Husk mig
▼ Indhold

Kinas forbrug af CO2


Kinas forbrug af CO201-02-2010 15:11
keogstef
☆☆☆☆☆
(3)
Kan disse spørgsmål besvares?

Hvordan har Kinas co2 udledning ændret sig gennem årene? og kan vi være med til at begrænse deres forbrug?

Er det ikke et problem at vesten tænker på at få deres produktion billig, når de kan få den dyre men mindre co2 udledende?

Hvis vi ikke får gjort noget ved produktionen i Kina, vil vi så selv blive klemt i vores voksentilværelse?

Er det ikke et problem at kun få tager det alvorligt? Vi mangler folk til at tage initiativ til at begrænse co2 udledningen i de vestlige lande?

Er der blevet fundet nogle andre problemløsninger til fx. kina? som fx. at lade et batteri op, ved at cykle i fitness centeret, og så se tv for det.

Vh Emilie og Stephanie
01-02-2010 17:17
Jakob
★★★★★
(9281)
.



@keogstef


Jeg tror, at folk mister lysten til at svare jer, når I spammer det samme indlæg i fire forskellige tråde.
Jeg kan se, at modrator har flyttet de andre indlæg til pairkurven, og jeg vil anbefale jer at holde jeres videre diskussion om emnet til denne tråd.


Men hvorfor har I kun fokus på Kina, når f.eks. USA udleder endnu mere CO2 og endda har færre indbyggere..?
http://www.klimadebat.dk/forum/internationalt-klima-grand-prix-d7-e1299.php#post_18368


Her kan I se lidt om, hvad de enkelte lande påtænker at reducere deres CO2-udslip med:
http://www.klimadebat.dk/forum/internationalt-klima-grand-prix-d7-e1299.php#post_18823


Det batter nok desværre mindre end lidt at lade batterier op med motionscykler.


Hvis I søger et system, som viser nogle mulige fremtidskrav til produktionen, og som kan gøre en seriøs forskel for klima og miljø i alle lande, så vil jeg anbefale jer at kigge her:
http://www.klimadebat.dk/forum/story-of-stuff-d24-e1366.php#post_18586



.
Redigeret d. 01-02-2010 17:42
01-02-2010 18:42
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Undskyld men tråden hedder "Kinas forbrug af CO2" dvs. hvad og i hvilke mængder forbruger Kina CO2. Det har som sådan intet med Kinas eller andres udledning af CO2.
RE: Stålvalseværk til DK02-02-2010 00:57
Jakob
★★★★★
(9281)
.



@Boe Carslund-Sørensen

Du har selvfølgelig ret, men det kunne måske være underforstået, at der tales om hypotetiske CO2-kvoter.




@keogstef


Hvordan har Kinas co2 udledning ændret sig gennem årene? og kan vi være med til at begrænse deres forbrug?


Jeg fandt denne fra 2005:
http://mobil.ing.dk/artikel/94756




En metode til at hjælpe Kina med at reducere deres CO2-udslip kan f.eks. være, at vi selv bygger et stålvalseværk, som kan fremstille vindmølletårne og andre ting i stål.
Derved vil Kina bruge mindre kul, og i takt med, at vi får flere vindmøller, har vi en meget strømforbrugende virksomhed, som vi kan sætte ind, når det blæser meget, og vi har overskud af vindmøllestrøm i EL-systemet.



.
Redigeret d. 02-02-2010 00:58
02-02-2010 09:31
keogstef
☆☆☆☆☆
(3)
hør her, vi er bare 2 elever i 9. klasse som har projekt om kina of deres CO2 udledning. og vi vælger ikke USA, når vi har om Kina.
vi er ikke vant til sådan noget debatforum og vi har kun denne uge til at fremfører det i.
men tak for de svar i har skrevet, og de i har svaret kan vi rigtig godt bruge.

Hvis i ved/finder mere om det, håber vi i gider at vende tilbage til os.




Deltag aktivt i debatten Kinas forbrug af CO2:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Anvend potentielt graphene til at reducere forbrug af beton og stål109-07-2023 12:11
Forbrug og penge - en anden måde at se det på507-01-2015 22:14
Artikler
Klimaet i Kina
Mennesker, stigende forbrug og CO2-udledning (Mernilds Klumme, februar 2009)
NyhederDato
Klimatiltag overhales af forbrug28-10-2010 06:03
I-landenes forbrug bag 23 procent af u-landenes CO210-03-2010 08:50
Fogh vil omlægge produktion og forbrug af energi12-06-2008 12:18
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik