Husk mig
▼ Indhold

Klima-paradokset


Klima-paradokset14-12-2008 17:54
FlemmingLeerProfilbillede☆☆☆☆☆
(26)
Jeg synes det er paradoksalt, at folk der hver dag accepterer vejrudsigtens maksimale prognose på 5 døgn også sluger FNs klimapanels (IPCC) forudsigelser om klimaet i år 2100.

Det hænger jo ikke sammen.



Spred Glæde...trods alt :/

PH; "Det er svært at spå, Især om fremtiden"
flj, "Selv en skildpadde når sit mål"
14-12-2008 22:27
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Jo hvis jordens klima kun påvirkes af CO2, så kan man lave et rimeligt gæt på hvordan klimaet bliver.
14-12-2008 23:08
Christoffer Bugge Harder
★★★★☆
(1801)
Jeg synes det er paradoksalt, at folk der hver dag accepterer vejrudsigtens maksimale prognose på 5 døgn også sluger FNs klimapanels (IPCC) forudsigelser om klimaet i år 2100.

Det hænger jo ikke sammen.


Nej, ikke hvis man var syg (eller bare ikke hørte efter) den dag, hvor geografilæreren gennemgik forskellen mellem "vejr" og "klima".............


Jeg accepterer hjertens gerne DMIs maksimalt 5-døgnsprognose for vejr samtidig med, at jeg f.eks er næsten 100% sikker på den klimatiske forudsigelse, at gennemsnitstemperaturen i Danmark for december 2100 (eller skulle vi måske sige 2040 for at have en vis sandsynlighed for, at vi begge vil være her til den tid)vil være meget lavere end for juli 2100. Er du frisk på et væddemål, Flemming? Du kan få odds 1:100 for min skyld.


Hvis dit svar er nej, er du måske kommet et skridt nærmere at kunne levere et svar på dit eget spørgsmål?


Bedste hilsener

Christoffer
15-12-2008 01:19
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Christoffer Bugge Harder skrev:
Nej, ikke hvis man var syg (eller bare ikke hørte efter) den dag, hvor geografilæreren gennemgik forskellen mellem "vejr" og "klima".............



Nu er der altså flere som har sovet i timerne. De modeller som man bruger til at forudsige klimaet med er vejrudsigter, som man køre mange gange langt ud i fremtiden. Der ingen dokumentation for at man kan gøre det, ikke et komma.

En ægte klima model må tage et helt andet udgangspunkt, i havstrømmene og i solen. Og den kan ikke forudsige temperturen men en funktion af temperatur og luftfugtighed.
RE: Saturns is smelter også15-12-2008 18:34
FlemmingLeerProfilbillede☆☆☆☆☆
(26)
Christoffer,

Lidt tankevækkende at du accepterer IPCCs regnemodeller, når de ikke kan simulere nedbørsmængder realistisk (på engelsk precipitation).

Se denne Youtube.com video 5 ud af 5 fra canadiske CBC.ca fra 2005:
http://www.youtube.com/watch?v=v2XALmrq3ro
Den første video er her:
http://www.youtube.com/watch?v=fr5O1HsTVgA

Samtidigt begyndte optegnelser af vejret kun i begyndelsen af 1860'erne, hvor temperaturen var på sit laveste. Det er rigtigt, at nogle målestationer har målt stigende temperaturer. Men nogle målestationer er blevet indlemmet af urbaniseringen og har oplevet større bebyggelser i nærområdet som veje og bygninger. Veje og bygninger optager jo varme i løbet af dagen for at afgive dem i løbet af natten. Det kan enhver opleve, hvis man på en sommeraften kommer fra et område uden bebyggelser til tætbebyggede områder. Eksempelvis fra en kolonihave til byen.

Læg dertil at jorden ikke er den eneste planet i solsystemet, hvor isen på polerne smelter.
http://www.prisonplanet.com/articles/july2007/090707closertosun.htm
Klimaprofeterne skulle da tage, at gøre noget ved den nært forestående klimakatastrofe på Saturn og begrænse udledning af CO2 på Saturn. Hvem ved, hvor den planet ender henne af ? uha uha ... :/

Jeg ville gerne tage dit væddemål, men jeg tror nu også at temperaturen stiger de næste mange år. Men ikke p.gr.a. den menneskeskabte klimaændringer, men p.gr.a. af solen og i en stadig cyklus.

Jeg køber ikke de dommedagsprofetier fra hverken Al Gore eller IPCC eller andre frygt-spredere om katastrofale vandstande osv. Lidt tankevækkende at Al Gore igennem sit eget firma med handel med CO2 kvoter ser ud til at komme til at tjene tonsvis af penge på hans egen propaganda.
17-12-2008 20:40
FlemmingLeerProfilbillede☆☆☆☆☆
(26)
Temperaturen er faldet med 0,1 grad fra 2007 til 2008.

Læs mere i Jp.dk d. 14. december 2008:
http://jp.dk/indland/trafik/article1543626.ece
27-12-2008 23:02
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
klima modellerne bliver hele tiden forfinet. det er noget vrøvl at kalde dem vejrudsigter der er kørt langt ud i fremtiden

de to ting har intet med hinanden at gøre. hvornår har du måske hørt manden i vejrudsigten sige; co2 udslippet steg lidt her i går så derfor bliver det varmere i morgen


Og FlemmingLeer det med temp. målinger i byer det har vi diskuteret meget før. prøv at se denne her: http://www.klimadebat.dk/forum/dokumentation-for-global-opvarmning-uden-for-byomraader-d12-e473.php
meget udførlig diskution; hvor det vidst viste sig at Christoffer havde ret


Hvor mange år temperatur stigning skal der til før du bliver overbevidst FlemmingLeer?


The time for doubt is over!
27-12-2008 23:40
manse42
★★★☆☆
(633)
miljoegrisen skrev:
... målinger i byer det har vi diskuteret meget før. prøv at se denne her: http://www.klimadebat.dk/forum/dokumentation-for-global-opvarmning-uden-for-byomraader-d12-e473.php
meget udførlig diskution; hvor det vidst viste sig at Christoffer havde ret


Hvor mange år temperatur stigning skal der til før du bliver overbevidst FlemmingLeer?


Den gik jeg vist lige lidt glip af. Det eneste han gør er at henvise til nogle dokumenter som på ingen måde reflekterer over den diskrepans der er mellem jordbasserede målestationer og temperaturer afledt af satellitmålinger... Så jeg ved ikke lige hvordan du så klippefast konkluderer at CBH havde ret.
28-12-2008 10:17
FlemmingLeerProfilbillede☆☆☆☆☆
(26)
miljoegrisen skrev:
Hvor mange år temperatur stigning skal der til før du bliver overbevidst FlemmingLeer?


Isen på Saturn smelter som tidligere nævnt også. Det er da meget bekymrende - eller også er det ikke...

Henrik Svenmarks solteori ser ud til at blive vinderen i den sidste ende og ikke den store etablerede løgn om den "menneskeskabte globale opvarmning". For jeg tvivler da stærkt på, at CO2 udviklingen på jorden har noget at gøre med temperaturen på Saturn...


Spred Glæde...trods alt :/

PH; "Det er svært at spå, Især om fremtiden"
flj, "Selv en skildpadde når sit mål"
28-12-2008 12:40
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
Du svarede ikk på spørgsmålet;
'Hvor mange år med temperatur stigning skal der til før du bliver overbevist'

Vi har nu haft med 30 år med co2 foråsaget temp. stigning. 30 år hvor solplet teorein ikk har passet. se selv billed.
hvor mange flere år skal der til FlemmingLeer??
Tilknyttet billede:

28-12-2008 12:56
manse42
★★★☆☆
(633)
@Miljøgrisen

Det er jo let nok at lave en ligning med fire ubekendte over en teori man har og så tilpasse de ubekendte til at de passer til ens teori.

Det er jo netop det uafklarede i de teorier der står op imod hinanden som man ikke kan blive enige om. Din graf viser bare nogle fiktive kurver hvor man kun har en vag fornemmelse af den vulkanske og SO4 påvirkningen. Teorien om GHG giver på papiret en opvarmning af atmosfæren, men havene som med meget små fluktuationer (El Niño, La Niña) har en global virkning mangler komplet i din graf (her mener jeg PDO og AMO).
28-12-2008 12:58
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
650 nye klimafornægtere

http://jp.dk/meninger/breve/article1553565.ece

www.epw.senate.gov/minority
28-12-2008 16:56
FlemmingLeerProfilbillede☆☆☆☆☆
(26)
Mange tak, Boe

Fandt den her:
U. S. Senate Minority Report: More Than 650 International Scientists Dissent Over Man-Made Global Warming Claims
http://epw.senate.gov/public/index.cfm?FuseAction=Minority.Blogs&ContentRecord_id=2674e64f-802a-23ad-490b-bd9faf4dcdb7

mijoegrisen,
Jeg er sikker på, at man også kan lave en sammenhæng imellem forhøjet kolesteroltal og "global opvarmning", hvis det endelig skal være. - eller hvilke som helst andre faktorer, som tilfældigvis kan bruges som en bortforklaring.

Hvad med at du debatterede under dit rigtige navn istedet for til en start ?




Deltag aktivt i debatten Klima-paradokset:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik