Husk mig
▼ Indhold

Når klimakampen bliver underlødig.


Når klimakampen bliver underlødig.19-03-2008 15:03
Jakob
★★★★★
(9285)
 


Artikel vedr. en tale til Klimabevægelsens stiftelse:
http://metroxpress.dk/dk/article/2008/03/03/07/4128-66/


Et par citater fra artiklen:
------------------------

»Frels verden og få noget på den dumme.«

Sådan lød Tor Nørretran­ders finale, da han i går ef­termiddag holdt peptalk for små 100 klimainteresserede danskere,

---

»At gøre noget for andre og hjælpe andre er det samme som at påføre sig selv et slags handicap. Det er dér, man bliver til et individ med ressourcer, som er værd at få små påfugle med. Overskud til at tænke på andre end sig selv er det mest sexede i denne verden,« hævdede Tor Nør­retranders til salens fryd.

--------------------------



Det er da nok den mest visne og underlødige begrundelse for klimakamp, jeg endnu har set.

Hvis vi vil afbøde de truende problemer, så skal det da i hvert fald ikke ske ved, at vi yngler mere, når overbefolkning stadig er måske det allerstørste problem for verden.

Og at skyde drenge i skoene, at de måske kun deltager for at få noget på den dumme, finder jeg direkte krænkende på mit køns vegne.

I øvrigt tror jeg heller ikke, at det er rigtigt, at det altid virker tiltrækkende.
Ingen skal uden grundig dokumentation bilde mig ind, at de fleste kvinder finder en Ellert mere sexet end en fræk rød sportsvogn.

At der kan opstå kærlighed og kønslig omgang mellem mennesker, som deler interesser i et socialt samvær, er en gammel nyhed, og den har intet særligt med klimakamp at gøre.

Hvis man endelig skulle gå efter noget af den slags, så tror jeg, at det er langt mere effektivt at gå til koncert eller at tilslutte sig de unge autonome og kaste med brosten eller måske at deltage i SF's sommerlejr.
Med eller uden "handicap" og "påfuglehale", så tror jeg, at det vil give mindst ligeså meget held med scoringer.



Men hvad mener du..?



 
19-03-2008 16:49
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Jakob skrev:
»Frels verden og få noget på den dumme.«

»At gøre noget for andre og hjælpe andre er det samme som at påføre sig selv et slags handicap. Det er dér, man bliver til et individ med ressourcer, som er værd at få små påfugle med. Overskud til at tænke på andre end sig selv er det mest sexede i denne verden,« hævdede Tor Nør­retranders til salens fryd.

Det er da nok den mest visne og underlødige begrundelse for klimakamp, jeg endnu har set.


Ja, men der er faktisk en masse af den slags underlødigt. Typisk så tager man nogen målinger fra en kort årrække og forlænger en kurve hundret år frem i tiden.

Et eksempel er havisen har man målt årligt med et udgangs punkt, hvor isen var et problem og Hans Hedtoft sank. Det vil sige at man måler fra et maksimum, hvor man kun kan forvendte at se en tilbage gang.
19-03-2008 17:09
Jakob
★★★★★
(9285)
 



Måske, men jeg vil dog trods alt nok mene, at det er pænt mere lødigt og relevant at bruge ismassers bortsmeltning, som et argument for at gå ind i klimakampen, end en forventning om at få noget på den dumme.



 
05-12-2009 12:18
Jakob
★★★★★
(9285)
.



Nu er der ellers kommet en ny vinkel til dette emne..!

Det er direkte forkert, at det giver sex at opføre sig klimarigtigt.

Så forstår jeg sgu da meget bedre....


Video:
http://politiken.tv/nyheder/udland/klimatv/climaniacs/article843917.ece

Sandheden er i følge videoen, at vi køber og forbruger for at have noget at prale med, som kan tiltrække en partner, som vi gerne vil have sex med.

Hvis vi vil se kvinder, så skal vi hellere interessere os for dyre biler, fine fester, fin mad, små børn eller heste.
Sex er noget, man køber, så der bliver med andre ord ikke meget tilbage, hvis regeringen forbyder købesex.

Håber, det denne gang lykkes at provokere nogle kvinder ud af busken.



Vi hører ofte, at det er kvinderne, der evner at løfte et samfund.
Men er det nu også sandheden, når det handler om klima og vestlig adfærd..?
Jeg er ikke så sikker.



.




Deltag aktivt i debatten Når klimakampen bliver underlødig.:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Hvad gør virksomheder på hverdagsniveau i klimakampen?024-08-2022 11:38
Bliver klimakampen til klimaborgerkrig..?7405-11-2017 00:01
Er klimakampen en kønskamp..?1511-03-2016 09:44
Klimakampen er tabt2307-12-2012 22:56
Peak Oil, økonomien og klimakampen024-03-2011 02:02
Artikler
Mattias Söderberg: Fyr op under klimakampen
NyhederDato
EU-topforhandler: Atomulykke påvirker klimakampen09-04-2011 07:31
Bill Gates ind i klimakampen med atomkraft15-02-2010 09:48
Tag klimakampen op med grønne tage01-09-2009 07:05
Google går aktivt ind i klimakampen06-10-2008 07:55
10.000 store danske virksomheder ind i klimakampen12-06-2008 15:40
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik