Husk mig
▼ Indhold

Motorsaven nøglen til vor udryddelse.



Side 1 af 212>
Motorsaven nøglen til vor udryddelse.23-09-2008 21:48
Claus Thomsen
☆☆☆☆☆
(17)
På opfordring fra Jeppe Branner vil jeg gerne kommentere de annoncer vedrørende Regnskovenes rydning, som ComonSense.org har bragt i aviser og blade.

Jeg er uddannet skovfoged i perioden 1975 - 1980. I denne periode steg tilvæksten i de svenske skove mærkbart og dengang uforklarligt. Det var de første tegn på effekten af de stigende temperaturer. I 1981 havde vi en storm, som først skulle komme, rent statistisk, i år 2067, et hundrede år efter en storm, der ødelagte skovene syd for en linje fra Esbjerg til København. Nattefrosten om foråret, der beskadigede vore bøge og juletræsplanter i lave områder, forsvandt. Rødgran som kræver lave vinter(hvile)temperaturer døde og mistrivedes. Jeg fældede på mit distrikt alle = alle rødgran fra alderen 120 år og ned til 40 år.
På arealerne plantede jeg løvtræ, ask og bøg. Hjemmehørende træarter. Nu er Askene næsten alle døde, bøgene er skadede af følgerne af det mildere klima.

Omkring 1990 tog vi i Danmark kontakt til tyske forstfolk, der bekymret havde iagttaget den stadig ringere skovtilstand i Tyskland og gennem omhyggelige undersøgelser havde dokumenteret at 25% af Tysklands skovareal var skadet - træerne mistrivedes. De kom herop, gik talrige bevoksninger igennem og udtalte: "Hvis den tyske skov er skadet, så er den danske skov død!"

I 1994 inviterede jeg Fyens Stiftstidende med i skoven for, at vise offentligheden, hvad den globale opvarmning gjorde ved min skov. Træerne mistrivedes, ege døde, de unge rødgran jeg havde ladet stå døde. Fyens Stiftstidende satte mig på forsiden under overskriften: "Han slår alarm!" mine standpunkter blev bekræftet af Statsskovrideren på Fyn. Jeg advarede: "Det er det rene selvmord, at fortsætte med afbrænding af fossile brændstoffer."

Der skete ingen ting ...