Husk mig
▼ Indhold

Når eliten bliver for elitær


Når eliten bliver for elitær25-02-2014 23:16
Jakob
★★★★★
(9267)
.




Når eliten bliver for elitær, hvad sker der så..?

Der sker flere ting, og der kan vise sig mange symptomer, men lad mig starte med dette:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/545853:Udland--Naar-det-regner-paa-praesten--toerster-degnen--og-Fanden-tager-resten
Ida Pape | 21. februar 2014
Når det regner på præsten, tørster degnen, og Fanden tager resten
Hvis bare der bliver skabt vækst, gør det ikke noget, at der er nogen, der bliver stinkende rige. For rigdommen i samfundet vil filtrere nedad. Sådan lyder en udbredt teori. Men nu siger selv World Economic Forum, at teorien ikke holder, og at uligheden er vedblivende og problematisk


KD redaktionen har endda tilladt ordet "Fanden" i deres avis, så jeg dårligt tør at citere det på denne side, hvor sproget skal holdes pænt.

Men det er i mine øjne en helt velfortjent og velplaceret mavepuster til alle de elitære liberalreligiøse fanatikere og deres fans, som for egen vindings skyld eller i ren og skær dumhed gennem mere end 10 år har tudet alle danskeres ører fulde af usande økonomiske jubelfantasier.
I mine øjne har Ida Pape her slået dem til tælling så hårdt, at hvis de kan fortsætte efter dette, så kan der nok kun være tale om postmortemale spasmer.

Tænk over det.




.
Redigeret d. 25-02-2014 23:32
18-03-2014 21:05
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Men det er i mine øjne en helt velfortjent og velplaceret mavepuster til alle de elitære liberalreligiøse fanatikere og deres fans,


Den frådende kapitalisme som giver hånt om alt og alle for at berige sig, kan gå ud over mange i samfundet.

Det er selvfølgelig ikke særlig genialt når det i praksis går ud over den samlede størrelse på samfundskagen både rent pengemæssigt, men også andre mere bløde værdier som kontinuitet i arbejdsforhold i lokalsamfund eller forhold at en arbejdsplads består til gavn for lokalsamfundet..

Der er selvsagt ikke meget ved at pengedyr beriger sig på et eller andet Kick og måske virker til at nedlægge mange arbejdspladser og måske miljøbelaster ekstrem for usselt mammon og flugter herefter til Monaco og sovser formuen bort på biler og damer...

Eller spekulerer i det irske boligmarked og sætter hele egenkapitalen over styr i en vis bank, og lader den dansk stat rede kastanjerne ud af ilden




Redigeret d. 18-03-2014 21:09
Deltag aktivt i debatten Når eliten bliver for elitær:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Elitær minoritet på bekostning af demokratiet!!!?125-05-2010 18:57
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik