Husk mig
▼ Indhold

Nordpols Marathon


Nordpols Marathon23-04-2017 11:48
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
I år er der igen blevet afholdt marathonløn på Nordpolen. Det gør man hvert år i april måned. Næste år er dette løb således planlagt til at blive afhold den 9. april 2018. Deltagelse koste kun 16.000 €. Så vidt jeg umiddelbart kan vurdere, så er der tale om et relativt stort arrangement med mange deltagere.

Er man nærmere interesseret i dette arrangement kan man læse mere om dette på følgende adresse: http://www.npmarathon.com/

For at afholde dette løb, flyver man med et relativt stort fly op til Nordpolen, hvor man så lander, og afsætter masse af folk og udstyr. Billederne fra arrangementet taler således for sig selv.

Det er da lidt pudsigt, at nogle folk taler om, at havvisen på Nordpolen er ved at smelte væk, samtidigt at andre flyver til Nordpolen, hvor man så lander med et relativt stort fly, blot for at afholde et marathonløb.

Dem der arrangerer løbet må således vurderer, at isen er sikker nok til både at lande med fly og til at afholde løbet. Så vidt jeg har forstået, så er den største risiko ved løbet (bortset fra kulden) risikoen for overfald af isbjørne.
Deltag aktivt i debatten Nordpols Marathon:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik