Husk mig
▼ Indhold

Lær mere om EL-markedet


Lær mere om EL-markedet09-05-2008 19:45
Jakob
★★★★★
(9287)
 



Hej Alle..!  



Jeg har været i dialog med Energinet.dk, og Kim Behnke derfra skriver således i en mail til mig:
------------------------


I Energinet.dk har vi også stor interesse i at få spredt viden om elmarkedet.
Derfor vil jeg opfordre til at I benytter Klimadebat.dk til at afprøve om det kan have interesse for en gruppe (flere end 10) at blive samlet for at holde et par timers oplysning og debat om elmarkedet, vindkraftudbygning, CO2 udledning osv.
Hvis en sådan gruppe kan samles, så vil vi fra Energinet.dk gerne være vært for arrangementet. Afhængig af geografi, så kan mødet holdes i Erritsø (vores domicil) eller Ballerup (vores sjællandske afdeling).


------------------------


Er du interesseret, eller kender du nogen, som vil med, så skriv et indlæg i denne tråd, så vi kan se, hvor mange vi kan samle.


På forhånd tak.  




 
Redigeret d. 09-05-2008 19:49
09-05-2008 20:06
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Delphi er interesseret, og vi kommer 2. Erritsø
Redigeret d. 09-05-2008 23:51
09-05-2008 23:12
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg vil også være potentielt interesseret i et sådant arrangement i Erritsø - én deltager.
10-05-2008 21:42
Søren_Søndergaard
★★☆☆☆
(204)
Godt initiativ - og interessant at møde nogle af dem der fylder så meget af ens tid bag skærmen


Jeg er også med i Erritsø - måske suppleret af en mere.
11-05-2008 11:34
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jeg kunne også være interesseret. Ville dog foretrække Ballerup


Skal dog siges, at elmarkedet ikke er det emne inden for klimadebatten, der har min allerstørste interesse. Men som overskriften hedder: "Lær mere...".
11-05-2008 12:54
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Som tidligere skrevet i en anden tråd er jeg interesseret og kan godt få 2 til 3 andre fra SDE med, det uanset om det er det ene eller det andet sted.
Branner hvis transporten er et problem kan du godt køre med til Jylland.
12-05-2008 23:21
Søren_Søndergaard
★★☆☆☆
(204)
Lyder godt Boe.

Jeg har siddet i bestyrelse i et lille barmarksværk og i den forbindelse fik jeg udarbejdet forskellige regneark som hjalp meget til at afklare værket økonomi og specielt sammenhængende mellem teknik og gas /elmarkedet.

Fik du samlet mere sammen for værket i dit område.
Noget med varmeproduktion, varmeforbrug, gasforbrug, elproduktion (spids/høj/lav). Evt. hvis du har værkets regnskab.

Hvis du kunne sende mig lidt information skal jeg gerne prøve at regne på, hvor jeres værk er mest udsat.
13-05-2008 09:37
helios
★★☆☆☆
(314)
Hej,
jeg er også med på ideen

Mvh
helios
13-05-2008 11:53
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jeg tror, der er et par stykker i Klimabevægelsens vidensgruppe, der også kunne være interesserede.
Jeg undersøger det nærmere...

Tak til Boe for transportmulighed
13-05-2008 16:01
Thomas Meinert Larsen
☆☆☆☆☆
(17)
Hej - jeg vil blot på vegne af Klimabevægelsens Vidensgruppe bekræfte at der er interesse for et sådant oplæg. Antal deltagere afhænger naturligvis af tid og sted(Ballerup foretrækkes), samt det endelige program. Det kan sagtens annonceres blandt hele bevægelsens medlemmer. Programmet kan sendes til sek@klimabevaegelsen.dk


Tidligere brugernavn: Denklimabekymrede
14-05-2008 17:21
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Burde man ikke invitere en fra foreningen af vindmølleejere?
23-05-2008 16:55
Jakob
★★★★★
(9287)
 



Jeg har tænkt lidt på, om det kunne være en god idé, hvis kurset bliver videofilmet, så det senere kan brændes på CD og udgives til alle interesserede skribenter på Klimadebat.dk ..?

Eller måske kan det vises on-line, hvis det er i en skrabet billedkvalitet, så det ikke fylder så meget..?

Hvad siger du branner...?

Hvis du har et videokamera og et stativ og alligevel kun er halvinteresseret, så kan du måske godt få tid til at filme..?  




Eller er der andre, der melder sig..?

Det kan måske også være godt med to kameraer.  



Jaja, foruden at jeg synes, at det vil være godt for klimadebat.dk, så er det også et egoistisk ønske, fordi jeg ikke selv kommer med, men alligevel gerne vil se det.  




 
25-05-2008 19:47
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jakob skrev:
Jeg har tænkt lidt på, om det kunne være en god idé, hvis kurset bliver videofilmet, så det senere kan brændes på CD og udgives til alle interesserede skribenter på Klimadebat.dk ..?

Jo, det kunne da være en mulighed. Har dog selv et ikke videre avanceret kamera...
Jakob, er det dig der har kontakten til Energinet.dk? Jeg får bedre tid efter at have klaret noget eksamen her i begyndelsen af juni. Men det er nok mest realistisk at satse på en tur til Energinet.dk engang efter sommerferien...
Også for at skaffe nogle flere deltagere!
25-05-2008 20:33
Jakob
★★★★★
(9287)
 


@branner


Kim Behnke fra Energinet har et link til denne tråd, så han kan sagtens følge med i udviklingen.

Engang i juni er måske fint nok. Det vigtigste er nok, at der er en passende stor flok, som gerne vil møde op, og indtil videre er der da meget pæn interesse.

Jeg mener, at det er unødvendigt med et avanceret kamera, bare det har memory nok til hele seancen.  




 
06-10-2008 14:07
Mikkel R
★★★☆☆
(570)
Jeg melder mig som nysgerrig deltager. Har ikke den store tekniske/praktiske indsigt som andre men vil gerne lære noget om problematikkerne. Citerer branner "som overskriften siger 'lær mere..'" - og vil klart foretrække Balleru
RE: Video fra Energinet20-12-2010 10:12
Jakob
★★★★★
(9287)
.




Jeg vil gerne hermed anbefale, at Energinet selv producerer en informationsvideo om EL-systemet og sender den til Danskernes Akademi DR2 og lægger den ud på Youtube.

Det ser ud til, at det ligger lidt tungt med at få etableret et informationsmøde, og det må også være mere klimavenligt, at folk ikke kører land og rige rundt for at se noget, som de ligeså godt kunne se på video.

Det kan evt. blive begyndelsen på en serie, hvor den første video giver grundlæggende indblik i det nuværende system, og hvor den anden besvarer spørgsmål, og hvor den tredje fortæller om visioner og muligheder med smart grid, og den fjerde igen besvarer spørgsmål osv.




.
25-04-2011 21:07
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
smatgrid og møller se http://www.youtube.com/watch?v=SQDtbxeUsHI&playnext=1&list=PLD5B4A102B243837A




Deltag aktivt i debatten Lær mere om EL-markedet:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik