Husk mig
▼ Indhold

"Klimaspillet og Verdens Fattige"


"Klimaspillet og Verdens Fattige"15-09-2009 13:23
Bo Jørgensen
☆☆☆☆☆
(1)
Tillad mig at gøre opmærksom på tv-programmerne "Klimaspillet og Verdens Fattige", som jeg har været med til at producere til DR TV. De bliver sendt fra søndag den 20. september.
Se venligst vedhæftede for yderligere informationer

Mange venlige hilsener
Bo Illum Jørgensen
Freelancejournalist
Tilknyttet fil:
klimaspillet.doc
Redigeret d. 15-09-2009 13:24
15-09-2009 20:09
Palle Miliam
★★☆☆☆
(393)
Det lyder spændende Bo.
Håber. at I husker detaljerne, og ikke blot den vanlige propagandisme i Klimaets navn, hvilket I journalister tydeligvis elsker. Gå nu det spadestik dybere.
Ad Udsendelse 1: Bangladesh. DR2. Søndag den 20. september, 2009 kl. 19:00
Her kunne I måske blot undersøge lidt nærmere hvad Frank Lansner skriver om "En svær situation i Bangladesh" i dette debatforum, så vi alle kunne blive lidt klogere. Eventuelt tage det med i den efterfølgende debat.
Direkte link her (se 07-09-2009):
http://www.klimadebat.dk/forum/klimadebattens-fordrejninger-og-forfalskninger-d12-e556-s280.php
Du må meget undskylde, hvis jeg lyder meget forudindtaget, men jeg synes alt for ofte at historien gentager sig selv.
Med venlig hilsen og held og lykke med udsendelserne
17-09-2009 22:06
Jakob
★★★★★
(9261)
.




@Bo Jørgensen



Tak for info.



Citat fra fil:
-------------------
Udsendelse 1: Bangladesh. DR2. Søndag den 20. september, 2009 kl. 19:00
Befolkningen i Bangladesh vil blive hårdt ramt af klimaforandringer – uden selv at være skyld i dem. Derfor kræver Bangladesh, at de rige lande påtager sig ansvaret for CO2-forureningen, når verdens nationer mødes på FN's klimakonference i København.
Sendes også: lørdag d. 26/9, kl. 13.55 (DR2), søndag d. 27/9, kl. 11.30 (DR1), mandag d. 19/10, kl. 10.30 (DR1)

Udsendelse 2: Bolivia. DR2. Søndag den 27. september 2009, kl. 19:00
Afbrænding af regnskov i fattige lande som Bolivia er en medvirkende årsag til klimaforandringer, som ændrer nedbørsmønstre og får urgamle gletschere til at smelte med foruroligende fart. En aftale om bevaring af regnskoven vil derfor til at spille en vigtig rolle på FN's klimakonference i København
Sendes også: lørdag d. 3/10, kl. 13.55 (DR2), søndag d. 4/10, kl. 11.30 (DR1), tirsdag d. 20/10, kl. 10.30 (DR1)

Udsendelse 3: Kenya. DR2. Søndag den 4. oktober 2009, kl. 19:00
Millioner af mennesker i Kenya har brug for penge og nødhjælp for at tilpasse sig klimaforandringerne, der bl.a. forårsager voldsom tørke. Hvem der skal betale, bliver et af de store spørgsmål på FN's klimakonference i København - hvor afrikanerne ikke vil spises af med de rige landes gyldne løfter.
Sendes også: lørdag d. 10/10, kl. 13.55 (DR2), søndag d. 11/10, kl. 11.30 (DR1), onsdag d. 21/10, kl. 10.30 (DR1)

Udsendelse 4: Vietnam. DR2. Søndag den 11. oktober 2009, kl. 19:00
Vietnam bliver ofte kaldt en af Asiens små tigre. Men den økonomiske vækst har fået energiforbruget til at eksplodere,
hvilket på sigt skader klodens klima. En aftale på FN's klimakonference i København skal sikre verdens milliarder af
fattige fortsat mulighed for – og ret til – bæredygtig vækst og udvikling.
Sendes også: lørdag d. 17/10, kl. 13.55 (DR2), søndag d. 18/10, kl. 11.30 (DR1), torsdag d. 22/10, kl. 10.30 (DR1)
-------------------







@Palle Miliam


Der er ingen uenighed om, at menneskeheden er årsag til store mængder CO2 i atmosfæren.

Så vidt jeg ved er selv den hårdeste skeptiker nu omsider også overbevist om, at CO2 medvirker til global opvarmning.

Og alle med indsigt vil også indrømme, at global opvarmning fører til havvandsstigninger.


Men alligevel lyder det som om, at du ønsker, at vi skal "grave et spadestik dybere" for at finde andre primære årsager end CO2.


Det kan minde om lægernes diskussion angående en patient, der kommer på skadestuen med termotøj og hedeslag.
Har termotøjet mon en afgørende betydning..?

Det diskuteres længe, om det ikke er bedre at give febersænkende medicin, for tøjet har måske ikke så meget at sige.
Der kan også være andre ting i vejen, og lad os dog undersøge dette først, så vi ikke begår fejl.
Tidligere er det også set, at patienter kan fryse, selvom de har meget tøj på, og hvad gør vi, hvis fjernvamen svigter lige når han er kommet af med jakken..?
Hvem vil nogensinde igen tro på os, hvis vi tager tøjet af ham, og det ikke hjælper nok eller bliver for meget..??
Det koster jo arbejdstid og penge, og tænk på alle de andre gode ting som sygeplejerskerne i stedet kan bruge tiden til, hvis han bare får et drop med febernedsættende medicin.
Måske skal vi bare købe en is til ham.
Tiden går og patienten dehydreres og bliver dårligere minut for minut.
På et tidspunkt skærer overlægen igennem og forlanger at tøjet kommer af, hvorefter man kan holde øje med, om det er tilstrækkeligt, eller om der også skal gives medicin og drop, fordi man ventede for længe med at skride ind.


Det bør være muligt at se ligheden med det vi gør ved kloden, og at yderligere forsøg på at rejse tvivl om CO2-teorien kun er med til at forsinke den oplagte førstehjælp.


Jeg undskylder på forhånd, hvis denne svada lyder lidt fordomsfuld, men jeg har efterhånden set så mange klimaskeptiske kandestøbere i dette forum, og historien plejer at gentage sig selv.


At floderne transporterer materiale ud i havet er en gammel historie, som man ikke behøver at grave efter, og den er ikke særlig for Bangladesh.
Men hvis vi kommer for sent med tilstrækkelige CO2-reduktioner, og du og Frank vil filtrere vandet og gøre materialet til fastland, så kan det selvfølgelig være et godt supplement, og jeg vil ønske jer god arbejdslyst.




.
18-09-2009 08:42
Palle Miliam
★★☆☆☆
(393)
@jacob

Kærlighed gør blind.

Hvis du ikke kan se de store problemer i CO2-hypotesen, så har du ikke megen selvkritik.
Vi har på nuværende tidspunkt ikke engang styr på, hvad der var årsagen til de store (ja endda større) temperaturskift igennem hele jordens eksistens. Nu vil du sammen med rigtig mange andre så påstå, at I har svaret på den nuværende temperaturstigning siden den lille istid, en stigning som oven i købet er gået istå. Jeg har ikke fundet noget der gør dette mere plausibelt specielt efter, at det må være logik for burhøns, at temperaturen nødvendigvis måtte stige, hvis jordens temperaturcykler gennem historisk tid skulle give mening.
Godt klaret, at du og mange andre har jeres tro intakt, jeg vil dog have lov til at beholde min bondefornuft, som siger

Den må du længere ud på landet med!

At I mener det af et godt hjerte, er jeg ikke 2 sekunder i tvivl om, derfor kærlighed gør blind!




Deltag aktivt i debatten "Klimaspillet og Verdens Fattige":

Husk mig

Lignende indhold
NyhederDato
Tre gange flere vejrkatastrofer i fattige lande24-05-2011 06:24
Klimapenge på vej til de fattige lande31-01-2010 23:13
Fattige lande hårdt ramt af ekstremt vejr09-12-2008 20:37
Biobrændstof gør 30 millioner fattige25-06-2008 21:46
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik