Husk mig
▼ Indhold

Kan danske muslimer gå foran..?


Kan danske muslimer gå foran..?21-04-2018 10:07
Jakob
★★★★★
(9213)
­




Folketinget har diskuteret et forbud imod omskæring af drengebørn.
Men det fremgik vist med al uønskelig tydelighed, at det er ALT for farligt for Danmark at etablere et forbud.
Danskerne er dermed blevet kuet i et forsøg på at skabe større sekulær humanisme i deres eget land.

Jeg vil godt vædde på, at det sidste ord ikke er sagt i den sag, og det er kun et spørgsmål om tid, før der vil ske noget mere.

Men hvor, hvad og hvornår..?


Skal det være smukt, så må det blive religionerne, der skal reformere sig selv, og det må de gerne begynde at arbejde intensivt på straks.

For danske muslimer kan det være en stor chance for at vinde sekulær og kulturel respekt og status, og jeg håber, at de griber den.

Hvis jøderne kommer først, selvom de har meget stærkere traditioner for omskæring, så må det blive flovt for muslimerne.




I Danmark har den kristne kirke tilpasset sig sekulære normer, og alt andet ville have været respektløst overfor demokratiet.

Engang skulle kvinder tie i forsamlinger. - Det skal de ikke mere.
I dag har de tilmed stemmeret.

Det er f.eks. også forbudt at udøve vold imod børn.
Derfor burde det også være indlysende, at Danmark ikke er det nemmeste land for mennesker, som insisterer på deres religiøse ret til at skære i en lille drengs tissemand.

Herfra ønskes i en periode nu god reform arbejdslyst til alle, som har fingrene nede i den religiøse suppe.





­
Deltag aktivt i debatten Kan danske muslimer gå foran..?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Dansk Folkeparti og muslimer102-08-2011 10:15
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik