Husk mig
▼ Indhold

Kan man dopes til asyl..?


Kan man dopes til asyl..?01-10-2013 15:41
Jakob
★★★★★
(9267)
.




I øjeblikket kører der en sag i pressen om en afvist asylansøger, som er blevet sendt tilbage til Kosovo. Men der kan han ikke få den medicin, som han blev ordineret af danske læger i Danmark, hvor han blev psykisk syg i et asylcenter.
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/09/29/212734.htm

Det er meget forfærdeligt, synes alle journalisterne, og Morten Bødskov vil se på, om der er sket fejl i sagen, og EHL vil forlange, at alle andre sager bliver gennemgået for at se, om der er sket flere tilsvarende fejl i asylsystemet.

Og jeg tror, at de alle nu igen må være gået fra udlændingesnøvsen...


Det burde ikke kræve den store kædestrammereksamen at indse, hvilken ladeport vi åbner for udlændinge, hvis alle kan søge om asyl i Danmark, og ansøgerne samtidigt har krav på behandling, som de ikke kan få i deres eget land, og hvis medicinen ikke er tilgængelig i hjemlandet, så skal de automatisk have asyl.
Det er nok en god politik, hvis man ønsker, at Danmark skal gå fallit på under et halvt år i et forgæves forsøg på at blive et gratis døgnåbent sygehus for alle andre lande med problemer.


Og hvordan forholder det sig mon, hvis en dansker flytter til USA og søger om asyl, og i ventetiden bliver han sygeligt stresset og får derfor lægeordineret cannabis imod stress.
Men hans asylansøgning bliver afvist, og han bliver sendt hjem til Danmark igen, hvor han ikke lovligt kan købe cannabis medicin imod stress.
Det er i princippet nøjagtigt den samme sag, som burde give stof til eftertanke, med mindre man tror, at Danmark er det eneste land, som har forstand på medicingodkendelse, mens andre lande herunder f.eks. Holland, Portugal og 18 stater i USA er de rene idioter til det.
Men det ændrer nok ikke et komma i den danske lovgivning, og Morten Bødskov vil ikke løfte så meget som et øjenbryn, så længe det kun er danskere, der kommer i klemme.
Og enhver ved jo, at de er dumme i Kosovo, så der kan selvfølgelig ikke være tvivl om, at når medicin ikke kan købes der, så er det Danmark med 10% af befolkningen på lykkepiller, der ved bedst...
Eller hvad..??



Jeg synes egentlig, at det er hyggeligt, at Latifah & Co har fået asyl, og jeg er såmænd også spradebasset nok til at kunne støtte dansk asyl til Snowden.
Men efterhånden mener jeg, at hele asylsystemet er blevet så misbrugt og har givet Danmark så ufatteligt mange problemer, at jeg går ind for, at det helt bliver afskaffet.
Kan det lade sig gøre, og hvad skal evt. sættes i stedet..?




.
Deltag aktivt i debatten Kan man dopes til asyl..?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik