

Derfor vil SF-formanden tage problemet op, når partierne bag pesticidhandlingsplanen skal forhandle om en opdateret handlingsplan.


- Vi vil foreslå, at man får udfaset de her midler totalt fra dansk landbrug. Det her problem skal løses, det er ikke noget, vi kan sidde overhørig som politikere, siger hun.




­­
Side 6 af 6<<<456





Deltag aktivt i debatten Industriens ressourceforbrug:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik