Husk mig
▼ Indhold

Klimaaftaler og ulighed - SRP


Klimaaftaler og ulighed - SRP25-11-2016 11:39
Kasper Lindahl
☆☆☆☆☆
(2)
Hej Klimadebat.dk

Jeg er studerende på Handelsgymnasiet i Århus og vi er lige startet på vores SRP. Jeg har valgt studieretningsfagene International Økonomi og Samtidshistorie.
Hertil har jeg valgt et overemne der hedder: Internationale Klimaaftaler.

I forbindelse med min informationssøgning er jeg kommet ind på klimadebat.dk og har brugt lang tid på at læse alle jeres indlæg og debatforummer, hvilket har været meget oplysende og givet et bedre overblik over hvad der foregår i klimadebatten på nuværende tidspunkt.
Derfor tænkte jeg, at jeg kunne spørge jer alle om en lille smule hjælp med at finde andre gode kilder til min SRP.

Min problemformulering lyder således:
- Redegør for udviklingen i FN's klimaaftaler
- Analyser Paris-aftalen med fokus på de klimamæssige, økonomiske og politiske forhold
- Diskuter Paris-aftalens konsekvenser for i-lande og u-lande samt hvilke interessekonflikter, der er mellem disse landegrupper. Inddrag klimaforandringernes betydning for ulighed i verden.

Jeg synes det er et rigtigt spændende emne og især spørgsmålet om disse klimaaftaler potentielt skaber mere ulighed i verdenen er væsentligt for min opgave. Det er især dette spil mellem i- og u-lande i klimamagtpolitikken jeg vil lægge vægt på.
Jeg er godt igang med at finde en masse kilder, men mangler stadig nogle der rammer disse økonomiske og politiske konsekvenser helt perfekt.

Jeg håber at I er nogle derude der har et godt kendskab til disse problemstillinger og kan henvise til nogle gode kilder eller komme med tips til min SRP


På forhånd tak,
Kasper
25-11-2016 12:25
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
Hej Kasper

Et emne, som vil have godt af at blive belyst. Man må nok fastslå, at man ikke kan forholde sig 'neutralt' til det.


http://alterecosoc.org/wp-content/uploads/2016/10/manifiesto-inglesez.pdf



.
07-12-2016 17:31
Kasper Lindahl
☆☆☆☆☆
(2)
Hej Crank
Tak for svaret og et spændende link.
Ja, det er bestemt svært at forholde sig neutralt til, idet klimapolitikken afspejler sig i mange af verdens andre problemstillinger. Der er hvertfald nok at tage fat i, når jeg skal diskutere frem og tilbage i min SRP.
RE: StudieRetningsProjekt07-12-2016 18:36
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
Hej Kasper
Med et så godt formuleret oplæg, som du præsenterede her, synes jeg ellers, at det er bemærkelsesværdigt, at du ikke har fået flere svar her fra siden.
Held og lykke med dit projekt.



.




Deltag aktivt i debatten Klimaaftaler og ulighed - SRP:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Konkret emne i SRP om "Den politiske debat om klima"110-12-2019 08:02
SRP - klimaflygtninge119-12-2018 18:00
Økonomisk ulighed og klima527-07-2017 22:51
SRP-hjælp: COP151314-12-2010 18:15
SRP igen igen216-12-2009 20:14
NyhederDato
Vigtige klimaaftaler på plads15-12-2008 05:16
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik