Husk mig
▼ Indhold

Overforbrug

Side 2 af 2<12
03-01-2016 23:11
Jakob
★★★★★
(5365)
­

@crank

Ja altså, hvis man vil bekæmpe det danske overbefolkningsproblem med totalt åbne grænser, som du vil, så er der nok ikke andre veje til bedre bæredygtighed end at sænke levestandarden og velfærden til Irakisk niveau, så det kan du for min skyld bare gå igang med.

Men når du forsøger at bortforklare et reelt økonomisk tab for andre, så står jeg af og tænker, at det er umådelig tydeligt, at det ikke er dine egne penge, du jonglerer med, eller også ved du i hvert fald alt for lidt om det.
Hvis jeg skal lide et tab, fordi Danmark skal omstille til bæredygtig drift, så kan jeg nok godt gå med til det. MEN så vil jeg da også godt have æren for mit bidrag og ikke bare se det stjålet af staten som om det ikke gør en forskel for mig.
Det er jo ikke sikkert, at jeg vil have et hus igen, og det er heller ikke sikkert, at han, der køber et hus, havde et i forvejen.

­
03-01-2016 23:25
crankProfilbillede★★★☆☆
(743)
.

Jakob >

Du skal ikke give dine penge til staten. Det har jeg ikke nævnt. De bruger jo også bare pengene på våben og skattelettelser til de rige.

Det er vel også rimeligt, at det er dem med de højeste indkomster, der skal sætte forbruget mest ned. Kunne man tænke sig et indkomstloft, ligesom man har en mindsteløn?

----

Well, du var nok heller ikke villig til at svare på mine spørgsmål:

Hvem er villig til at gå ned i indkomst/forbrug?

Er vi en samling hyklere?

.
21-07-2016 19:07
crankProfilbillede★★★☆☆
(743)
crank skrev:

Hvem er villig til at gå ned i indkomst/forbrug?

Er vi en samling hyklere?

.

Tænker man stadig over dette spørgsmål?

.
04-08-2016 10:23
crankProfilbillede★★★☆☆
(743)
Our Consumption Tripled In 40 Years

Our Consumption Of Earth's Natural Resources Has More Than Tripled In 40 Years
http://www.huffingtonpost.com.au/2016/08/02/our-consumption-of-earths-natural-resources-has-more-than-tripl/

.
04-08-2016 11:15
John Niclasen
★★★★☆
(1739)
Jamen vi brugte jo allerede mere, end én Jord kunne bære!

Det er 44 år siden, at Palme inviterede til konference i Stockholm, som var en vigtig del af starten på bevægelsen. Palme og hans tennis-makker, Bert Bolin, påvirkede senere Brundtland til at skrive en rapport, hvor bæredygtig udvikling rigtig kom i højsæde.

Så må vi jo nu bruge mere, end 3 Jordkloder kan bære! Hvor kommer alle de råstoffer dog fra?
Tilknyttet billede:

04-08-2016 11:27
John Niclasen
★★★★☆
(1739)
Forøvrigt et flot propaganda-billede.

Den hvide røg fra skortstenene er vanddamp. Et stykke fra skortstenene opløses vanddråberne, så man ikke længere kan se nogen røg. CO2 er gennemsigtigt.

Og man kan se, det er kold vinter, så personerne har halstørklæder trukket godt op om næse og mund for ikke at fryse for meget.

Men sådanne fakta er man som alarmist nok ikke interesseret i.
04-08-2016 11:53
crankProfilbillede★★★☆☆
(743)
John >

- måske et dårligt valgt billede.
Men din beregning af (manglende) bæredygtighed beroliger mig slet, slet ikke!

.
Side 2 af 2<12

Deltag aktivt i debatten Overforbrug:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Kongeligt overforbrug1804-05-2011 16:12
▲ Til toppen
Afstemning
Bør der indføres en klimaafgift på oksekød, som foreslået af Etisk Råd?

Ja

Nej

Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2016 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik