Husk mig
▼ Indhold

Klimaost


Klimaost14-08-2016 16:10
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
John Niclasen skrev:
crank skrev:
Jeg mener f.eks., at overbefolkning, kapitalisme og overforbrug er større problemer end CO²-udledning.

Vi lever i et innovations-samfund, ikke et ressource-samfund.

Hvis du vil slå et slag for marxisme, så opret en tråd til det, i stedet for at pisse alle andre tråde til med dit vrøvl!


- kan ikke lige se, hvordan du får blandet marxisme ind i billedet; men det er heller ikke min kop te - tror, der er brug for noget helt nyt.



.
14-08-2016 17:52
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Du skal være velkommen til at udvikle noget nyt, hvis du kan.
14-08-2016 18:41
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Jørgen Petersen skrev:
Du skal være velkommen til at udvikle noget nyt, hvis du kan.



Desværre. Det er jeg vist blevet for gammel til.


Hvis vi skal holde os til demokratiet er der jo kun de politiske partier.
Men hvor kommer politikerleden fra? Vi har kun selviske, magtbegærlige politikere at vælge imellem. Idealisme er gået helt af 'mode'. Og jo større, det bliver (centralisering), jo mindre demokrati og jo mere korruption. Vi kan jo bare se på EU-cirkusset.

Der er bred enighed om, at kapitalismen har spillet fallit, og alternativet kommer af sig selv.



.
14-08-2016 21:54
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Idealisme dur ikke til at styre et samfund med, for de velviske og magtbegærlige mennesker forsvinder jo ikke af den grund. Det er en realitet du lige så godt kan se i øjnene, før eller senere. Se realiteten og tænk realistisk.

Det er der mange socialt indstillede mennesker der gør og derfor overlever kapitalismen.
14-08-2016 22:05
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Nej. Det gør den ikke.



.
14-08-2016 22:13
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Crank..

Jeg har sagt det før, men du er dælme en sjov fætter, med et totalt skævt approach til alting. Crazy på den gode måde.

Altså, bare det at oprette en tråd der hedder "Klimaost" så er jeg solgt, tror mit indre legebarn slår sig på låret af glæde.


Nu du siger kapitalisme:
Jeg spiller i et rockband, "Being Frank" (ha ha)

https://www.facebook.com/beingfrank.dk


hvor jeg vil sige vi har fat i et af Danmarks rødeste bands. Mørkerødt, let selvlysende med prikker.
Så jeg hører meget fra den røde front, ikke mindst til koncerter eller festivaller hvor der bliver fyret ting og sager af fra mikrofonerne.
(Og er opvokset med Koppelfamilien relativt tæt på.. , Søster i Savage Rose etc)

Jeg synes det er lidt sjovt, lidt "anarkistisk" og af en eller anden grund appelerer det til mig.
Jeg er nok den mindst røde i bandet, hvilket intet siger, men jeg kan godt lide ånden.

Den der ånd.. ligesom "klimaost" uden skygge af forklaring, pragtfuldt.

Men hvis vi tager en konkret snak om "kapitalisme" etc. så er jeg nok bare lidt mere normal og kedelig i holdningerne ...
Redigeret d. 14-08-2016 22:44
14-08-2016 22:19
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Indtil nu har intet jo varet evigt. Det samme gør sig sikkert også gældende for kapitalismen


Alt nyt er startet som idealisme og utopi!



.
14-08-2016 22:20
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Altså, du ville trives i vores Band, spiller du noget??
14-08-2016 22:40
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Jeg tror måske jeg inderst inde har et eller andet oversocialt, vil dele alt med alle, alle kan bo i mit hus, osvosv. Så på en eller anden måde "klikker" noget i mig med den yderste venstrefløj. Stå sammen , fælles mål osvosv.

Men jeg er også bare så kedelig, at jeg nok erkender at mange forsøg på at regulere så man "per lov" står sammen, det ender et andet sted en dér hvor drømmen om sammenhold egentligt er.

Jeg har selv siddet som ung i BZ´hus, svømmet i KBH springvand osv, sammen med alle de andre forkælede unger fra Holte, Trørød og Gentofte, mens det hele var en leg. En ånd.
Men virkeligheden med systemer der skal regulere os til systematiseret sammenhold. Det lever bare ikke op til drømmen, gør det?

Så jeg elsker når ham gutten herunder, Rune, snakker om omvæltninger osv. men... Jeg synes vi mangler en eller anden genial idé til hvad det er der skulle gøre det bedre end kapitalismen?


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 14-08-2016 22:42
15-08-2016 08:05
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Frank Lansner >

- fin musik, i laver. Selv kan jeg ikke spille andet end smart.

Påvirker det dig slet ikke, at kapitalismen gør så stor skade på planeten?
Nogle fortrængere siger, at den da ingen skade har taget. Er det også dit svar?



Vh




Deltag aktivt i debatten Klimaost:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik