Husk mig
▼ Indhold

Klimaaftaler og ulighed - SRP


Klimaaftaler og ulighed - SRP25-11-2016 11:39
Kasper Lindahl
☆☆☆☆☆
(2)
Hej Klimadebat.dk

Jeg er studerende på Handelsgymnasiet i Århus og vi er lige startet på vores SRP. Jeg har valgt studieretningsfagene International Økonomi og Samtidshistorie.
Hertil har jeg valgt et overemne der hedder: Internationale Klimaaftaler.

I forbindelse med min informationssøgning er jeg kommet ind på klimadebat.dk og har brugt lang tid på at læse alle jeres indlæg og debatforummer, hvilket har været meget oplysende og givet et bedre overblik over hvad der foregår i klimadebatten på nuværende tidspunkt.
Derfor tænkte jeg, at jeg kunne spørge jer alle om en lille smule hjælp med at finde andre gode kilder til min SRP.

Min problemformulering lyder således:
- Redegør for udviklingen i FN's klimaaftaler
- Analyser Paris-aftalen med fokus på de klimamæssige, økonomiske og politiske forhold
- Diskuter Paris-aftalens konsekvenser for i-lande og u-lande samt hvilke interessekonflikter, der er mellem disse landegrupper. Inddrag klimaforandringernes betydning for ulighed i verden.

Jeg synes det er et rigtigt spændende emne og især spørgsmålet om disse klimaaftaler potentielt skaber mere ulighed i verdenen er væsentligt for min opgave. Det er især dette spil mellem i- og u-lande i klimamagtpolitikken jeg vil lægge vægt på.
Jeg er godt igang med at finde en masse kilder, men mangler stadig nogle der rammer disse økonomiske og politiske konsekvenser helt perfekt.

Jeg håber at I er nogle derude der har et godt kendskab til disse problemstillinger og kan henvise til nogle gode kilder eller komme med tips til min SRP


På forhånd tak,
Kasper
25-11-2016 12:25
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
Hej Kasper

Et emne, som vil have godt af at blive belyst. Man må nok fastslå, at man ikke kan forholde sig 'neutralt' til det.


http://alterecosoc.org/wp-content/uploads/2016/10/manifiesto-inglesez.pdf



.
07-12-2016 17:31
Kasper Lindahl
☆☆☆☆☆
(2)
Hej Crank