Klimadebat.dk | Dansk forum om klima og energi 

Oprettelse | Kodeord?
9. februar 2012, 23:43 English

Kan viden om klima og miljø overføres til identifikation af al...

Debat > Løst og fast > Fri debat > Kan viden om klima og miljø overføres til identifikation af allergivenlige føde- og dagligvarer?

05-10-2009 23:32Kan viden om klima og miljø overføres til identifikation af allergivenlige føde- og dagligvarer?
ckongsgaard

Ingen avatar

Rank: 0/5
(1)

I forbindelse med et eksperiment i brugerdrevet innovation, forsøger jeg at finde konkrete løsninger og ideer til, hvordan man kan gøre allergikeres føde- og dagligvareindkøb lettere, da det ofte kan være svært og tidskrævende at finde "allergivenlige" produkter.

Da klimadebatten i vid udstrækning også går ud på at identificere påvirkninger, der kan have skadelig effekt (her dog på klimaet og miljøet), vil jeg i dette forum spørge om nogen har ideer eller forslag til:
"Hvordan kan man gøre indkøb i detailhandlen lettere for allergikere, så de let kan identificere sikre/usikre føde- og dagligvarer?"

Med andre ord: Kan viden omkring identifikation af skadelige påvirkninger i forbindelse med klima og miljø overføres til problematikken omkring identifikation af allergivenlige føde- og dagligvarer?

Hvis du har en idé - hvad enten den er simpel eller kompliceret - vil jeg meget gerne høre den!

Det vil også være en stor hjælp, hvis du samtidig vil oplyse om følgende:
Er du selv allergiker? (Ja/Nej):
Pårørende til allergiker (Ja/Nej):
Dit køn:
Din alder:
Din nationalitet:
Din profession:
Din uddannelse:
07-10-2009 08:44
kulden-varmen

Rank: 4/5
(1088)

ckongsgaard skrev:
"Hvordan kan man gøre indkøb i detailhandlen lettere for allergikere, så de let kan identificere sikre/usikre føde- og dagligvarer?"

Man udstyre dem med en håndskander som læser stregkoden.

Send svar Nyt emne

Har du en holdning til dét, du lige har læst? Vi er altid på udkig efter flere aktive debattører og ser frem til, at du også bliver en del af debatten! Selv små indspark bidrager til en levende diskussion ...

Seneste debat

Gæsteafstemning

Information

Klummen

Nyt fra Ing.dk

Copyright © 2007-2012 Klimadebat.dk | Dansk forum om klima, energi og global opvarmning Klimadebat.dk på Facebook