Husk mig
▼ Indhold

Klima eller kapitalisme

Side 2 af 2<12
09-01-2016 22:22
John Niclasen
★★★★☆
(1957)
crank skrev:
John Niclasen >
Mit argument er, at ny teknologi gør, at vi kan behøve færre/mindre apparater i fremtiden til at løse de samme opgaver.

Det er jo ikke et argument, men en påstand.

Dvs. udsagn om fremtidige begivenheder er ikke et argument, du vil godtage.

Hvorfor bekymrer du dig om drivhuseffekten? Er det ikke netop de fremtidige effekter, der er dit argument for at bekymre sig om den? Hvis ja, så modsiger du vel dig selv!?

Du skrev lidt oppe, at vi vist definerer viden forskelligt. Det tror jeg, du har helt ret i. Og ikke kun m.h.t. viden, men mere generelt.
09-01-2016 22:37
crankProfilbillede★★★☆☆
(912)
.

John >

Jeg antog, måske fejlagtigt, at dit indlæg havde en relation til trådens emne.

.
09-01-2016 23:09
John Niclasen
★★★★☆
(1957)
crank skrev:
Jeg antog, måske fejlagtigt, at dit indlæg havde en relation til trådens emne.

Kan du huske, du skrev dette:

crank skrev:
Og i sidste ende overforbruget.. erklæres hermed skyldig.

?

Jeg henviser til teknologi som det, der gør, at vi ikke har eller får overforbrug. Så har vi begge nogle indlæg, hvor du slutter med at erklære, at vi vist definerer viden forskelligt. Der lader jeg den så ligge.

Hvorefter du to dage senere samler den op igen og erklærer, at mit argument ikke er et argument, men en påstand. Og det selvom du selv benytter samme form for argumenter.

Skal vi ikke bare holde os ved din påpegning om, at vi vist definerer viden forskelligt? Og så begrave den og lade den ligge der?

(Jeg svarer dig blot, fordi jeg er et venligt menneske og ser det som god opførsel at svare andre, der henvender sig til mig om noget, jeg skriver.)
09-01-2016 23:21
crankProfilbillede★★★☆☆
(912)
.

Så skal jeg vel også opføre mig som velopdragen

Uenigheden her må bestå i, at vi er uenige om, hvorvidt den teknologi, du henviser til, er overforbrug (og mervækst) eller ej.

Men lad den bare ligge dér.

.
RE: Palmeolie15-10-2016 22:00
crankProfilbillede★★★☆☆
(912)
Palmeolien hærger Afrikas regnskove

NATUR – Mere og mere regnskov ryddes i Afrikanske lande for at gøre plads til plantager med palmeolie. Hidtil har investorerne bag palmeolien hovedsageligt koncentreret sig om Latinamerika og Asien. Men nu bliver Afrikas regnskove også ofret for palmeolie.
http://www.organictoday.dk/palmeolien-haerger-afrikas-regnskove/

.
20-10-2016 12:30
crankProfilbillede★★★☆☆
(912)
I hemmelige taler til Goldman Sachs forklarer
Clinton hvorfor de rike skal herske

https://midtifleisen.wordpress.com/2016/10/17/i-hemmelige-taler-til-goldman-sachs-forklarer-clinton-hvorfor-de-rike-skal-herske/

.
17-11-2016 10:07
crankProfilbillede★★★☆☆
(912)
Neoliberalismens sprog sender os lige lukt i galskaben

Ved kun at tale om økonomisk vækst og BNP kan magthavere snakke sig uden om de besværlige, men vigtige diskussioner af, hvad vi betragter som værdifuldt, og hvad vi betragter som forkasteligt. Det slider på vores dømmekraft og tillid til egne sanser. Til sidst begynder man at frygte, at galskaben er ved at indfinde sig

At Mærsk har bygget sit imperium op på at pumpe mest muligt fossilt brændstof op af undergrunden for bagefter at bruge løs af det på at sejle containere med bl.a. krigsmateriel kloden rundt, er åbenbart ikke så væsentligt, at det fortjener omtale i medierne.

https://www.information.dk/debat/2016/11/neoliberalismens-sprog-sender-lige-lukt-galskaben

.
Side 2 af 2<12

Deltag aktivt i debatten Klima eller kapitalisme:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Naturlig kapitalisme404-11-2010 00:09
▲ Til toppen
Afstemning
Vil Donald Trump trække USA ud af Paris-aftalen?

Ja

Nej

Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2016 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik