Husk mig
▼ Indhold

Oh, det er koldt !


Oh, det er koldt !13-11-2009 00:33
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
122150 METAR bgsf 122150z 05010kt 9999 few028 m31/m34 q1016=

Minus 31+ chill fra 1o kt (5 meter/sec)...... det er er ret koldt.

Det tyder på , at WMO har indledt en ny strategi....Klima-venlige vejrudsigter...der efter 25-30 år bliver klima.

Det har IPCC garanteret overset...

Som Grønlændere er vi stolte af at op til 25 % af det Internationale 'carbon sink' skyldes vores affaldsprodukt fra Indlandsisen, nemlig isbjergene der er et overskudsprodukt fra den såkaldte 'globale opvarmning'....Desværre bliver det misforstået.

Klimaforskning betyder at forskerne skal samarbejde....ikke modarbejde hinanden...kald det tværfagligt arbejde ....Undskyld evt. stavefejl m.v.
13-11-2009 15:12
micheelsen
★☆☆☆☆
(91)
Hej GLAR - det var mange emner på en gang. Kan man få dig til at uddybe dem?
13-11-2009 21:50
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
@ Erik Micheelsen

Ja... meget gerne, men det bliver via erik@imaginethis.dk
14-11-2009 03:01
Mads
☆☆☆☆☆
(6)
Ja, uha uha det er koldt på Grønland. Big surprise... Er global opvarmning afblæst eller hvad er din pointe, mr. GLAR??

Og ja, det internationale klimapanel har nok overset dine lokale observationer. Helt ærligt, behøver vi at tage den slags indlæg seriøst?

Og hvad er det med carbon sink fra grønlandsk affalaldsprodukt?
Formuleringen 'den såkaldte 'globale opvarmning' sætter mig på vagt. Hjælp mig lige...har vi her at gøre med en der ikke er ved sine fulde fem?
14-11-2009 10:25
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
@Mads

METAR bgsf 140850z 06010kt 9999 skc m29/m32 q1018=

Det er stadigvæk koldt minus 29, nu på 3. døgnet. Indtil videre minus 5 C under gennemsnitstemperaturen (1961-90).

Mere følger senere på dagen.
14-11-2009 10:49
Kosmos
★★★★★
(5371)
Indtil videre minus 5 C under gennemsnitstemperaturen (1961-90)

- se også dette: Ny 'Anders Brandt rekord'?

Redigeret d. 14-11-2009 10:52
14-11-2009 11:42
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
@Mads

Vedrørende affaldsproduktet fra Indlandsisen og Antarktis.

Hvad er idealvægten eller Body Mass Index (BMI) for Grønlands Indlandsis eller for den sags skyld isen på Antarktis, altså en tilstand hvor akkumulering og sommerafsmeltning er neutral ?

Indtil det spørgsmål er besvaret kan vi kun antage at gletsjernes vej mod kysten skyldes 'overvægt' der akkumuleres mere end der smelter væk i smeltesæsonen. Det er isens vægt der driver glatsjerne mod kysten og intet andet.

Den sidste overvågning af de grønlandske gletsjere (113 stk) viste at 82 gletsjere bevægede sig hurtigere end den tilstødende ismasse. Med andre ord 82 af 113 gletsjerstrømme var i bevægelse mod kysten.

De grønlandske isbjerge i Diskobugten og på Østkysten er altså et sundhedstegn, ingen akkumulering, ingen isbjerge...eller sagt på en anden måde... den dag der ingen smeltende isbjerge er, så har vi virkeligt et større problem, men ikke før.

Prof. Søren Rysgaard (Klimacentret på Grønlands Natur Institut) har de seneste år skrevet nogle fremragende artikler om det Arktiske carbon sink.. herunder nævner han at smeltende isbjerge, står for op til 25 % af det samlede globale carbon sink.

De seneste store sommerafsmeltninger tilfører havvandet en mængde næringsstoffer der er algernes livret og vi ser kraftig opblomstring i de Arktiske have...de døde alger bidrager ligeledes til at trække CO2 ned på havbunden.

Hvis smeltende isbjerge blev indregnet i CO2 regnskaberne, på samme måde som f.eks. skove bliver...ville de Arktiske lande være suverænt førende i verden med hensyn til Carbon sink...der er formentlig tale om 3-4 GT CO2 pr. år.

Med hensyn til mine 'lokale observationer' så er det de officielle lufthavnsmålinger i Kangerlussuaq. I skrivende stund minus 31 C (chill faktor minus minus 43 C).

Vedrørende den såkaldte globale opvarmning.

Det kræver ikke meget logisk sans at komme til den konklusion....Regeringen har afsat 800 mio. Kr. til COP 15 topmødet, men ikke så meget som én krone til opfølgning efter COP 15 topmødet... Det tyder mere på politisk prestige end på global opvarmning.

Nej du behøver ikke tage det jeg skriver seriøst, men det er et godt udgangspunkt, i klimadebatten der langt hen ad vejen er totalt afsporet og politisk forurenet.

Jeg glæder mig faktisk til at høre resultatet fra det alternative klima-topmøde på Christiansborg den 6. december.
14-11-2009 12:02
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej GLAR!

Jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde noget om det alternative topmøde 6 dec - hvor melder man sig til etc??
14-11-2009 12:17
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
@Frank Lansner

Det er arrangeret af Morten Messerschmidt (MEP) og foregår på Christiansborg i Landstingssalen den 6. dec ... Henrik Svensmark, Bjarne Andresen og flere internationale eksperter vil lufte deres alternative synspunkter.

Prøv at Google lidt
14-11-2009 14:01
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde noget om det alternative topmøde 6 dec - hvor melder man sig til etc??


Tilmelding foregår her:

http://www.danskfolkeparti.dk/Invitation_til_Alternativ_Klimakonference.asp#again
14-11-2009 23:10
Hvalrossen
★☆☆☆☆
(130)
Lidt mere om carbon sink - http://www.antarctica.ac.uk/press/press_releases/press_release.php?id=1041
14-11-2009 23:20
rick_uk
★★★★☆
(1140)
Stille og rolig bekende i kulør...Morten Messerschmidt...danskfolkeparti...Henrik Svensmark, Bjarne (med 'hjertesuket' ) Andresen...internationale eksperter??


Prik mig lige en gang...det er verdens korsvej vi iagttager her, og ikke kommunal valget, ikk'??
14-11-2009 23:43
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
@Rick
Jeg synes nu at det er et spændende hold foredragsholdere der kommer:

Professor Roger A. Pielke Sr., Colorado Universitet.
Professor Ole Humlum, Oslo Universitet.
Pofessor Henrik Svensmark, DTU.
Dr. Steven McIntyre, ClimateAudit.
Lektor Bjarne Andresen, Københavns Universitet.
Seniorforsker Jens Olaf Pepke Pedersen, DTU.
Lord Moncton, tidligere rådgiver for Margeret Thatcher.
Professor Fred Singer, Virginia Universitet.
Professor Roger A. Pielke Sr., Colorado Universitet.


Rick, hvis et parti du ikke bryder dig om evner at gøre det måske de fleste om 2 år kan se rigtigheden i... ? Vent med at rakke ned, venligt ment.
Jeg synes at begge fløje i dansk politik er yderst nødvendige for at hanke op i midter klumpen af enighed og konformitet. Men ok, derfor behøver man jo ikke stemme på dem



Og Rick hvis McIntyre er noget dårligt i dine øjne, så er det jo uheldigt at han igen og igen finder fejl hos IPCC. Så må IPCC jo være af ENDNU dårligere kaliber, skulle man mene. Det er faktisk lidt uheldigt at rakke ned på dem der kan finde fejlene hos IPCC de ikke selv "kan" finde.
Redigeret d. 15-11-2009 00:07
15-11-2009 00:57
manse42
★★★☆☆
(633)
Ja tænk hvor meget medvind DF får, når AGW korthuset falder sammen! Jeg ser et nyt højreekstremt ryk i dansk politik.


Og alarmisterne (af alle) står bag den katastrofe...
15-11-2009 10:08
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg synes nu at det er et spændende hold foredragsholdere der kommer

- enig, endda selvom Pielke Sr. optræder to gange på listen!


Men jeg har foreslået dem at overveje at få ham til at tage sønnen (R.A. Pielke, Jr.) med!


(Selvom sidstnævnte vist er (blevet) lidt mere 'wishy washy'?)
15-11-2009 11:16
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jeg synes nu at det er et spændende hold foredragsholdere der kommer



- også helt enig. Desværre kan jeg ikke komme selv, men jeg håber på at få grundigt at høre om det herinde. ;-)

Specielt interesserer det mig hvad der får solen til at danse; hvad får cyklus til at blive så forskellige fra hinanden?

Politisk. Kæmpe spørgsmål. Vigtigt – ingen tvivl om det. Hvordan får vi pressen til at dække mødet og sætte solteorien på forsiden?
15-11-2009 16:43
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Selvom DF's politik IKKE lige er min kop the, så tager jeg alligevel hatten af for deres politiske fremsyn... Som det eneste parti i Folketinget erkender de vigtigheden af at lytte til de 'kritiske røster' i klimadebatten og frem for alt i klima-videnskaben... som den er fremført af IPCC og UNFCCC. Det er muligvis med Kyoto-aftalen i baghovedet, at DF har set det nødvendigt.

Det skal nok nærmest ses som en politisk investering... det koster næsten ingenting, at invitere disse forskere, da de jo alligevel skulle besøge COP 15 mødet og NGO'erne i december.

Der er nok ingen tvivl om at pressen vil være intreserede... men artiklerne kommer nok først rigtigt frem efter COP 15, som modvægt til de opnåede resultater...
15-11-2009 23:38
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
GLAR skrev:
Det skal nok nærmest ses som en politisk investering... det koster næsten ingenting, at invitere disse forskere, da de jo alligevel skulle besøge COP 15 mødet og NGO'erne i december.

Der er nok ingen tvivl om at pressen vil være intreserede... men artiklerne kommer nok først rigtigt frem efter COP 15, som modvægt til de opnåede resultater...


Øh... nu er COP15 jo ikke en videnskabelig, men en politisk konference. Det lader til at en del tror, det er en IPCC- og ikke en UNFCCC-konference!
Der er slet ikke tale om at nå frem til nye videnskabelige "resultater", men derimod om at handle på dem, der allerede er præsenteret.




Deltag aktivt i debatten Oh, det er koldt !:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik