Klimadebat.dk | Dansk forum om klima og energi 

Oprettelse | Kodeord?
31. juli 2010, 11:19 Engelsk

Koralrevenes tilstand - Greenpeace-Gate?

Forum om klima og global opvarmning | Klimavidenskab | Konsekvenser af klimaændringer

30-01-2010 10:27Koralrevenes tilstand - Greenpeace-Gate?
Palle Miliam

Ingen avatar

Rank: 1/5
(66)

Kan det virkelig være sandt, at kun Greenpeace står bag vurderingen af koralrevenes tilstand i IPCC´s Nobelpris-vindende rapport.

Dette er i hvert fald tilfældet, hvis man skal tro referencen deri:
Hoegh-Guldberg, O., H. Hoegh-Guldberg, H. Cesar and A. Timmerman, 2000: Pacific in peril: biological, economic and social impacts of climate change on Pacific coral reefs. Greenpeace, 72 pp.

Problematikken omhandles her
http://nofrakkingconsensus.blogspot.com/2010/01/greenpeace-and-nobel-winning-climate_28.html

Jeg kunne nu godt tænke mig en Second opion!

Der må da være andre, som har undersøgt denne sag, der nu bliver kaldt Greenpeace-Gate. Ikke fordi der som sådant er noget galt med Greenpeace, men det er dog en lobbyist-organisation, der lever af at fremme visse synspunkter.
Kender I andre videnskabelige rapporter desangående, så synes jeg vi skal samle dem her.

Med venlig hilsen

Den Bekymrede
10-02-2010 10:38
Palle Miliam

Ingen avatar

Rank: 1/5
(66)

Det viser sig, at Frank igen er godt inde i stoffet, så jeg vil lige henvise til hans imponerende opslagsværk her på hjemmesiden

Klimadebat A-Z

Her lader det ikke til, at koralrevene har det så slemt.

Med venlig hilsen

Den Bekymrede

Send svar Nyt emne

Har du en holdning til dét, du lige har læst? Vi er altid på udkig efter flere aktive debattører og ser frem til, at du også bliver en del af debatten! Selv små indspark bidrager til en levende diskussion ...

Seneste debat

Gæsteafstemning

Information

Klummen

Videnskab.dk

Nyt fra Ing.dk

Klimanyheder

Copyright © 2007-2010 Klimadebat.dk | Dansk forum om klima, energi og global opvarmning