Husk mig
▼ Indhold

Ophedede debatter


Ophedede debatter16-02-2010 01:03
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Der har de seneste dage været en del debatter, hvor folk ryger i totterne på hinanden. Det er fint med uenighed, og det er jo i høj grad det, der gør debatterne spændende. Men jeg må igen understrege, at uenigheden ikke skal antage personlig karakter - og at alt, hvad der bare på mindste vis kan opfattes som en personlig trussel, under ingen omstændigheder kan accepteres.
Jeg har valgt kun at fjerne indhold fra ét indlæg. Og der er sikkert personer, der mener, jeg burde gribe langt hårdede ind. Jeg vil råde dem, der føler sig chikanerede, til fremover med det samme at sende mig en privat besked med et tip, så jeg kan vurdere sagen - ellers er det ikke til at vide, om jeg har fingeren på pulsen, mens det brænder på.
Det vil altid fremgå klart og tydeligt, hvis jeg har været inde og slette i et indlæg.

Angående anonymitet og brug af andre personers navne uden deres tilladelse, så må jeg også opfordre folk til at sende klager, hvis de føler sig krænkede. I så fald fjerner jeg nemlig omtalen af navnet fra det pågældende indlæg, så snart jeg bliver opmærksom på klagen. Det skal dog siges, at mange af de debattører, der skriver her, også færdes på sider som videnskab.dk og ing.dk, hvorfra de fulde navne kendes og ganske let kan forbindes med en bestemt skrivestil. Jeg tror derfor ikke, de involverede tager det så tungt, især når debatterne tit lapper over på tværs af de forskellige sider. Men som sagt, hvis der er den mindste utilfredshed, fjerner jeg omtalen og indsætter et "[slettet af admin]" i teksten.
Redigeret d. 16-02-2010 01:16
25-02-2010 02:18
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jeg vil stærkt opfordre jer til at bruge denne tråd, hvis I gerne vil diskutere debattonen offentligt. Der har igen været forskellige kontroverser, som jeg foreløbig ikke har grebet ind over for. Men lad os holde metadebatten i tråden her, så den ikke skygger for de indholdsmæssige diskussioner!
Kom gerne med jeres holdninger, så jeg kan lodde stemningen...
25-02-2010 22:43
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jeg synes godt man kan samle sagerne sammen, sådan at forstå at en enkelt eller nogle få sager kan tolereres. Omvendt skal gentagende dårlig opførelse medføre udelukkelse af debatten, med mindre man kan finde en passende person som kan og vil læse indægene igennem før de sættes i.

Mvh
Morten
26-02-2010 21:39
yaknudsen
★☆☆☆☆
(137)
En af de ting som gør at klimadebat.dk hæver sig LANGT over gennemsnittet når vi taler om debat-kultur er,
at admin agerer upartisk og kun griber ind når det er tvingende nødvendigt.

Politisk korrekthed har gennem tiderne ødelagt og afsporet mange vigtige debatter, men det ser heldigvis
ikke ud til at ske her. Alle nuancer får lov til at blive belyst, vendt og drejet.

STOR ros for det. !
26-02-2010 22:43
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@yaknudsen

En særdeles værdig og kløgtig iagttagelse!
26-02-2010 22:45
manse42
★★★☆☆
(633)
Banner

Jeg synes stadig at du er alt for blødsøden overfor Brandstifter Bugge Harder (og til en vis grad aktuar KLF). Jeg har holdt mig fra debatten med længere seriøse indlæg i lang tid, idet jeg ikke orker at forholde mig til de evige Karthago-skal-ødelægges-agtige gentagelser, krydret med en masse infamt svineri og personlige angreb på nulevende og døde personer af en slags som ikke hører hjemme blandt voksne mennekser, som CBH har messet i snart tre år. Jeg har ladt mig forføre til at deltage i den mudderkastning lige fra starten, måske fordi jeg er en af den slags mennesker der kaster med mudder, måske fordi jeg ikke vil lade den slags infamiteter blive hængende på mig eller andre. Ikke desto mindre har jeg ikke deltaget i længere tid, og tonen er uden mig ikke blevet bedre. Tværtimod har der siden hans Christoffer Bugge Højheds tilbagekomst fra klimabloggen på videnskab.dk ikke været særlig stille. Ikke endgang KLF formåede at lave så meget støj.

Der har i gennem tiderne (tre år) været en del der er droppet ud. Hvem husker ikke "filosoffen" som også tog med i mudderkastedebatten som CBH lagde op til eller bare dem blev væk bl.a. astrofysiker Micheelsen.
Hvem er de næste?
Jeg ved ikke hvor lang tid Lansner og Skjoldby orker at være med. De har jo allerede opbygget et supplement (konkurrent?) til klimadebat.dk (og når man ser på forskellen af antallet af hits på WUWT og RealClimate så er WUWT langt mere besøgt, kan det måske give et praj om hvor Klimadebat.dk ender).

For at provokere og stille det det hele lidt på spidsen, Her noget der lyder som taget ud af en beskrivelse af et stjernetegn.
Er kendetegnet ved at have et stort behov for kontrol og fokus på egen person.
Er som regel ude af stand til at sætte sig ind i andre menneskers følelsesliv og behov.
Kan overskride grænser og opføre sig på måder som almindelige mennesker vil finde uacceptable.
Har desuden en fantastisk evne til at fralægge sig skyld og vil ofte prøve at charme sig ud af mange situationer.
Ønsker blot at opbygge en verden af tilbedere, der retter sig efter hans ønsker.
Krav om fokus og tro på egen storhed samt trang til at tilfredsstille egne behov på bekostning af andre.

Hvem kan se lighedspunkter?
Så klik her

M42
Redigeret d. 26-02-2010 22:47
RE: @manse4227-02-2010 07:50
Nicolai Skjoldby
☆☆☆☆☆
(46)
manse42 skrev:
Banner

Jeg synes stadig at du er alt for blødsøden overfor Brandstifter Bugge Harder (og til en vis grad aktuar KLF). Jeg har holdt mig fra debatten
M42


I din sidste del af dit indlæg synes jeg at DU går over stregen med noget der overhovedet ikke hører hjemme i klimadebatten, og med noget som jeg i hvertfald ikke vil have del i. Jeg lader mig da også selv provokere, men sku' vi ikke alle prøve at holde blikket på bolden i stedet for manden?
Mht http://hidethedecline.eu/ er det jo ikke nogen konkurrent, men et redskab til at få et andet publikkum i tale (selvom alle herfra selvfølgelig også er meget velkomne).
27-02-2010 19:19
manse42
★★★☆☆
(633)
Du kan da ikke mene at jeg går over stregen! Se hvad han har svinet jeres side til med?

What a spiteful little comment you left. Why not simply point out any perceived error, politely, and wait for a response. It's the way things USED to be done in the scientific world, or have you been so Gorewashed that you feel the need to belittle and ridicule those with whom you disagree?

Hvem er Gorewashed og hvem er det du der "belittle and ridicule those with whom you disagree"? Jeg kan kun have ondt af folk der tager det alvorlig. Ifølge CBH er der ingen bold kun mand. Derfor ender alle diskussioner med CBH i mudderkastning så forstå det dog endelig. Bevisligt også uden mig og bevisligt også med debattanter som ønsker at gå efter bolden.

Du har ingen anelse om hvad du er oppe imod! (og jeg mener "hvad" for "hvem" gør sig ikke gældende her.) Jeg mener stadig at jeg har fat i den rette kliniske term for ham undskyld "det"!

M42
27-02-2010 19:45
yaknudsen
★☆☆☆☆
(137)
Jo vi ved godt hvad vi er oppe imod. Og det tjener ikke noget formål at forfalde til samme lave stade.

Mohandas Karamchand Gandhi sagde efter sigende en gang disse kloge ord om en kendt historisk
ikke-voldelig strid:

1). First they ignore you.
2). Then they ridicule you.
3). And then they attack you and want to burn you.

Den verbale strid vi er vidne til her på klimadebat.dk lige nu, er vist på vej fra punkt 2). til punkt 3).

Interessant at iagttage, men ikke særlig konstruktivt. Og sørgeligt at se at mennesker i den grad kan
latterliggøre sig selv. Der er bestemt ikke nogen grund til at deltage i mudderkastningen,
latterliggørelsen klarer mudderkasterne selv på forbilledlig vis.
Redigeret d. 27-02-2010 20:10
27-02-2010 21:29
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Jeg beklager 100% hvis det er smuttet for mig at holde den gode tone.
Jeg synes ikke der er nogen undskyldning for at skræmme folk væk fra dette glimrende site overhovedet. Alt kan siges på en god og konstruktiv måde og kan man ikke det bør man lige tælle til 10 før man skriver. Det gælder også undertegnede.

Bedste hilsner, Frank
RE: manse27-02-2010 23:46
Nicolai Skjoldby
☆☆☆☆☆
(46)
Det citat du kommer med er fra en der kalder sig pops og er til cbh, og jeg er enig med pops.
Vi arbejder paa at faa blog-delen af hidethedecline til at köre bedre, saaledes at man bl.a. kan se hvem der har skrevet sidste indläg, naar det altsaa er en registreret bruger.
Uanset hvor desperate og taabelige personangreb enkelte personer maatte fyre af, er der ingen grund til at svare igen med samme, eller endnu tungere skyts, det bringer os bare endnu längere ud.
28-02-2010 10:13
ISIS
★★☆☆☆
(361)
Kan kun tilslutte mig: gå efter bolden og ikke manden, som det vel også fremgår af indlæg, jeg har haft i forbindelse med udfald og endda enkelt trussel (sørgeligt) mod person.

Jeg synes, at den såkaldte tone ellers har været og er en rigtig god ting ved klimadebat. Gode indlæg i debatter, hvor der ind i mellem kan ryge finker, men det er altså noget andet end det der dersværre har gjort sig gældende i visse indlæg på det sidste, med direkte eller indirekte udfald mod personer herinde.

Går det for vidt, må man jo kontakte Branner eller negligere disse udfald og blive ved med at gå efter den berømte bold eller lige trække vejret (som Frank Lansner siger) og måske kommentere og ellers fortsætte ufortrødent med det debatten handlede om.

Jeg synes klimadebat er et super sted, og jeg synes de fleste herinde gør et stort arbejde og kommer med rigtig mange interessante og informative indlæg - tak for det.

....
Redigeret d. 28-02-2010 10:14




Deltag aktivt i debatten Ophedede debatter:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Saglige debatter eller mangel på samme?1002-01-2017 15:20
Debatter i aften: DR1 og DR2213-12-2009 23:40
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik