Husk mig
▼ Indhold

Mere magt til trådstarter


Mere magt til trådstarter15-04-2018 08:52
Jakob
★★★★★
(9267)
­






"Tak for dine svar, jeg behøver ikke flere."

Hvis trådstarter skriver således til en anden skribent, så har skribenten kun ret til at svare een gange mere i den aktuelle tråd.
Hvis han vil mere, så må han søge en tilladelse fra trådstarter via PM.





Er det en ny forumregel, som det er værd at forsøge..?


Eller er der evt. forslag til andre nye regler, som kan gøre det nemmere for en trådstarter at holde en disposition, uden at det hele drukner i støj..?
­­




­
15-04-2018 12:48
crankProfilbillede★★★★★
(2454)
Jakob skrev:
­






"Tak for dine svar, jeg behøver ikke flere."

Hvis trådstarter skriver således til en anden skribent, så har skribenten kun ret til at svare een gange mere i den aktuelle tråd.
Hvis han vil mere, så må han søge en tilladelse fra trådstarter via PM.





Er det en ny forumregel, som det er værd at forsøge..?


Eller er der evt. forslag til andre nye regler, som kan gøre det nemmere for en trådstarter at holde en disposition, uden at det hele drukner i støj..?
­­




­



Hvad med: "Reglerne bør overholdes"
?



.


16-04-2018 12:14
Jakob
★★★★★
(9267)
­




Jeg må sige, at jeg undrer mig over, at stam skribenterne ikke tilslutter sig med glæde.
Hvis f.eks. crank opretter en tråd om "Sandheden", og han ikke ønsker flere svar fra en bestemt skribent i tråden, så er det da hans tab, burde for mig indlysende være skribentens holdning.
Hvis da ellers skribenten deltager i tråden for at hjælpe og ikke for at hærge tråden med propaganda eller andet.
Og hvis cranks tråd om sandhed har tændt mig helt vildt, men han ikke kan tåle mig, og jeg vil i en anden retning, så kan jeg da for pokker bare selv oprette en ny tråd og døbe den "Den rigtige Sandhed" eller hvad jeg kan finde på.
Jamen jeg har da min ytringsfrihed i debatten, vil sinken så sige... Ja, men så brug den da i en anden tråd, når dine præmisser åbenbart ikke passer til trådstarters, og han eller hun ligefrem finder dig for belastende.

Hvor svært kan det dog være at få debatten til at køre bedre, uden en moderator hele tiden burde stå vagt som en barnepige og læse indlæg i tonsvis..?


Skulle reglen ( værktøjet ) blive misbrugt, så kan det jo altid tages op i en tråd som denne.
Reelt tror jeg, at reglen normalt kun vil være påkrævet til brug imod og imellem ganske få (stam)skribenter.
Men f.eks. i mega tråden om overbefolkning ville jeg måske have brugt den imod 5-10 stykker, og det vil jeg godt stå på mål for i dag, hvis jeg havde gjort, og det ville i øvrigt kun have haft meget begrænset eller slet ingen effekt på de fleste af dem.
Mega tråden om overbefolkning er efter års slid efterhånden også blevet et godt eksempel på, at det faktisk godt kan lade sig gøre for skribenter at starte nye tråde om det samme emne med nye vinkler.


Tænk også, hvis skribenterne en dag kunne blive så voksne og selvkørende med moderation, at branner kunne blive så fri, at han igen kunne deltage i debatten.
Først når vi igen når dertil, vil jeg mene, at skribenterne på denne side har lært at opføre sig nogenlunde ordentligt.



­­
­
22-04-2018 15:19
Jakob
★★★★★
(9267)
­




Hvis man ønsker mere emnebehandling frem for så meget forvildet, frustrerende og intetsigende debat som muligt, så er der også andre ting, som burde kunne hjælpe.



Det teknisk smarte trick, som gør, at en tråd, der åbnes fra forsiden, straks flyver direkte til det sidste svar, bør efter min mening stilles om, så der i stedet altid linkes til trådens første indlæg.



Vi ser alt for mange eksempler på, at skribenter tilsyneladende kun læser overskriften eller det sidste svar i tråde, før de selv svarer. Og når det sidste svar er en afsporing af det, som trådstarter ønsker belyst, så kører rouletten, og vi kan virkelig spilde hinandens og læsernes tid.


Linket til trådens nyeste svar ( hvis det fortsat skal være et sted) kan evt. placeres nederst på siden i tråden.








Jeg har et eksempel på en tråd her:
http://www.klimadebat.dk/forum/stoevet-fra-rummet-d12-e3409.php

Der bliver jeg allerede på side 1 ligefrem belært om, at det er mig, der er forkert på den, når jeg i mit andet svar præciserer mit lidt spinkle og uklare oplæg. Det kan ingen tro, at tråden handler om, når de har opfattet overskrift og det første indlæg anderledes.

I min optik burde det være god debatkultur, at man læser hele tråden, før man svarer. Selvfølgelig især trådstarters indlæg, og især når tråden er kort. Og det er uanset det teknikske trick.
Men det er jeg åbenbart ene om at mene..?





­




Deltag aktivt i debatten Mere magt til trådstarter:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Er viden magt?421-07-2008 22:27
Artikler
Den globale opvarmnings magt og matematik (Vincentz' Klumme, august 2012)
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik