Husk mig
▼ Indhold

Manipulation med Kinas holdning til CO2


Manipulation med Kinas holdning til CO223-09-2009 11:58
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Nu siger de i nyhedsudsendelserne at Kina helt med på at reducere co2 og det stort set "kun" er USA der står og lurepasser.

Forleden læste jeg her på forummet at Kineserne griner af al vores co2 snak. Hvordan hænger det sammen?

Nåh jo, de siger godt nok at kineserne vil reducerer co2 med 15 % inden år 2020 men i virkeligheden har de sagt at de vil love at 15 % at deres energi i år 2020 skal være alternativ energi.

Det de siger i pressen er altså meget stærkt manipulerende, netop nu.
23-09-2009 13:19
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Ja, man fornemmer en stadigt mere moderat tilgang til global warming i Kina:
http://wattsupwiththat.com/2009/09/18/chinese-climate-wisdom/

Kina har alle mulige interesser i at vesten bremser lidt op, så der er nok grænser for hvor afvisende Kina vil være. Vil næppe helt standse projektet.
24-09-2009 14:12
Jakob
★★★★★
(9267)
.



Herfra sendes respekt og ære til Kina, når de vil tage klimatruslerne alvorligt og udvise globalt medansvar for at reducere CO2-udslippet.


Vi får travlt med VE-omstillingen i vesten, når vi skal følge med.
Under krav til resursebevarelse og genbrugscyklus vil jeg håbe, at Kina benytter lejligheden til at bede om bedre adgang til det europæiske marked for minivindmøller, små elbiler, elmotorcykler og andre VE-produkter.



.
24-09-2009 14:37
Morten Riber
★★★★★
(2298)
- og hermed er væk fra det som denne tråd handlede om.

For så vidt ser jeg ingen grund til at der skal åbnes en ny tråd bare der er det mindste, faktisk virker det lidt generende, men på den anden side er det ikke særlig smart når alle mulige og umulige indfaldsvinkler absolut skal bruges til at lufte de samme synspunkter igen og igen.

Det var det sure opstød

Bortset fra det bruger jeg mest forummet til at holde mig opdateret på udviklingen af klimaet, men selvfølgelig også på hvordan den sande sidenskab undertrykkes mv

Det gode er at det jo fungere fint nok.
24-09-2009 19:14
Jakob
★★★★★
(9267)
.


@MortenRiber


Du må undskylde, at jeg glemte at svare på dit spørgsmål.

Jeg tror måske ikke, at pressen er så manipulerende, men nærmere, at visse lande opbløder deres holdning og kommer andre lande i møde op til COP 15.


.
24-09-2009 19:49
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Alt forladt.

Hmm, jammen jeg ved efterhånden ikke hvad jeg skal tro, men jeg tvivler på at de har lovet noget som helst og da slet ikke noget der har med co2 at gøre. Det er der bare mange der gerne vil have os til at tro. Men at Kineserne er villig til at snakke om have mere vedvarende energi er jo ikke så mærkeligt. De ved vel lige så godt som os at energi priserne kun vil stige på sigt
25-09-2009 09:05
Jakob
★★★★★
(9267)
.


@MortenRiber


Jeg vil da nok mene, at indførelse af VE er langt den vigtigste metode til CO2-reduktion.


Men her fandt jeg en artikel, som fortæller, hvilke lande, der flytter sig:
http://www.ligetil.nu/udland/vis/artikel/connie-h-en-klima-aftale-rykker-naermere/
Citater:
24. september
------------------------
De sidste to uger er der kommet helt nye mål fra Kina og Japan. Og der lyder også nye toner fra Indien. Det er tre nøglespillere, der flytter sig, siger Connie Hedegaard.
--
Det må mane til eftertanke, at Indien og Kina flytter sig, siger Connie Hedegaard.
------------------------



I New York talte Connie Hedegaard blandt andre med Kinas miljøminister Xie Zhenhua (til venstre) og Indiens minister for skov og miljø Shri Jairam Ramesh. Foto: Ida Ebbensgaard, Polfoto.
--


.
25-09-2009 09:43
Morten Riber
★★★★★
(2298)
@Jacob

Så får vi lige den med vindmøllerne igen. Det var så ikke lige i denne tråd, husker du nok.

Men eller tak for linket. Jeg hæfter mig nu ved at der står at embedsmændene kæmper i øjeblikket med en tekst på omkring 280 sider, og at teksten indeholder mange forbehold og parenteser.

Spørgsmålet er om Kina faktisk vil reducerer co2 eller om det blot er det alarmisterne, Comnnie Hedegård, pressen mf gerne vil have os til at tro. Altså om der manipuleres med betydningen af kinas udmelding for at fremme egne interesser.
25-09-2009 10:21
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Lederne af Kina er iskolde.
Period.

Hvis de mener at totalt tilsvinede byer osvosv. er vejen frem til deres mervækst, well, så kører de videre mod mervækst ad den vej. Kina er imperialistisk mht til territorie såvel som storhed og magt.

Kinas ord er ikke det papir værd det er skrevet på. De vil vokse for enhver pris. Og det uanset om det går ud over andre folkeslag, om det sviner eller om det forurener.

En udmelding fra Kina vil være af strategisk betydning for Kina i deres iver for at blive mere magtfulde. No more.
25-09-2009 10:26
Kosmos
★★★★★
(5371)
Altså om der manipuleres med betydningen af kinas udmelding for at fremme egne interesser

- det sjove er vel, at der på dette område udfoldes så enorme manipulatoriske anstrengelser, med alle disse mere og mere forkrampede forsøg på kontrafaktisk nyhedsformidling!:
For det første kan vi jo alle - hvis vi følger blot lidt med - helt tydeligt (læ)se, hvad der bliver sagt hhv. hvad der ikke bliver sagt, så uanset hvor ofte CO2nie og statsmedisteren priser Bank-i-Whoms prægtige klæder, skuer vi jo alle grant, at han vitterligt intet 'har på'.

Hertil kommer så, at hvis det alligevel lykkedes at narre dan(sk)erne til at tro på, at COPen vil blive den store klimarevolution, så ville dette ingen indflydelse få på de konkrete politiske drøftelser 'inden døre'!

{Hele cirkuset minder i grunden ganske meget om dét, der tilbagevendende udspiller sig ifm. Cannes-festivalen - hvor den samlede 'verdens'presse {den danske del af den, 'tihvertifald'} opbygger voldsommer forventninger til, at denne gang vender von T. hjem i sand triumf!
}
Redigeret d. 25-09-2009 10:33
25-09-2009 12:53
Kosmos
★★★★★
(5371)
Javist, de ser jo ganske venlige ud på billedet her:



Men skal vi have en mere realitetsbetonet vurdering, må vi nok (igen!) ty til udenlandske medier, fx.:

But with just a little more than two months before a conference in Copenhagen -- designated two years ago as the venue to seal the successor to the landmark Kyoto Protocol -- pessimism was growing

eller:

"When it comes to the negotiations, they are in fact slowing down; they are not going in the right direction," said Swedish Prime Minister Fredrik Reinfeldt, the current head of the European Union
(Kilde)
26-09-2009 13:11
Jakob
★★★★★
(9267)
.



@MortenRiber


Jeg skrev ikke noget om en specifik form for VE. Men du skrev som om mere VE ikke er CO2-reducerende, og den fejl syntes jeg ikke skulle stå uimodsagt.




@Frank Lansner


Hvorfor har du så meget imod kinesere..?

Er du racist..?

Det er man vel, hvis man uden god begrundelse udtrykker had overfor en bestemt fremmed race.

Eller ser du på samme måde på f.eks. Tyskland, England, Rusland, Spanien, Portugal, Frankrig og USA..?


Hvilke vigtige aftaler har kineserne tidligere brudt, siden du mener, at deres ord ikke er noget værd ..?



Jeg må hellere spørge, for jeg er da temmelig uforstående overfor den svada, du fyrer af.
Så vidt jeg ved, har Kina ikke ført verdenskrige, og de har ikke været nær så krigeriske og imperialistiske som mange andre lande.
Sammen med Indien er det nok den fredeligste supermagt, som verden endnu har oplevet, og det synes jeg er værd at respektere.
Det er måske også den eneste nation i verden, der har evnet at reducere sin befolkning med politisk vilje uden krig eller sult, og så er det endda den mest folkerige.
Måske har du ikke tænkt over, hvor meget ravage en milliard mennesker kan lave, hvis de ikke er underlagt en ansvarlig styring.
Jeg synes, at vi har meget at være Kina taknemmelig for.


Klimakampen er i nuværende fase ikke en kamp mod andre nationer.
Det er alle nationers fælles kamp for at overleve.
I Danmark er vi langt bagefter, fordi mange endnu ikke har forstået, hvor vigtigt det er at omstille til VE.
Og du skyder Kina slette motiver i skoene, selvom de på trods af langt mindre CO2-udslip pr. indbygger alligevel vil tage ansvar og hjælpe med at løfte byrden.
Bliver du lidt flov nu, eller skal jeg være det for os begge..?



.
26-09-2009 14:24
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
@Jacob
Det er min rustration over den kinesiske LEDELSES behandling af Tibetanere, deres konstante trussel mod Taiwain. Så hvis den Kinesiske LEDELSE har en anden race end kineserne generelt, eller f.eks Taiwaneserne kunne du få tanken om jeg mon var racist. Det er jeg 110% IKKE.
(Jeg har selv en sjov cocktail i blodet som ville være mål for visse racister..)
Jakob, nogen gange får du altså nogle lidt specielle indfald
!!
26-09-2009 20:04
Morten Riber
★★★★★
(2298)
@ Jakob

Øget VE har kun en værdi i CO2 debatten hvis det overstiger det i øvrigt normalt planlagte niveau.

Men det er jo nok den drejning vi vil se mere og mere af; At vi kommer til at opleve, at der uanfægtet satses på alternativ energi, og så forveksles det med en sejr i kampen mod den "fæle" CO2.

Det er altså bare at manipulere med sandheden i min verden.
Redigeret d. 26-09-2009 20:06




Deltag aktivt i debatten Manipulation med Kinas holdning til CO2:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Klimaangst er manipulation med verdenspolitisk motiv1524-06-2013 17:38
Politisk manipulation1018-08-2007 22:06
Artikler
Klimaet i Kina
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik