Husk mig
▼ Indhold

KlimaCamp09 - Fra vision til virkelighed


KlimaCamp09 - Fra vision til virkelighed05-01-2009 19:50
timebandit
☆☆☆☆☆
(2)
KlimaCamp09 - Fra vision til virkelighed

Alternativ
COP15 kommer til Danmark. På det største og vigtigste klimatopmøde i verdenshistorien, vil de globale ledere sidde og forsvare og opretholde det system af frihandel, udnyttelse og forbrug, der forårsager klimaforandringerne i første omgang. Omringet af demonstranter, presset af videnskaben og på kanten af katastrofen, vil deres bedste forsvar være påstanden om, at der ikke findes noget alternativ til deres verdensorden. Men den 11.-19. juli vil vi leve det alternativ!

Vision
Ved en kyst nær København vil tusindvis af mennesker samles om et alternativ til klimaforandringer. Det bliver en uge med bæredygtighed, musik, kunst og kultur - forenet af drømmen om en anden verden. På over hundrede praktiske, politiske og inspirerende workshops vil vi dele erfaringer, bygge, lege og lære om klimaforandringer, og om hvad der kan gøres for at stoppe dem.

Handling
Vi har kun én planet. Vi har kun én chance. Det er nu, der skal handles, hvis vi skal undgå en global katastrofe. På KlimaCamp09 vil vi samarbejde med venner fra hele verden om at forberede en markant protest til COP15 topmødet. En protest, der viser, at verden ikke længere vil være gidsel i deres spil om penge og magt.

Åbenhed
KlimaCamp09 er en åben sommerlejr baseret på respekt for naturen og hinanden. Ligegyldigt hudfarve, køn eller seksualitet. Vi ønsker en camp med plads til alle. Selvom der skal være plads til fest og udfoldelse, ønsker vi at politik, kultur og klima tager plads frem for druk og stoffer man kan finde andre steder. Det er ikke vores vision, der skal blive til virkelighed. Det er din. Tag dine idéer, drømme og projekter med på lejren. Hvad end du spiller musik, optræder eller bygger både, er der plads til dine idéer på lejren. Organiser projekter på lejren med dine venner, eller kontakt os, hvis du vil have støtte eller hjælp til at gøre dine idéer til virkelighed.

Tag dine venner, drømme og idéer med til åbent stormøde i KlimaCamp09-processen:

Søndag d. 25. januar
Kl 14.00 i Folkets Hus
Stengade 50
2200 Nørrebro

www.camp09.dk

kontakt:camp@klimax2009.org
06-01-2009 13:07
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
timebandit skrev:
Alternativ
COP15 kommer til Danmark. På det største og vigtigste klimatopmøde i verdenshistorien, vil de globale ledere sidde og forsvare og opretholde det system af frihandel, udnyttelse og forbrug, der forårsager klimaforandringerne i første omgang. Omringet af demonstranter, presset af videnskaben og på kanten af katastrofen, vil deres bedste forsvar være påstanden om, at der ikke findes noget alternativ til deres verdensorden.


Jeg kan rigtig godt lide jeres intiativ; virker som sprængfyldt med energi


Men; hvorfor afskrive politikerne fra start af?? det er jo ærgeligt hvis man lukker af fra begyndelsen og slet ikk har noget håb. skal vi ikk give dem en chance?

jeg syntes også det ser sort ud m.h.t. cop15 og hvad der kommer ud ad det. men det bliver kun endnu sortere hvis man er sikker på det bliver sort.
forstår i mig?


The time for doubt is over!
RE: politikere...16-01-2009 11:20
timebandit
☆☆☆☆☆
(2)
Hej miljoegrisen.
Det skal lige siges at jeg ikke er aktiv i gruppen lige nu men "bare" spreder det her for at få så mange som muligt til at deltage i at gøre det her til den vildeste klimalejr!

Vurderingen af at politikerne ikke kan løse klimakrisen handler simeplt hen om at det vi har set i Kyoto-protokollen for det første ikke er nok og for det andet har betydet en fortsættelse af privatiseringen af ting der engang tilhørte alle men nu er på få hænder så nogle få kan tjene fedt på det. Jeg synes det ser rigtig rigtig sort ud til COP15, jeg synes det vi så fra COP14 var dårlige forhold for den 3. verden, en stor støtte til det såkaldte "rene kul" der dækker over at opbevare CO2 i nogle hundereder år for til den tid har vi en løsning... det svarer til at dryse ens hovede ned fordi fremtidens videnskab opfinder robotter og kan give dig endeligt liv... utopi!

Til klimalejren skal vi fokusere på reele løsninger, vedvarende energi vi ved virker, bæredygtig produktion osv. osv. osv. I kan jo læse det i indkaldelsen hehe

jeg glæder mig til at se alle de andre klimakæmpere! Politikere gør kun gode ting hvis de er presset til dem, derfor skal vi ved at leve alternativet presse dem til at gøre det til politisk handling




Deltag aktivt i debatten KlimaCamp09 - Fra vision til virkelighed:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Vision om Danmark som mønstersamfund303-12-2009 01:01
KlimaCamp09 behøver DIG! Gør en forskel!008-06-2009 17:12
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik