Husk mig
▼ Indhold

Klimasikring i Ingeniøren


Klimasikring i Ingeniøren18-03-2016 17:09
kfl
★★★★★
(2167)
Jeg vil gøre opmærksom på et tillæg til Ingeniøren den 18.marts 2016 vedr. Klimasikring

Følgende emner behandles:

1) Thyborøn synker. Byen er til dels bygget på gammel fjordbund.

2) I fremtiden byer skal landskabet formes til at modstår skybrud.

3) Skybrud affødte bølger af projekter(København)
Det er meget skræmmende at se helt centrale samfundfunktioner oversvømmet. Det stod langt værre til end jeg havdeforstillet mig.

4) Ny redskab sætter kroner og øre på klimatilpasning.
her omtales
Beregningsværktøj
PLASK
PLASK er et samfundsøkonomisk beregningsværktøj, som Naturstyrelsen stiller gratis til rådighed.

Værktøjet kan anvendes af kommuner, spildevandsselskaber og andre til at beregne de samfundsøkonomiske konsekvenser ved konkrete klimatilpasningstiltag.

PLASK regner ud, hvor stor en investering der skal til for at sikre sig mod en given nedbørsmængde, og hvad den samfundsøkonomiske gevinst (mindre tab ved vandskader) vil være af det konkrete tiltag......



KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
Redigeret d. 18-03-2016 17:11
18-03-2016 17:51
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Problemet er blot at pengene er brugt. Prisen for det store klimaforlig fra marts 2012 bliver omkring 120 mia kr. Det er faktisk mange penge for et lille land som Danmark.
18-03-2016 17:59
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
I følge energiwatch.dk skal der bygges kæmpekabler for 11 mia. kr. på kryds og tværs af Jylland. Det er nødvendigt på grund af den massive udbygning der er sket i vindmøllerne.

Hele artiklen kan læses her:
http://energiwatch.dk/Energinyt/Politik___Markeder/article8514506.ece
18-03-2016 18:25
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Jørgen Petersen skrev:
I følge energiwatch.dk skal der bygges kæmpekabler for 11 mia. kr. på kryds og tværs af Jylland. Det er nødvendigt på grund af den massive udbygning der er sket i vindmøllerne.

Hele artiklen kan læses her:
http://energiwatch.dk/Energinyt/Politik___Markeder/article8514506.ece


Ja,for at sætte trumf på,skal kablerne fra Holstebro til Niboel oplægges på dominerende landskabsskæmmende stålmaster.
Som om vindskræmslerne ikke var tilstrækkelige




Deltag aktivt i debatten Klimasikring i Ingeniøren:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik