Husk mig
▼ Indhold

Klima og fortrængning



Side 4 af 4<<<234
29-04-2018 10:25
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Jeg fortrænger f. eks. ikke noget. Der er derimod en lang række ting som jeg bevidst fravælger som utroværdige. Dette er ikke fortrængning.
29-04-2018 10:46
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Jørgen Petersen skrev:
Jeg fortrænger f. eks. ikke noget. Der er derimod en lang række ting som jeg bevidst fravælger som utroværdige. Dette er ikke fortrængning.



Naturligvis. Naturligvis.




.


29-04-2018 12:43
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Det glæder mig, at du har forstået forskelle på at fortrænge noget faktuelt (f. eks. fordi at det ikke passer ind i en virkelighedopfattelse) og på bevidst at sige, at man ikke tror på noget der er usikkert (f. eks. usikre prognoser).
16-05-2018 13:43
Felix Jensen
☆☆☆☆☆
(1)
Hvorfor denne debat bliver et spørgsmål om fortrængning, ser jeg som et fuldgyldigt bevis på debat oplæggets tese.

Sørgeligt, at behovet for, at komme af med nid overskygger debatoplæggets noble intention.

Lad mig henlede interesserede til denne artikel der til fulde giver debatoplæggets forfatter, ret.

https://www.zetland.dk/historie/sOMVEZWB-aOMNamWw-8ebe3
16-05-2018 14:09
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Felix Jensen skrev:
Hvorfor denne debat bliver et spørgsmål om fortrængning, ser jeg som et fuldgyldigt bevis på debat oplæggets tese.

Sørgeligt, at behovet for, at komme af med nid overskygger debatoplæggets noble intention.

Lad mig henlede interesserede til denne artikel der til fulde giver debatoplæggets forfatter, ret.

https://www.zetland.dk/historie/sOMVEZWB-aOMNamWw-8ebe3




Tak, Felix. Problemet med mig er jo, at jeg siger tingene. Og det opfattes som uhøfligt eller uacceptabelt.

Pilen peger indad - på os allesammen. Ingen formår at sige sig fri. Derfor ser vi disse hadske udbrud.



.


16-05-2018 15:18
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Søren R Nielsen skrev:
Ja Kjeld. Det er præcist formuleret.
cranks reaktion til noget han ikke forstår, er dæmonisering.
Med de informations-kilder han fremviser, bliver det hurtigt til en hel del der ikke forstås..

-crank tror han er den eneste der ved, det er godt at dele med andre.. Suk.
Tror du på de ti bud, crank? Er du den eneste der kender forskel på godt og ondt?

cank, du er klovnen her på forum. -En sørgelig trold, der ikke engang kan svare på de simpleste spørgsmål.
Du mangler en rød tråd i dine postulater og overbevisninger.
-Har du ikke en knurhane der skal undersøges for mindstemål? -Eller hvad der ellers popper op i dine tanker for tiden.
Har du koncentrationsbesvær? Får du tit informations-overload? Sover du godt om natten?

Prøv i det mindste at læse hvad vi skriver før du slynger en tilfældig påstand ud.

Bruger vi for svære ord crank, skal du bare sige til. Du kan få dem i Pixi-format hvis du ønsker.


Sørens rammende karakteristik af Crank bør vises igen.
16-05-2018 15:49
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Nu håber jeg virkelig ikke, at nogen føler sig personligt ramt i den her tråd.
For det er ikke målet!



.
16-05-2018 17:00
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
.
- lidt meningsmåling - også fra artiklen:
https://www.zetland.dk/historie/sOMVEZWB-aOMNamWw-8ebe3






.


16-05-2018 17:55
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Konsekvenserne af klimaforandringer rammer jo alle beboere på kloden på vidt forskellige måder.
"Trusselsniveauet" afhænger af, hvordan den enkelte vurderer ulemperne hhv. fordelene ved klimaforandringerne, hvor man lever og bor.
Går klimafotandringerne i retningen af et varmere og fugtigere klima, er der geografiske områder der bliver mere frugtbare,andre blive mere tørre, nogle områder bliver oversvømmet ,andre ikke osv.
I nogle områder på kloden vil man slet ikke bemærke en ænfring i klimaet.

Derfor kan man ikke besvare spørgsmålet om det er en trussel med - ja eller nej.

Denne anskuelse har ikke noget med fortrængning at gøre, men er en pragmatisk og realistisk vurdering.
16-05-2018 18:02
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Kjeld Jul skrev:
"Trusselsniveauet" afhænger af, hvordan den enkelte vurderer ulemperne hhv. fordelene ved klimaforandringerne, hvor man lever og bor.


Desværre, Kjeld. Det kommer ikke an på, hvordan man selv vurderer det. Heller ikke, hvor man bor. Gid, det var så vel.

Men det skaber sikkert en tryghed at kunne tro sådan. Ligesom med religion.



.



Redigeret d. 16-05-2018 18:06
16-05-2018 18:37
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
crank skrev:
Kjeld Jul skrev:
"Trusselsniveauet" afhænger af, hvordan den enkelte vurderer ulemperne hhv. fordelene ved klimaforandringerne, hvor man lever og bor.


Desværre, Kjeld. Det kommer ikke an på, hvordan man selv vurderer det. Heller ikke, hvor man bor. Gid, det var så vel.

Men det skaber sikkert en tryghed at kunne tro sådan. Ligesom med religion.



.


Her drejer det sig om spørgsmålet til alm. borgere - ja eller nej.
Det er ikke forskere, meteorologer eller deslige,der bliver stillet spørgsmålene.
Det er vildledende at bilde folk ind,at klimaforandringer overalt kan føre til katastrofale forhold.
16-05-2018 19:09
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Kjeld Jul skrev:

Her drejer det sig om spørgsmålet til alm. borgere - ja eller nej.



Om igen, Kjeld. Emnet er Klima og fortrængning!
Det indledende spørgsmål var: 'Hvorfor kan modsigerne ikke li' at blive kaldt benægtere/fortrængere'?

Har du noget at tilføje i relation til emnet?



.


16-05-2018 19:19
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
crank skrev:
Kjeld Jul skrev:

Her drejer det sig om spørgsmålet til alm. borgere - ja eller nej.



Om igen, Kjeld. Emnet er Klima og fortrængning!
Det indledende spørgsmål var: 'Hvorfor kan modsigerne ikke li' at blive kaldt benægtere/fortrængere'?

Har du noget at tilføje i relation til emnet?



.


Det er jo netop det jeg skriver om

Du må da være glad for, at der stadig er nogen der har lyst til at spilfægte med dig - der er ikke mange tilbage af den gamle garde.
Jeg stopper også for nu - nok er nok.
Redigeret d. 16-05-2018 19:34
16-05-2018 19:29
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Kjeld Jul skrev:
Det er jo netop det jeg skriver om



Nej. Du skriver udenom. Som sædvanligt ødelægger du en tråd med unødigt fyld, når du ikke kan lide emnet.
Argumenter har du jo ikke.

Ellers er du et fint eksempel på det, der dokumenteres og illustreres ovenfor - at jo mere man ved om, hvor farlige klimaproblemerne er, des mere fortrænger man den viden.

Har du i øvrigt læst artiklen, før du gik igang?



.


16-05-2018 19:36
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kjeld Jul skrev:
crank skrev:
Kjeld Jul skrev:

Her drejer det sig om spørgsmålet til alm. borgere - ja eller nej.



Om igen, Kjeld. Emnet er Klima og fortrængning!
Det indledende spørgsmål var: 'Hvorfor kan modsigerne ikke li' at blive kaldt benægtere/fortrængere'?

Har du noget at tilføje i relation til emnet?



.


Det er jo netop det jeg skriver om

Du må da være glad for, at der stadig er nogen der har lyst til at spilfægte med dig - der er ikke mange tilbage af den gamle garde.
Jeg stopper også for nu - nok er nok.

Crank - du er for meget .
Du vrøvler og træder alt under fode - få dog øjnene op for din fremfærd.
Redigeret d. 16-05-2018 19:40
16-05-2018 19:53
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Kjeld Jul skrev:

Jeg stopper også for nu - nok er nok.

Crank - du er for meget .
Du vrøvler og træder alt under fode - få dog øjnene op for din fremfærd.



Jeg har et formål med at være her. Jeg er her ikke for at få en hyggesludder om, at det går nok altsammen.



.


16-05-2018 20:05
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
crank skrev:
Kjeld Jul skrev:

Jeg stopper også for nu - nok er nok.

Crank - du er for meget .
Du vrøvler og træder alt under fode - få dog øjnene op for din fremfærd.



Jeg har et formål med at være her. Jeg er her ikke for at få en hyggesludder om, at det går nok altsammen.



.


Havde det så været substantielle indlæg, du havde serveret, ville en del være dig tilgivet - men dine bidrag har været under al kritik, tenderende til det fjollede - undskyld mig, og nu forsøger du at være seriøs, og giver den som sitets redningsmand - vor herre bevares - Branner ved dog bedre, han har fulgt dine indlæg.
16-05-2018 20:14
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Kjeld Jul skrev:
Branner ved dog bedre, han har fulgt dine indlæg.


Du er her stadig?

Jeg tror, Branner må sande, at han nok har ladet fortrængerne hærge forum i lovlig lang tid. Den var jo ikke gået andre steder.



.


16-05-2018 20:32
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Kjeld Jul skrev:

Du må da være glad for, at der stadig er nogen der har lyst til at spilfægte med dig - der er ikke mange tilbage af den gamle garde.


Kjeld Jul skrev:
Søren R Nielsen skrev:
Ja Kjeld. Det er præcist formuleret.
cranks reaktion til noget han ikke forstår, er dæmonisering.
Med de informations-kilder han fremviser, bliver det hurtigt til en hel del der ikke forstås..

-crank tror han er den eneste der ved, det er godt at dele med andre.. Suk.
Tror du på de ti bud, crank? Er du den eneste der kender forskel på godt og ondt?

cank, du er klovnen her på forum. -En sørgelig trold, der ikke engang kan svare på de simpleste spørgsmål.
Du mangler en rød tråd i dine postulater og overbevisninger.
-Har du ikke en knurhane der skal undersøges for mindstemål? -Eller hvad der ellers popper op i dine tanker for tiden.
Har du koncentrationsbesvær? Får du tit informations-overload? Sover du godt om natten?

Prøv i det mindste at læse hvad vi skriver før du slynger en tilfældig påstand ud.

Bruger vi for svære ord crank, skal du bare sige til. Du kan få dem i Pixi-format hvis du ønsker.


Sørens rammende karakteristik af Crank bør vises igen.



Er ovenstående da et ønske fra dig om en dialog med mig??



.


Side 4 af 4<<<234





Deltag aktivt i debatten Klima og fortrængning:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Fortrængning305-02-2020 20:32
Afløsning for/fortrængning af fossiler17804-04-2011 00:02
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik