Husk mig
▼ Indhold

Klima og fortrængning

Side 3 af 3<123
26-08-2017 21:13
crankProfilbillede★★★★☆
(1288)
.

Jeg har prøvet at nå ind til klimabenægterne ved at pege på det psykiske fænomen, fortrængning. De fleste 'skeptikere', som de ynder at kalde sig, følte sig sårede og reagerede voldsomt.

I den anden tråd var det i dag også de såkaldte 'skeptikere', der modsatte sig, da jeg antydede, at det er, moralsk, en god ting at dele med hinanden.

Hvis vi nu prøver at sætte spørgsmålstegn ved ejendomsretten; er det så de samme personer, der protesterer?

Hvem vil lege med? Er det også bla bla bla og syg i hovedet?

Hvis i tier, vil jeg selvfølgelig opfatte det som samtykke!

.

26-08-2017 21:40
Kjeld Jul
★★★★★
(2491)
Crank-
dit største problem er din stadige kamp mod din pessimisme og dit sortsyn,som ikke gør dig istand til at betragte verden og tilstandene omkring dig i et sagligt, analyserende og realistisk perspektiv,det gælder i en hver henseende,klima,miljø og samfundsforhold etc.
26-08-2017 22:33
Søren R NielsenProfilbillede★★☆☆☆
(350)
Ja Kjeld. Det er præcist formuleret.
cranks reaktion til noget han ikke forstår, er dæmonisering.
Med de informations-kilder han fremviser, bliver det hurtigt til en hel del der ikke forstås..

-crank tror han er den eneste der ved, det er godt at dele med andre.. Suk.
Tror du på de ti bud, crank? Er du den eneste der kender forskel på godt og ondt?

cank, du er klovnen her på forum. -En sørgelig trold, der ikke engang kan svare på de simpleste spørgsmål.
Du mangler en rød tråd i dine postulater og overbevisninger.
-Har du ikke en knurhane der skal undersøges for mindstemål? -Eller hvad der ellers popper op i dine tanker for tiden.
Har du koncentrationsbesvær? Får du tit informations-overload? Sover du godt om natten?

Prøv i det mindste at læse hvad vi skriver før du slynger en tilfældig påstand ud.

Bruger vi for svære ord crank, skal du bare sige til. Du kan få dem i Pixi-format hvis du ønsker.
Tilknyttet billede:

Redigeret d. 26-08-2017 22:36
26-08-2017 23:04
(350)
Re. "ejendomsretten"

Fortæl os endelig hvad du har fortrængt, og hvad der er "sluppet" igennem, til din analyse.
Hvad mener du egentlig selv om ejendomsretten?
(Sådan starter man en debat!)

Har du en overbevisning angående dit nyvalgte emne? -Eller er det bare mere bla blah?

(Jeg forventer ikke et sagligt svar, men er alligevel spændt på responsen)
27-08-2017 08:58
crankProfilbillede★★★★☆
(1288)
Søren R Nielsen skrev:
(Sådan starter man en debat!)

Siden hvornår er det blevet op til dig at afgøre?

.

27-08-2017 09:03
crankProfilbillede★★★★☆
(1288)
Søren R Nielsen skrev:
Tror du på de ti bud, crank?

Nej. Der er meget godt i Biblen, men også meget lort.

Du mangler en rød tråd i dine postulater og overbevisninger.

Mine overbevisninger repræsenterer mine postulater og omvendt. Det er den røde tråd. Det er ikke funderet i nogen bog, men skyldes intuition og opdragelse; og at jeg er privilegeret med en tryg barndom. Det er vist ikke noget, der kan googles.

.

27-08-2017 10:00
Jørgen Petersen
★★★★☆
(1335)
@ crank

Du kommer jo bare med en lang række postulater uden nogen som helst begrundelse.
27-08-2017 10:36
crankProfilbillede★★★★☆
(1288)
Jørgen Petersen skrev:
@ crank
Du kommer jo bare med en lang række postulater uden nogen som helst begrundelse.

Jeg synes, i først selv bør tænke lidt over, hvad begrundelsen kan være. F. eks. hvorfor vi bør dele med hinanden.

.

27-08-2017 12:44
(350)
crank, du har altså ingen faktisk mening om dit nyeste emne "ejendomsretten"?
Dit svage oplæg til debat vil derfor automatisk begrave emnet igen..

Du vil dele med alle andre? - Fint, lad os høre om det når du starter processen. Post evt. billeder af aktionen.
27-08-2017 13:07
crankProfilbillede★★★★☆
(1288)
Søren R Nielsen skrev:
crank, du har altså ingen faktisk mening om dit nyeste emne "ejendomsretten"?
Dit svage oplæg til debat vil derfor automatisk begrave emnet igen..

Jo, da. Jeg har skam en 'mening'. Men jeg synes, i først selv bør tænke lidt over, hvad begrundelsen kan være. F. eks. hvorfor vi bør dele med hinanden.

.

27-08-2017 13:21
(350)
En hemmelig mening.. hmm.

Jeg har skam tænkt over "ejendomsretten", og det sociale i at dele med andre.
Disse tanker/konklusioner har jeg haft siden de sene teenager år. Jeg har nu, mange år senere, stadig de samme meninger. -Og de er kun blevet stærkere med tiden.

Har du tænkt færdigt mht. dine emner "ejendomsretten" og "dele med hinanden"?

Del dine tanker med os.. -Jeg er spændt på dine konklusioner, -og kan lokkes til evt. debat.

Vær ikke genert. -Kom frisk!
Redigeret d. 27-08-2017 13:25
13-09-2017 19:22
crankProfilbillede★★★★☆
(1288)
13.09.2017

Efterhånden får i fortrængere lov til at beholde jeres lille hjørne her, hvor i kan sidde og pille navle. Ingen tager jer alvorligt længere. Jeg mener, at fortrængning er et problem for menneskeheden; men jeg giver jer også lige en pause.

- kan lige først indskyde, at der er to former for fortrængning. Der er den ubevidste, hvor folk p.g.a. ANGST ser 'en anden' virkelighed.
Den anden form er, når folk proklamerer hvadsomhelst, fordi de har noget, de er bange for at miste.

.

.

Redigeret d. 13-09-2017 19:26
13-09-2017 19:38
(350)
crank skrev:
13.09.2017

- kan lige først indskyde, at der er to former for fortrængning. Der er den ubevidste, hvor folk p.g.a. ANGST ser 'en anden' virkelighed.
Den anden form er, når folk proklamerer hvadsomhelst, fordi de har noget, de er bange for at miste.

Tak for forklaringen. Den giver en vis mening.
-Jeg føler jeg forstår grundene til dine sære udbrud bedre nu.
Side 3 af 3<123

Deltag aktivt i debatten Klima og fortrængning:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Afløsning for/fortrængning af fossiler17804-04-2011 00:02
▲ Til toppen
Afstemning
Vil Sverige forbyde alle benzin- og dieselbiler fra 2030 som foreslået af klimaministeren?

Ja

Nej

Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2017 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik