Husk mig
▼ Indhold

Klimaforandringer i dag


Klimaforandringer i dag31-10-2016 15:13
sanne82
☆☆☆☆☆
(1)
Der er ingen tvivl om at der sker mange klimaforandringer i dag. De fleste er vi selv skyld i, men nogle af dem er der ikke noget at gøre ved. For klimaet har altid ændret sig og vil formentlig altid gøre det fremover, men faktum er dog at vejret i fremtiden vil blive mere ekstremt som følge af menneskelig forurening. Men hvem er så den største synder? Er det bilerne der oser? Nej. Er det de mange mennesker som konstant bruger elektricitet for at kunne tjekke Facebook? Nej heller ikke. Faktisk er den helt store synder i dag fødevaresektoren, hvor især kødproduktionen er slem. For selvom det måske lyder helt sort, så er køer der udleder co2 igennem deres prutter faktisk et reelt problem hvad angår klimaet. Så måske det var på tide at skære lidt ned på forbruget af kød i fremtiden?

Tænk over dit eget forbrug og hvad du kan gøre
Det er soleklart for enhver, at der skal ske noget for at bremse klimaforandringerne, og derfor kan man jo overveje hvad man selv kan gøre for at nedbringe sin egen forurening. Det vil i sig selv kunne gøre en forskel hvis man kan få nok mennesker til at tænke på denne måde, da de mange små forskelle som folk gør til sammen vil gøre et udslag. Det kan være, at man cykler på arbejde frem for at tage bilen, det kan være at man tager et brusebad der er kortere end før, eller måske husker man at slukke for sine el apparater så de ikke bare står på standby og bruger strøm uafbrudt. Selv de små ting kan gøre en stor forskel i det store billede, når vi skal forsøge at efterlade jorden i så god forfatning som muligt til den næste generation.
Redigeret af branner d. 31-10-2016 18:07
31-10-2016 19:13
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Hej Sanne82

Du har mange pointer du føre frem i dit indlæg her, vil ikke spørge ind til dem alle, men hæfter mig dog ved at du skriver at vejret i fremtiden vil blive mere ekstremt som følge af menneskelig forurening, eller som jeg må formode, mener du menneskelig udledning af drivhusgasser i form af co2 og metan gasser og dette er et faktum.
I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at du komme give lidt dokumentation for at det faktum at vejret i fremtiden vil blive ekstremt som følge af en global opvarmning, når vi taler om mere ekstrem vejr gælder det ikke at der nogle steder kommer flere storme og orkaner og andre steder flere regnskyl eller tørke, for der kan være steder hvor der forekommer mere og andre hvor der kommer mindre, og dermed kan det generelle billede på globalt plan være uændret.
En anden ting du skriver endvidere er rigtig nok at klimaet altid har ændret sig af helt naturlige årsager, som jordens bane om solen, solens aktivitet, kosmisk stråling, vulkansk aktivitet, stokastiske events og ocean cirkulationer samt ENSO, alt dette sker hele tiden og vil gøre det i fremtiden.
Men hvad for konkredte sikre beviser er der for at hovedparten af den indtil videre observeret globale opvarmning er skabt af menneskelig aktivitet via øget indhold af drivhusgasser?.

God aften.

Mvh.
Redigeret d. 31-10-2016 19:15
31-10-2016 19:35
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Velkommen sanne82 og tak for dit indspark.

Du nævner vores kødforbrug, og her tror jeg, du har ret.

Jeg får lyst til at spørge dig: Hvad tænker du om overbefolkning og overforbrug?



.




Deltag aktivt i debatten Klimaforandringer i dag:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik