Husk mig
▼ Indhold

IPCC-eksperterne er hårde ved hinanden


IPCC-eksperterne er hårde ved hinanden07-05-2008 01:26
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
"I have added you to my spam list so further
messages will not get through."

IPCC lead author Prof. Andy Pitman to Dr. Don N. Parkes (AU)


Klima tips: Undgå sex i lukkede rum - du forgifter din partner med CO2
Redigeret d. 07-05-2008 01:29
07-05-2008 11:42
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Du kunne måske oplyse os om, hvorfra du har fået adgang til deres mails, samt hvad kontroversen bunder i?
07-05-2008 21:45
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
@ Branner

Det er en længere historie...men det drejer sig om at G4 har sendt en opfordring (åbent brev af 14. april) til IPCC om at være ærlige i deres rapporter og frem for alt at præsentere deres forudsigelser på en måde som almindelige mennesker forstår. Ikke noget med skræmmekampagner m.v.

Både Don N. Parkes og Andy Pitman er på min mailing liste vi udveksler dagligt synspunkter om alt muligt.

G4 er meget bekymret over den politiske drejning klimaforskningen har taget de seneste år og de konsekvenser det får for almindelige mennesker....I England kommer klima-regningen til at koste en ordinær familie omkring 30.000 kr. om året...til hvad nytte ?

Menneskeheden kan ikke styre klimaet! Så havde vi gjort det for lang tid siden.


Mvh
08-05-2008 00:19
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Måske er dette et dumt spørgsmål, men hvad er G4? Google er ikke min ven i dette spørgsmål... Du må meget gerne indvie os andre lidt mere i disse sager.

G4 har sendt en opfordring (åbent brev af 14. april) til IPCC om at være ærlige i deres rapporter og frem for alt at præsentere deres forudsigelser på en måde som almindelige mennesker forstår. Ikke noget med skræmmekampagner m.v.

Det er vel ikke IPCC, der kan beskyldes for skræmmekampagner? Dem, som denne anklage til tider (retfærdigvis) kan rettes mod, er derimod de medier, der måske har det med at overdrive/forsimple tingene, så "almindelige mennesker forstår"?
Sagen er vel, at det ikke er IPCC's hovedopgave at tale til almindelige mennesker? Der er trods alt tale om klimaforskning, ikke om videnskabsjournalistik! De mest letlæste afsnit af rapporterne er helt åbenlyst henvendt til "policymakers" - ikke til hr. og fru jensen. Der er for mig at se tale om et seriøst stykke arbejde, ikke om skræmmekampagner.
Jeg mener ikke, at de to kritikpunkter, som du nævner, kan rettes mod IPCC samtidigt (de udelukker hinanden).

Både Don N. Parkes og Andy Pitman er på min mailing liste vi udveksler dagligt synspunkter om alt muligt.

Er der tale om klimatologen Andrew Pitman? Er der ikke en risiko for, at du også er havnet i hans spamfilter i samme omgang som Don Parkes gjorde det?
Det er faktisk nu lykkedes mig at finde omtalte brev til IPCC af 14/4. Interesserede kan læse det her.
Fik I nogensinde noget officielt svar?

Menneskeheden kan ikke styre klimaet! Så havde vi gjort det for lang tid siden.

Nej, det er rigtigt, at vi endnu har meget svært ved at "styre" klimaet. Men at vi kan påvirke det, det finder jeg det meget svært at tvivle på.




Deltag aktivt i debatten IPCC-eksperterne er hårde ved hinanden:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
6 spørgsmål til eksperterne1519-01-2021 18:35
Artikler
IPCC
IPCC (Bionyt: 500 svar om klima)
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik