Husk mig
▼ Indhold

Kan man købe, hvad man ønsker?


Kan man købe, hvad man ønsker?16-07-2008 09:06
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Samfundet er opbygget omkring udbud og efterspørgsel.

Men der meget langt fra mine ønsker til hvad jeg kan få.

eksempel: Jeg ønsker underbukser.

Men det er ikke så nemt. For enden er elastikken for oven for stram, eller der for store lår i bukserne. Eller der er ikke plads til nosserne eller der blandet kunststof i bomulden så at man koger i dem. Plusligt kom der en forlængst glemt erindring om hvordan det var at gå med ble!

Sådan er det med alt.
11-09-2008 19:49
Jakob
★★★★★
(9213)
 



Kan man købe, hvad man ønsker..?



Nej, dét kan man ikke, og det bliver endda kun mere og mere umuligt.

I disse klimatider har jeg f.eks. været på udkig efter en minivindmølle til min bolig.

Men midt i arbejdet har Regeringen forbudt salget af samtlige minivindmøller på markedet, fordi de ikke er gode nok til Danmark.  


Ja, du tror nok, at det er løgn, men det er det ikke.

Derimod skulle man næsten tro, at det var under krigen, og at Regeringen var en besættelsesmagt, der havde til formål at kvæle friheden og virkelysten.  


De næste tiltag bliver såmænd nok rationeringsmærker på solceller, vægtafgift på cykler og forbud mod at installere energiruder og varmevekslere...



 
12-09-2008 00:23
Mikkel R
★★★☆☆
(570)
Samfundet er opbygget omkring udbud og efterspørgsel

Ikke helt. Samfundet (eller i det mindste samfundsøkonomien) er opbygget omkring at udbud og efterspørgsel fastsætter priserne (for det meste).
Derudover har den frie økonomi den fordel at der er mange modeller af underbukser at vælge imellem.
Kan dog godt være du ikke kan finde nogen specifikt for dig, hvis du har lår, mave eller nossemål der afviger fra de fleste


Derudover som Jakob rigtigt nok skriver bliver det mere og mere umuligt. Der er jo kun så mange penge i samfundet og des flere vi brænder af på sludder og vrøvl des mindre er der til privatforbrug af hvad vi ønsker. Som f.eks. en el-bil hvor der allerede i 2010 forventes flere modeller på markedet. Bare trist ingen har råd til dem pga. økonomisk udsultning som resultat af skatter og afgifter hvorfor vi bliver ved benzin-motoren i længere tid.
12-09-2008 11:06
Jakob
★★★★★
(9213)
 


@Mikkel R


Der kræves nu pludselig en typegodkendelse af minivindmøller, før de må sælges i Danmark. Så det handler ikke om efterspørgsel eller om at have råd.
Ingen har typegodkendelsen endnu, og derfor må ingen sælges.
http://epn.dk/industri/energi/article1417612.ece
http://ing.dk/artikel/90498

Det er sgu da at stikke en kæp i hjulet på en klima- og miljøvenlig udvikling.  



Men selvom nogle minimøller efterhånden bliver typegodkendt, så vil det også gå ud over økonomien, fordi de bliver dyrere og dermed mindre rentable.


Og som om det ikke er nok, så forlanges der nu også service af de små møller:
http://ing.dk/artikel/87380

Kan du forklare mig hvorfor...????

Her hos mig har det før blæst så meget, at tagplader i stort tal blæste af og fløj ned på gårdspladsen.
Får man sådan en flyvende tagplade eller en tagsten i hovedet, så er man sandsynligvist død på stedet.
Men sker det samme med en afblæst vinge fra en minivindmølle, så vil man sandsynligvist slippe med et blåt mærke, da en minivindmøllevinge er meget mindre og meget lettere end en tagplade.

Det næste bliver nok et krav om airbag, sikkerhedsseler og et årligt bekosteligt syn til 3-hjulede cykler.....



 
14-09-2008 23:51
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Man kan købe ren luft/aflad. Pris 175.- kr/ton
http://www.berlingske.dk/article/20080910/klima/80910144/
16-09-2008 08:13
Jakob
★★★★★
(9213)
 


@delphi

Ja, det er jo åbenbart blevet meget trendy i Danmark at feje for naboens dør, før man fejer for sin egen.


 




Deltag aktivt i debatten Kan man købe, hvad man ønsker?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Til Klimaaktivister, som ønsker flere udfordringer12030-04-2022 08:53
Ønsker og produktudvikling001-06-2014 14:00
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik