Husk mig
▼ Indhold

Overbefolkning - Familieplanlægningens kunst



Side 2 af 2<12
28-12-2016 11:49
Jakob
★★★★★
(9267)
­



christian-roskilde skrev:

Der står f.eks. ikke noget om graviditet på den side, du henviser til.


Nej men enhver der har modtaget seksualundervisning ved de basale ting, så det følger vel naturligt med hvis man giver en ordentlig undervisning, der også noget der heder fødselsforberedelse, det gik min søster og hendes mand fks til, så der også en rigtig god mulighed for at få den viden man vil have, hvis man søger den og vil snakke og lære.


Det er nok de færreste, der går til fødselsforberedelse, før de er blevet gravide.
"Hej, jeg er enlig mand, og jeg vil bare gerne med på holdet for at studere alle de gener, som kvinder kan blive udsat for under graviditeten."
Kan du se det for dig..??

Men vi blev da vist enige om, at seksualundervisningen bør tage sig af det.
Jeg tror faktisk også, at den undervisning vil komme til at gå bedre, hvis den skifter navn til "Udviklingspsykologi".





­
28-12-2016 13:35
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jakob skrev:­
Morten Riber skrev:
Forsiden er delt op i to hovedområder, præcis som jeg har beskrevet, og jeg synes det er ærgerligt at debatter som relaterer sig meget lidt til klimadebatten ikke kommer ned under, "Løst og Fast" Især når det fungerer som, en mands, kanal for meget specielle synspunkter.

Ok, men den egentlige forumoversigt har du her:
http://www.klimadebat.dk/forum/
På forsiden kan du se i parentes, at tråden ligger i "Klimapolitik".
At påstå, at familieplanlægning ikke kommer klima ved er da bare dumt, når vi ved, at flere mennesker kun vil øge behovet for afbrænding af fossilt brændsel.
Det er så simpelt, at selv du burde føle dig for dum ved at forsøge at bestride det.



Ja, men demografi er ikke klimapolitik. Nu kan man jo påstå alt muligt, og så kan alt muligt høre ind under alt muligt. Når det overdrives som her, bliver det til støj som egentlig bare skulle flyttes væk af administrator.





­


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
Redigeret d. 28-12-2016 13:37
28-12-2016 13:42
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Jakob skrev:
­



christian-roskilde skrev:

Der står f.eks. ikke noget om graviditet på den side, du henviser til.


Nej men enhver der har modtaget seksualundervisning ved de basale ting, så det følger vel naturligt med hvis man giver en ordentlig undervisning, der også noget der heder fødselsforberedelse, det gik min søster og hendes mand fks til, så der også en rigtig god mulighed for at få den viden man vil have, hvis man søger den og vil snakke og lære.


Det er nok de færreste, der går til fødselsforberedelse, før de er blevet gravide.
"Hej, jeg er enlig mand, og jeg vil bare gerne med på holdet for at studere alle de gener, som kvinder kan blive udsat for under graviditeten."
Kan du se det for dig..??

­


Nej kan ikke se det for mig fordi du bevist eller ubevist missede pointen helt hvilket ellers burde lægge lige for.

Ja man går som mand da ikke til fødselsforberedelse før man skal være far, men du har muligheden når det er aktuelt


Mvh.
28-12-2016 14:21
Jakob
★★★★★
(9267)
­



christian-roskilde skrev:

Ja man går som mand da ikke til fødselsforberedelse før man skal være far, men du har muligheden når det er aktuelt




Ja, men jeg synes jo stadig, at manden har krav på at blive oplyst om de gener, som kvinden og faktisk også han selv sandsynligt vil blive udsat for, hvis han gør hende gravid, og det skal være før hun bliver gravid. Til fødselsforbedelsen er det lidt for sent at fortryde, hvis du forstår.




­
28-12-2016 14:40
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Jakob skrev:
­



christian-roskilde skrev:

Ja man går som mand da ikke til fødselsforberedelse før man skal være far, men du har muligheden når det er aktuelt




Ja, men jeg synes jo stadig, at manden har krav på at blive oplyst om de gener, som kvinden og faktisk også han selv sandsynligt vil blive udsat for, hvis han gør hende gravid, og det skal være før hun bliver gravid. Til fødselsforbedelsen er det lidt for sent at fortryde, hvis du forstår.




­


Så tror jeg der blevet sagt og skrevet rigeligt til jeg syntes et seriøst svar er værdigt, afslutter min del af debatten herfra.

Mvh.
29-12-2016 19:55
Jakob
★★★★★
(9267)
­



Var det uklogt, at jeg hypotetisk pegede på Eddie Murphy som en mulig sæddonor til min søn m/k, som skulle fødes af en hvid kvinde, og jeg på den måde udviser mangel på racehygiejne..?

Vil det give problemer at være mulat i den danske folkeskole og i det danske samfund..?

Jeg tror næppe, at det vil blive så slemt, at man behøver at tage hensyn til det.
Men usikkerheden om det vil måske alligevel medvirke til, at Eddie Murphy som donor i en senere omgang vil blive valgt fra. Ikke fordi jeg er racehygiejniker, men fordi jeg ville frygte, at andre var det, og det kunne gå ud over knægten ( m/k ).

Ellers er det, hvis heldet smiler, mest fordele, der springer mig i øjnene.
En sund og frisk dreng, og hvis der f.eks. er ballade i skolen, og jeg bliver kaldt til forældremøde, så kan de nok godt forstå, at de må vise særligt hensyn med de gener, han løber rundt med.

Og fræk humor og platte vitser har han i hvert fald ikke arvet efter mig..!




Men igen har det alt for lidt med et godt donorkatalog at gøre at kigge på skuespillere.
Man kan intet se om dem privat, og arvelige sygdomme i familien fremgår ikke osv. osv.
Så disse eksempler er altså kun beregnet til at hjælpe tankerne ydeligere på vej til en forhåbentlig mere konstruktiv diskussion.


Vi må se frem til, at gode sæddonorkataloger bliver almindelige og erstatter anonym sæddonation.
Det skal måske både belønnes og gøres til en pligt på opfordring, før de rette donorer vil fremlægge deres komplette sygejournaler og familiehistorie.





­­
29-12-2016 20:44
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Jacob-
I min optik er det nogle absurde og abwegige tanker og ideer,der rumsterer i dit hoved.
Denne opfattelse deler jeg med flere andre her på Klimadebat.
29-12-2016 21:54
Jakob
★★★★★
(9267)
­



Kjeld Jul skrev:
I min optik er det nogle absurde og abwegige tanker og ideer,der rumsterer i dit hoved.
Denne opfattelse deler jeg med flere andre her på Klimadebat.


Jeg vil da heller ikke udelukke, at jeg kan få en absurd tanke. Man skal jo tude som de ulve, man er i blandt...
Men at du bare skyder med spredehagl ud over det hele med mange andre i ryggen lyder ikke som om, at du ønsker en frugtbar diskussion.

Og hvori skulle det "abwegige" bestå..?
Måske du hellere må begynde med at oversætte ordet til dansk.





­
29-12-2016 22:00
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Der er desværre ikke noget nyt i at Jakob har mange tåbelige tanker, som absolut skal luftes. Det har vi set mange gange før.

Man må ikke sige, at en person er syg i hovedet, så det vil jeg selvfølgelig ikke gøre. Hvad jeg tænker, er I derimod alle velkomne til at gætte på.
29-12-2016 22:08
Jakob
★★★★★
(9267)
­


Jørgen Petersen skrev:
Man må ikke sige, at en person er syg i hovedet, så det vil jeg selvfølgelig ikke gøre.


­Det har du ellers tidligere gjort, og dette må vist blot betragtes som en provokerende omgåelse af det forbud, du har fået.
Intet sagligt relevant for emnet har du bidraget med.




­
Redigeret d. 29-12-2016 22:09
29-12-2016 23:37
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ Jakob

Hvis man ser hvordan du behandler dine modstandere, når du løber tør for saglige argumenter, så har du jo selv lagt niveauet.
30-12-2016 00:55
Jakob
★★★★★
(9267)
­



Jørgen Petersen skrev:
Hvis man ser hvordan du behandler dine modstandere, når du løber tør for saglige argumenter, så har du jo selv lagt niveauet.


Det er nok nærmere, hvis en modstander ikke er modtagelig for saglige argumenter. Men hvad er det nu, du finder anledning til at rode ind i denne tråd om familieplanlægning..?
Jeg kan ikke tage stilling, hvis du ikke er konkret.
Men det er måske også bare dit ubehjælpsomme forsvar for at provokere administrationen at svine mig lidt mere til..?

Hvis du har fået undersøgt dit eget hoved, og vi må se resultatet, så kan det måske bruges til noget konstruktivt i eugenik diskussionen.


Ellers har jeg nok lidt svært ved at holde mig konstruktivt til emnet på baggrund af dine svar i tråden.




­
30-12-2016 08:45
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ Jakob

Du kommer da ikke med noget sagligt. Det tror du vel ikke selv på?
30-12-2016 12:47
Jakob
★★★★★
(9267)
­



Jeg må sige, at man som mand her har gode muligheder for at skamme sig over sit eget køn.
Nu har jeg f.eks. skrevet adskillige indlæg, der skal gøre det muligt for donorbørn i fremtiden at få at vide, hvem deres biologiske far er.
Men jeg mindes ikke een eneste skribent, der har fulgt positivt op på idéen.
Tværtimod overdænges jeg med skældsord og beskyldes fejlagtigt for racehygiejne og manglende saglighed osv osv..


Er skribenterne på klimadebatten skrumpet ind til en flok empatiforladte fossiler..?
Evner de slet ikke at føle med de donorbørn, som systematisk ved lov har fået stjålet halvdelen af deres biologiske stamtræ..?

Jeg ved ikke, hvorfor det er vanskeligt at forstå.
Men er man en egoistisk psykopat, der ikke evner at føle empati, så er det ganske nemt at forstå.

Så hvad er forklaringen..?


Jeg tror egentlig, at de fleste i denne tråd støtter begrebet familieplanlægning, men de bestiller ikke andet end at tale imod den og forsøge at slå ham ihjel, der har taget fat på emnet. Hvor sagligt er det..?

Det har i hvert fald intet at gøre med sober og ordentlig debatkultur.
I mine øjne lader det til at være så barnligt, at I efterhånden ligeså godt nøjes med at skrive "vi kan ikke fordrage denne skribent eller overskue emnet, så derfor saboterer vi emnet, æv bæv bussemand..!".

Men for den udenforstående kvinde, som læser, må I ligne en flok primitive stenaldermænd, der kun kan hitte ud af at svinge en kølle imod alle de ting, som I ikke tror, at I umiddelbart selv personligt kan få glæde af.
Tag jer dog sammen, før I selv leverer det endelige bevis på, at mænd ikke fortjener nogensomhelst rettigheder med hensyn til børn, fordi børns ve og vel ganske enkelt ikke interesserer mænd, eller fordi empati med børn tydeligt ligger udenfor de fleste mænds biologisk afstumpede fatteevne...




­
­
30-12-2016 12:50
Jakob
★★★★★
(9267)
­




Jeg må sige, at man som mand her har gode muligheder for at skamme sig over sit eget køn.
Nu har jeg f.eks. skrevet adskillige indlæg, der skal gøre det muligt for donorbørn i fremtiden at få at vide, hvem deres biologiske far er.
Men jeg mindes ikke een eneste skribent, der har fulgt positivt op på idéen.
Tværtimod overdænges jeg med skældsord og beskyldes fejlagtigt for racehygiejne og manglende saglighed osv osv..


Er skribenterne på klimadebatten skrumpet ind til en flok empatiforladte fossiler..?
Evner de slet ikke at føle med de donorbørn, som systematisk ved lov har fået stjålet halvdelen af deres biologiske stamtræ..?

Jeg ved ikke, hvorfor det er vanskeligt at forstå.
Men er man en egoistisk psykopat, der ikke evner at føle empati, så er det ganske nemt at forstå.

Så hvad er forklaringen..?


Jeg tror egentlig, at de fleste i denne tråd støtter begrebet familieplanlægning, men de bestiller ikke andet end at tale imod den og forsøge at slå ham ihjel, der har taget fat på emnet. Hvor sagligt er det..?

Det har i hvert fald intet at gøre med sober og ordentlig debatkultur.
I mine øjne lader det til at være så barnligt, at I efterhånden ligeså godt nøjes med at skrive "vi kan ikke fordrage denne skribent eller overskue emnet, så derfor saboterer vi emnet, æv bæv bussemand..!".

Men for den udenforstående kvinde, som læser, må I ligne en flok primitive stenaldermænd, der kun kan hitte ud af at svinge en kølle imod alle de ting, som I ikke tror, at I umiddelbart selv personligt kan få glæde af.
Tag jer dog sammen, før I selv leverer det endelige bevis på, at mænd ikke fortjener nogensomhelst rettigheder med hensyn til børn, fordi børns ve og vel ganske enkelt ikke interesserer mænd, eller fordi empati med børn tydeligt ligger udenfor de fleste mænds biologisk afstumpede fatteevne.




­
­
03-01-2017 17:35
Jakob
★★★★★
(9267)
­­




Et udpluk af en tænkt historie:


Mit barn,,,,, som du godt ved, døde din mormor meget tidligt af kræft.
Det er der så mange, der gør, så det er i sig selv ikke så mærkeligt.
Men da vi undersøgte det grundigt, opdagede vi, at denne kræftform er stærkt arvelig, og din mor har også en stor risiko for at få den, og det har hun frygtet hele sit liv.
Derfor besluttede hun, at det skulle hendes børn ikke udsættes for, og så fandt vi en kvinde (XX), som ville donere æg.
Det mener vi er det rigtige at gøre, og det burde være lovfæstet for dem, der i en tilsvarende situation ikke selv kan finde ud af at varetage børns sundheds interesser.

Du har altså foruden din rigtige mor også en biologisk mor, og det er hendes raske genmateriale, som du er gjort af.
Du er faktisk et meget heldigt barn, fordi du både har den sødeste og bedste mor i verden, og samtidigt har du også de sundeste gener som man kan finde.
Din biologiske mor bor ikke så langt væk, og hvis du gerne vil møde hende en dag, så kan jeg godt spørge, om vi må kigge forbi, så I kan se hinanden, og jeg ved også, at hun gerne vil vise dig sit stamtræ og fortælle dig om hendes side af dit biologiske stamtræ.

Der burde i det hele taget kun være gode ting at fortælle dig om det.



Men desværre.....

Fortæl ikke om det i skolen...


Dine klassekammerater og deres forældre kan måske hverken kapere det eller tåle det.

Du kan måske møde Kjeld Juls børn, og de vil drille dig med, at dine forældre må have et dårligt menneskesyn og en lusket tankegang.
Du kan måske møde cranks børn, og hvis du fortæller dem om det, så kan det være, at de sætter sig hen til et andet bord, fordi de foragter de tanker, som ligger til grund for din tilblivelse.
Du kan måske møde Jørgen Petersens børn, som vil sige, at dine forældre må være syge i hovederne, og det er alvorligt ment.
Du kan måske møde Frank123's børn, og de vil bare sig, at du er afkom af nogle af de værste bedrevidende idioter, de kan forestille sig.
Morten Riber har måske ikke børn, fordi lægerne fraråder det, så dem møder du nok ikke. Men var de der, så måtte du forvente, at de ville proklamere, at du er et produkt af rædselsfuld og kulsort livsindstilling.
Men du kan måske også risikere at møde N A Nielsens børn, og de vil nok være de mest satanistiske. De vil måske ikke bare sige, at dine forældre er nihilistiske racehygiejnikere, som ønsker at indføre diktatur. De vil råbe løgnen højt 1.000 gange med jævne mellemrum, indtil enten du skifter skole, eller en magtperson bliver for træt af at høre på dem.
Christian-roskilde kan du måske selv møde i skolen, og han har oplyst, at han stort set er enig med N A Nielsen.


Dette er blot et lille udsnit af de mest aktive forbandere, så husk, at det kan være meget dumt at fortælle hele sandheden om din herkomst, selvom du får lyst til det.
Efter din mors og min mening burde det ikke være tabu, og privat herhjemme kan vi snakke alt det om det, som du har lyst til.
Men der er dsværre så mange onde mennesker derude. Og hvis vi ikke passer på, så fører det måske til borgerkrig en dag. Når religiøse fundamentalister forsøger at skade børnene til næste generation for at tjene deres gud (og deres eget forkvaklede ego), så kommer der måske et tidspunkt, hvor de sekulære mennesker ganske enkelt ikke blive ved med at finde sig i se på den slags børnemishandling.
Vi har f.eks. stadig alkoholiske kvinder, som drikker sig fulde, mens de er gravide, selvom det hjerneskader barnet. Men samfundet griber ikke ind, fordi de ikke må blande sig så meget i den voksnes liv. Ja, det lyder fuldstændig sindssygt, og det er det efter din mors og min mening også. Men mange mener det faktisk, ellers var det selvfølgelig hørt op for længst. Og dem, jeg nævnte, plus mange andre forumaktive har haft alle chancer i den offentlige debat til at hjælpe med at standse alkoholisk hjerneskadning af børn, men de er tavs som graven, og de fleste af dem vil nok hellere myrde budbringeren.





Som sagt er det en tænkt historie.

Men giver den stof til eftertanke..?

Det nytter ikke at skælde ud over det, som faderen siger til barnet, for det er privat.
Man kan kun håbe på at ændre det ved at ændre faderens erfaringer, som han har erhvervet og fået slået fast med 7 tommersøm ved at læse i dette forum.


God arbejdslyst.



­
Side 2 af 2<12





Deltag aktivt i debatten Overbefolkning - Familieplanlægningens kunst:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Overbefolkning truer økosystemet208-12-2022 20:37
Overbefolkning og overforbrug16414-09-2021 15:08
Overbefolkning er det største problem73728-09-2019 16:02
Overbefolkning - De beskidte hjælpeløsninger.1730-05-2018 00:39
Overbefolkning 4420-05-2018 10:31
Artikler
Befolkningstilvækst
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik