Husk mig
▼ Indhold

Kondensstriber


Kondensstriber02-09-2007 23:21
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Sol aktivtenen er kun skyld i 10% af skydannelsen. Hvor kommer de resterende 90% fra?

http://vejret.tv2.dk/nyt/article.php/id-1927201.html
02-09-2007 23:48
Kosmos
★★★★★
(5371)
Sol aktivtenen er kun skyld i 10% af skydannelsen

- hvor stammer den oplysning/påstand fra? Ikke fra det angivne link, såvidt jeg kan se!(?)
03-09-2007 08:41
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Nej , jeg kan ikke finde det igen.

over skriften var ca.

Nyt angreb på Svends Marks teori om solens påvirkning af klimaet.

ny undersøgelse viser at højst 10% af skydannelsen skyldes solen.

03-09-2007 18:37
Kosmos
★★★★★
(5371)
Nej , jeg kan ikke finde det igen.

- OK, så kommer vi næppe svaret nærmere i denne omgang!


Mit gæt er dog, at 'angrebet' stammer fra Lockwood & Fröhlich - mere derom kan læses her.
Læs også (nogle af) kommentarerne!
03-09-2007 21:54
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Solaktiviteten er skyld i alle 100% af skydannelser på jorden, den er nemlig den eneste externe varmekilde. Ingen sol ingen skyer...Punktum

K-V mener måske kosmisk stråling er skyld i 10 % af skyerne ?

Så lang tid jeg kan huske tilbage har der altid været omkring minus 50-55 C i flightlevel 300-390=10-13 KM højde.




Klima tips: Undgå sex i lukkede rum - du forgifter din partner med CO2
04-09-2007 13:32
metjr
★☆☆☆☆
(71)
Har selv tænkt over de hersens kondensstriber. Kan de være noget af årsagen til den globale opvarmning. Kan det tænkes at de er bedre til at holde på varmen om natten end de er til at holde lyset ude. Er der nogen der har set nogle artikler om det ? hvis det forholder sig sådan så er den til stadighed øgende fly aktivitet jo en medvirkende årsag til opklaringen. Hvis det forholder sig omvendt ja så kan det jo tænkes at indvirkningen fra co2 er større end der observeres i tempereturerne.

Jesper
04-09-2007 22:01
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
metjr skrev:
Har selv tænkt over de hersens kondensstriber. Kan de være noget af årsagen til den globale opvarmning.


Det er mærkeligt at den globale opvarmning sker på den nordlige halvkugle efter ca. 1970.

Langt det meste fly trafik sker på den nordlige halvkugle og den er vokse voldsomt siden 1970.

Der er i nogen grad enighed om at de høje skyer virker afkølende på jorden og de lave skyer virker opvarmende.

Det er nærligende at lægge disse to sammen og sige. At det er flyene som skaber den globale opvarmning. Men hvis skyerne dannes i lav højde kan man saggens tænke sig at det går ud over dannelsen af de høje afkølende skyer. Derud over så spreder flyene et lag af sortsod over alt, så hvid sne ikke findes længer.

Men en sådan kættersk tanke vil jo stride imod den hersker opfattelse på bjerget.
05-09-2007 10:04
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Contrails dannes altid i højden, det kræves at temperaturen er omkring -42C, altså i 10-13 KM højde, luftmassen skal have en tilpas fugtighed, så vanddampene kondenserer omkring partiklerne fra flyets motorer. Det kan dannes såkaldte shipstrails i lavere højde fra røgen på store og meget forurenene skibe.




Klima tips: Undgå sex i lukkede rum - du forgifter din partner med CO2
05-09-2007 13:03
Søren_Søndergaard
★★☆☆☆
(204)
Hvis man vil studere emnet mere fagligt (og måske også sagligt
) kan man starte med rapporten fra IPCC i 1999.
http://www.ipcc.ch/pub/av(E).pdf
05-09-2007 15:24
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
@Søren_Søndergaard

Og hvad får du ud af det? En prognose for fremtidige klimamodeller?




Deltag aktivt i debatten Kondensstriber:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik