Husk mig
▼ Indhold

PART 7/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data



Side 6 af 20<<<45678>>>
04-08-2016 13:01
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Dagens komposit af Arktis havis: Visse områder er bestemt begyndt at smelte.
Indsamlet ca 30 juli - 4 Aug, med vægt på seneste dato.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 04-08-2016 13:02
04-08-2016 19:20
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Den mentalitet forstår jeg simpelthen ikke.


Der mangler virkelig etik i vores samfund. Debatten om hvad der er godt og skidt er henlagt til kirken som igen har sparket den til hjørne. I øvrigt gider ingen lytte til landets religiøse overhoveder.
04-08-2016 21:39
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Morten Riber skrev:
Den mentalitet forstår jeg simpelthen ikke.


Der mangler virkelig etik i vores samfund. Debatten om hvad der er godt og skidt er henlagt til kirken som igen har sparket den til hjørne. I øvrigt gider ingen lytte til landets religiøse overhoveder.



Prøv med kogt flæsk. Det er fint, hvis man er sulten.



.
04-08-2016 22:05
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Prøv med kogt flæsk. Det er fint, hvis man er sulten.


???
04-08-2016 22:19
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
crank skrev:
Morten Riber skrev:
Den mentalitet forstår jeg simpelthen ikke.


Der mangler virkelig etik i vores samfund. Debatten om hvad der er godt og skidt er henlagt til kirken som igen har sparket den til hjørne. I øvrigt gider ingen lytte til landets religiøse overhoveder.



Prøv med kogt flæsk. Det er fint, hvis man er sulten.



.


Skal du altid spamme dvs tråde ?
04-08-2016 22:23
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
christian-roskilde skrev:
crank skrev:
Morten Riber skrev:
Den mentalitet forstår jeg simpelthen ikke.


Der mangler virkelig etik i vores samfund. Debatten om hvad der er godt og skidt er henlagt til kirken som igen har sparket den til hjørne. I øvrigt gider ingen lytte til landets religiøse overhoveder.



Prøv med kogt flæsk. Det er fint, hvis man er sulten.



.


Skal du altid spamme dvs tråde ?



Min bemærkning var vel ligeså relevant som Mortens?



.
04-08-2016 23:30
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
crank skrev:
christian-roskilde skrev:
crank skrev:
Morten Riber skrev:
Den mentalitet forstår jeg simpelthen ikke.


Der mangler virkelig etik i vores samfund. Debatten om hvad der er godt og skidt er henlagt til kirken som igen har sparket den til hjørne. I øvrigt gider ingen lytte til landets religiøse overhoveder.



Prøv med kogt flæsk. Det er fint, hvis man er sulten.



.


Skal du altid spamme dvs tråde ?



Min bemærkning var vel ligeså relevant som Mortens?



.


Det kan vi så afgjort ikke blive enige om..... men lige meget må vel ignorere de trolde der skriver herinde, så bliver debatten nok også mere seriøs med tiden


God aften.

Mvh.
Redigeret d. 04-08-2016 23:34
04-08-2016 23:37
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Der mangler virkelig etik i vores samfund. Debatten om hvad der er godt og skidt er henlagt til kirken som igen har sparket den til hjørne. I øvrigt gider ingen lytte til landets religiøse overhoveder.



04-08-2016 23:43
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Crank, du behøver ikke tage et citat der står lige ovenover som jeg har læst
tak så dum er jeg nu ikke.

men hvad skal jeg sige til det? jeg kan tolke det morten skriver på en måde som er min formodning, men så kan man vel bede om en forklaring frem for at blive mere useriøs, der bare gør debatten afspores mere som ses mere her på siden, det ret trættende efterhånden at se når man følger debatten fra sidelinjen af.

Mvh.
Redigeret d. 04-08-2016 23:44
04-08-2016 23:49
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
christian-roskilde skrev:
Crank, du behøver ikke tage et citat der står lige ovenover som jeg har læst
tak så dum er jeg nu ikke.

men hvad skal jeg sige til det? jeg kan tolke det morten skriver på en måde som er min formodning, men så kan man vel bede om en forklaring frem for at blive mere useriøs, der bare gør debatten afspores mere som ses mere her på siden, det ret trættende efterhånden at se når man følger debatten fra sidelinjen af.

Mvh.



Jeg ville gerne. Men, jeg evner beklageligvis ikke at formulere et seriøst spørgsmål til sådan en gang li'r.

Min bemærkning var, rent faktisk, et forsøg på, konstruktivt, at henlede opmærksomheden på, at Morten, som sædvanligt, totalt, havde afsporet debatten.

Vh



.
04-08-2016 23:58
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
crank skrev:
christian-roskilde skrev:
Crank, du behøver ikke tage et citat der står lige ovenover som jeg har læst
tak så dum er jeg nu ikke.

men hvad skal jeg sige til det? jeg kan tolke det morten skriver på en måde som er min formodning, men så kan man vel bede om en forklaring frem for at blive mere useriøs, der bare gør debatten afspores mere som ses mere her på siden, det ret trættende efterhånden at se når man følger debatten fra sidelinjen af.

Mvh.



Jeg ville gerne. Men, jeg evner beklageligvis ikke at formulere et seriøst spørgsmål til sådan en gang li'r.

Min bemærkning var, rent faktisk, et forsøg på, konstruktivt, at henlede opmærksomheden på, at Morten, som sædvanligt, totalt, havde afsporet debatten.

Vh



.



Det finder i så selv ud af uden jeg gider, blev bare drøn træt af det til tider går den vej i en debat, men så frem for at fortsætte så lad hver med og brug tid eller bed om en bedre forklaring.
Blandede mig fordi din kommentar ligner andre du også har skrevet, sådan lidt som spam hvilket uden måske at være meningen, derudover skrives der fra visse lidt personligt til folk, det så ikke møntet på dig, men i hvert fald blot et ønske herfra om vi fælles alle sammen inks mig selv, kunne prøve få debatten lidt højre op igen uden disse ting.

God aften/nat.

Mvh.
Redigeret d. 04-08-2016 23:59
05-08-2016 00:28
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Hvis jeg afsporer debatten gør Frank det også, eller han startede. Det plejer ikke at give anledning til problemer i en tråd at der taget et mellemmenneskeligt aspekt op om fx hvorfor f... folk hellere vil genere andre frem for at passe sit eget (sætte et hegn op for sine egne børn)

Der er ikke mange som har et velovervejet svar på det. At jeg så har og vælger at svare Frank er vel til at overse, og er er sikker på at tråde nok skal vende tilbage til sit emne
. Tråden er jo ikke til debat, men en opdateringstråd, som anvendes flittigt til ... opdateringer ... af især ... Frank

PS. Det hele blev først for alvor noget rod fordi Crank er forplumrer kommunikationen, som jeg oplever det.
05-08-2016 10:23
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Lige en update af iskort, 4 Aug havde lidt fejl :-)


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 05-08-2016 10:33
RE: Russisk iskort05-08-2016 11:11
John Niclasen
★★★★★
(6197)
En umiddelbar sammenligning mellem fotos fra satellit med dette russiske iskort tyder på, det russiske kort er ret præcist.

Kilde: Review ice charts for the Arctic Ocean

Fordelen ved det russiske kort er den simple farve-palette, som gør det meget overskueligt.
Tilknyttet billede:

05-08-2016 11:24
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
God pointe, John, ved du om disse Russiske kort kan findes tilbage i tiden, f.eks 2012 August ?





Ganske i tråd med de usædvanligt langsomme afsmeltninger af Arktis Havis i Juli 2016, så har også den Grønlandske indlands is haft perioder med usædvanligt små områder hvor forholdende har tilladt afsmeltning:


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

05-08-2016 11:26
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Det lidt pudsige er så, at iflg DMI, så har den samlede masse balance været under normalen i denne senere periode :


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

05-08-2016 11:34
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
DMI skriver om massebalancen at der indgår disse 2 størrelser:


1) den mængde sne, der falder og siden sammentrykkes til is

2) den mængde sne og is, der smelter eller fordamper (sublimerer)

Så, hvis i Juni har har kun få områder der har tilladt afsmeltning på Grønland så kunne DMI´s negative massebalanve forklares ved meget mindre nedbør.

Haves nedbør statetik for Grønland?


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
05-08-2016 12:19
John Niclasen
★★★★★
(6197)
Frank Lansner skrev:
God pointe, John, ved du om disse Russiske kort kan findes tilbage i tiden, f.eks 2012 August ?

Øverst til venstre på deres side kan man vælge dato.

Her 5.-7. august 2012.
Tilknyttet billede:

05-08-2016 12:19
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Og jeg skal da ellers love for at temperaturer over Grønlands indlandsis har sagt farvel til Sommeren for nu, helt ned mod - 30 grader, imponerende!


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

05-08-2016 12:28
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Jup, der er faktisk registreret Grønlandsk Juli kulderekord midt på Indlandsisen, Summit, man har noteret -30,7 gr Celsius.

Seneste rekord var -27,7 fra 1992.

http://www.dmi.dk/nyheder/arkiv/nyheder-2016/august/baade-en-kold-og-en-toer-rekord-i-groenland/


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
05-08-2016 12:48
John Niclasen
★★★★★
(6197)
Frank Lansner skrev:
DMI skriver om massebalancen at der indgår disse 2 størrelser:

1) den mængde sne, der falder og siden sammentrykkes til is

2) den mængde sne og is, der smelter eller fordamper (sublimerer)

Så, hvis i Juni har har kun få områder der har tilladt afsmeltning på Grønland så kunne DMI´s negative massebalanve forklares ved meget mindre nedbør.

Den er vanskelig! Ved kysterne er der temperaturer over nul på denne tid af året, dvs. nedbøren falder for det meste som regn, som er med til at smelte sne og is og dermed mindske massebalancen. Lidt længere ind på indlandsisen vil regn måske fryse til is om natten og dermed forøge massebalancen. Endnu længere inde på indlandsisen er temperaturen under nul, og nedbøren vil falde som sne, som forøger massebalancen.

Summit Station har også en vejr-rapport, som har meldt om sne onsdag og torsdag i denne uge.
Redigeret d. 05-08-2016 13:01
05-08-2016 12:59
John Niclasen
★★★★★
(6197)
Frank Lansner skrev:
Jup, der er faktisk registreret Grønlandsk Juli kulderekord midt på Indlandsisen, Summit, man har noteret -30,7 gr Celsius.

Seneste rekord var -27,7 fra 1992.

http://www.dmi.dk/nyheder/arkiv/nyheder-2016/august/baade-en-kold-og-en-toer-rekord-i-groenland/

Det er godt fundet!

Er kulderekorden nævnt i nogle medier? Jeg har checket DR, TV2 og Google News uden resultat.
Tilknyttet billede:

05-08-2016 17:49
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Er kulderekorden nævnt i nogle medier?


Mogens Jensen (Soc) har netop udtalt på TV2 news i dag hvor godt det er at vi har Danmarks Radio som alle danskere har adgang til. Så du kan jo bare henvende dig der og få bragt nyheden
05-08-2016 18:48
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Efter at jeg skrev om kulde rekorden skrev John, at det var godt fundet :-)

Og det er jo tankevækkende ikke? For tænk, at en kulde rekord brudt med hele 3 K (!!) er noget man selv lige skal være lidt vaks og finde, det bliver ikke bare omtalt i store medier.

Kan i forestille jer at en VARME rekord på Grønland var slået med hele 3 K ? Havde man så ikke hørt om det? "Bekymrede forskere" "Glohede på Grønland" "Verden går under" ?
RE: Indlandsisens massebalance05-08-2016 20:08
John Niclasen
★★★★★
(6197)
Hvis man tager grafen for den procentvise andel af isens samlede areal, hvor smeltning har fundet sted fra 1. januar frem til i dag fra DMIs side Aktuel massebalance på Grønlands indlandsis:



Så står der flg. om det grå felt:

Variationen fra år til år for hver af dagene i løbet af smeltesæsonen, dog fratrukket den højeste og laveste værdi, er vist som det lysegrå skraverede areal.

Hvis man så lægger samme graf fra starten af året oveni, så ser man hvordan dette års areal med smeltning afviger markant fra tidligere år. Det er dér, hvor den blå kurve stikker ud fra det grå felt.

Smeltesæsonen begyndte med tidlig smeltning. Derefter har sæsonen indtil videre været præget af flere eksempler på rekord-lav areal, hvor der har været smeltning.
Tilknyttet billede:

RE: Maskeret havistykkelse06-08-2016 11:55
John Niclasen
★★★★★
(6197)
!!! BEMÆRK: Iskort i dette indlæg viser kun havis tykkere end 1,5 meter.

DMI viser iskort over havistykkelse i Arktis for hver dag. Hvis man masker havistykkelser under 1,5 meter ud, så kan man se, hvor den tykkere is (over 1,5 meter) fordeler sig.

Anomalien for arealet af havis i Arktis har i perioden 2007-2012 vist store udsving og har især i 2007 og 2012 vist meget lave værdier. Det tyder også på, der er en stigende trend i havis siden 2010.



Vedhæftede iskort viser den maskede havistykkelse for 5. august i årene siden 2007. Havisen i Arktis når minimum for året om ca. en måned i starten af september. Man kan foretage samme øvelse til den tid.

!!! BEMÆRK: Iskort i dette indlæg viser kun havis tykkere end 1,5 meter.
Tilknyttet billede:

RE: Maskeret havistykkelse06-08-2016 11:57
John Niclasen
★★★★★
(6197)
Vedhæftede billede viser den ud-maskede havis i iskortene ovenfor. Dvs. det er de områder d. 5. august for hvert år, hvor havistykkelsen har været mindre end 1,5 meter.
Tilknyttet billede:

06-08-2016 13:46
Kosmos
★★★★★
(5369)
Vedhæftede billede viser den ud-maskede havis i iskortene ovenfor...

- kan du ikke tydeliggøre 'tidsdata'?: Jeg kan simpelthen ikke læse dem!
06-08-2016 14:11
John Niclasen
★★★★★
(6197)
Kosmos skrev:
- kan du ikke tydeliggøre 'tidsdata'?: Jeg kan simpelthen ikke læse dem!

De 10 sort/hvide billeder af maskerne svarer til de 10 billeder af havis tykkere end 1,5 meter. De to øverste er altså for årene 2007 og 2008, de to nederste for årene 2015 og 2016.

Vedhæftede billede viser øverst det originale billede for 2016. Nederst er til venstre billedet, jeg har dannet, hvor kun havis tykkere end 1,5 meter ses. Tyndere is har jeg maskeret til farven hvid, så det ikke ses. Til højre viser jeg masken, dvs. det sorte i dette billede er al den is for 05-Aug-2016, som er tyndere end 1,5 meter.

(Og ja, der ville være nemmere, hvis jeg havde gentaget årstallene på billederne af maskerne. Men det skal ikke være for nemt!)

Tilknyttet billede:


Redigeret d. 06-08-2016 14:21
06-08-2016 14:18
John Niclasen
★★★★★
(6197)
Man kan f.eks. se flg.:

2008 havde meget lidt is tykkere end 1,5 meter d. 5. august 2008. Til gengæld var der rigtig meget is tyndere end 1,5 meter, så det totale areal med havis var stort. Det var måske ikke så underligt, der var meget tynd is i 2008, fordi meget af isen var første år is p.gr.a. den lille mængde is i september 2007.

Omvendt har 2016 også en pæn mængde is d. 5. august 2016. Og det meste af dette areal med is er tyk is med en tykkelse større end 1,5 meter. Der er kun lidt is tyndere end 1,5 meter (i forhold til flere af de tidligere år.
06-08-2016 19:03
John Niclasen
★★★★★
(6197)
Fra dette tidligere indlæg:

Frank Lansner skrev:
Jeg får en mavefornemmelse af at der er to kontorer på DMI der tager sig af hhv iceextent grafen og istykkelse grafen..

Ifølge DMi ligge 2016 ca sammen med 2012, året med minimumsrekord:



Måske det er en konsekvens af de rettelser, der er foretaget hos DMI d. 28. juni 2016.

DMI skriver:

Ny grafik
Vi har forbedret de algoritmer, der beregner havis-koncentration og -udbredelse. Derfor har vi den 28. juni 2016 opdateret grafikkerne af is-udbredelse med de nye og forbedrede data. De nye algoritmer har især forbedret bestemmelsen af is-koncentrationer i kyst zoner, men også bestemmelsen af iskoncentration i det Arktiske ocean er forbedret.

Det må så være op til debat, om der virkelig er tale om "forbedringer". Den nye graf viser mindre is, så det passer ind i det billede, DMI ofte tegner.

Der findes en anden graf, som måske er den gamle beregningsmetode, i dette katalog:

Index of /quicklooks/sie_graphs_dk

Den ser ud som følger:
Tilknyttet billede:

06-08-2016 19:14
John Niclasen
★★★★★
(6197)
(Det er lidt meget skriveri, men jeg opdager nogle interessante ting m.h.t. havis i Arktis.)

Det er et interessant spørgsmål, om tendensen i havisen er vendt de seneste år. Nogle data tyder på, der er sket en ændring. F.eks. den månedlige tidsserie for havisudbredelse i Arktis for august:



DMI viser en noget anden udgave af samme graf på denne side. DMIs version har større spænd på y-aksen, og de viser en lidt større negativ trend, så grafen ser ud på flg. måde:
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 06-08-2016 19:19
06-08-2016 20:37
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej John, ja, det er lidt svært at finde ud af hvad der foregår på DMI, i hvert fald med deres Ice Extent graf der ligger fuldstændigt ovenpå 2012. Sært.

Og John, virkelig interessant at se på arealer med tykkelse over 1,5 m , her er 2016 jo virkeligt gået frem i forhold til mange tidligere år.

Men lad os lige se på grafer for isvolumen igennem sommerafsmeltningen 16 maj - 5 Aug.
Hvis man ser mine indlæg tidligere i tråden så var jeg yderst betænksom over hvordan vinde bare blev ved at blæse is ned i Atlanterhavet nov 2015-feb 2016.

Men interessant at se hvordan 2016 er startet i rekord minimum volumen, men på bare et par måneder har buldret forbi mange andre år og ligger nu ca midt i feltet. I betragtning af at vi snakker volumen er det absolut interessant.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

06-08-2016 20:44
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Og hvis vi lige skrælder årene 2003-2006 fra, så ser vi måske endnu tydligere hvordan 2016 har bevæget sig fra bunden til nær toppen i "feltet" i løbet af smeltesæsonen. Det bliver meget spændende at følge med i også itl vinter og til næste sæson.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

06-08-2016 21:06
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Og her DMI´s Ice Extent graf hvor de har placeret 2016 fuldstændigt ovenpå 2012 nu:


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

06-08-2016 21:11
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
DMI har "regnet ud" på en eller anden måde at 2016 ligger helt sammen med 2012, ret langt under 2015 og alle andre år.

Herunder ses NECP ice extent kort.

Ice extent beregnes ved dels at se på arealet af havis, dvs. dér hvor KONCENTRATIONEN af havis er lav tæller iceextent lavere.

På NCEP kortet er det ikke bare selve arealet af 2016 der er større end 2012, det er sandeligt også koncentrationen der skal vægtes med.

Der er ingen tvivl: 2016 er langt over 2012 og nok også over 2015.
DMIs grafik ice extent er pt ikke brugbar, ganske enkelt.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

06-08-2016 22:10
Kosmos
★★★★★
(5369)
Og her DMI´s Ice Extent graf hvor de har placeret 2016 fuldstændigt ovenpå 2012 nu:

- der står 'Graph was plotted 05/08/16 08:20 UTC', så det ser underligt ud, at 'Climate Data Record' slutter i juni, mens 'Operational Product' slutter i juli!??
06-08-2016 22:52
John Niclasen
★★★★★
(6197)
Kosmos skrev:
Og her DMI´s Ice Extent graf hvor de har placeret 2016 fuldstændigt ovenpå 2012 nu:

- der står 'Graph was plotted 05/08/16 08:20 UTC', så det ser underligt ud, at 'Climate Data Record' slutter i juni, mens 'Operational Product' slutter i juli!??

Første gang "Operational Product" indgår i DMIs graf er i starten af maj, hvor der er en smule rød streg. Tidspunktet passer præcist med tidspunktet for nedbrud af et instrument på en satellit til måling af havis. Jeg skrev om det d. 10. maj her:

PART 6/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data

Man kan på graferne hos Cryosphere Today nemt se instrument-fejlen, som de også skriver om.

Meget klimavidenskab er lige til skraldespanden.
Tilknyttet billede:

07-08-2016 01:38
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Lidt fra den Grønlandske kulde er nået medierne som her.

http://jyllands-posten.dk/indland/trafik/ECE8898732/groenland-har-aldrig-haft-en-toerrere-eller-koldere-sommer/?ref=eblistermest

Men det sælger ikke så meget eller så godt som nyheden om smeltene is og sne, så folk kan bekymere sig lidt endnu og frygten omkring en kommende global klima katestrofe er redet


http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8585446/indlandsisen-smelter-rekordtidligt-og-nyheden-gaar-verden-rundt/

Mvh.
Redigeret d. 07-08-2016 01:40
07-08-2016 08:29
John Niclasen
★★★★★
(6197)
christian-roskilde skrev:
Lidt fra den Grønlandske kulde er nået medierne som her.

Grønland har aldrig haft en tørrere eller koldere sommer

Det var én avis, der bragte nyheden om kulderekord i Grønland. Er der andre? DR og TV2 ser ikke ud til at have bragt nyheden endnu.

Men det sælger ikke så meget eller så godt som nyheden om smeltene is og sne, så folk kan bekymere sig lidt endnu og frygten omkring en kommende global klima katestrofe er reddet.

Indlandsisen smelter rekordtidligt - og nyheden går verden rundt

Denne sidste henvisning slutter af med:

"Det er nu, der skal reageres. Der er ikke tid til at vente," siger Jens Hesselbjerg Christensen.

Danmark og mange andre lande lider alvorligt under klimahysteriet, som bl.a. Jens Hesselbjerg Christensen fører propaganda om. Samfund lider økonomisk, når man vælger den dyreste form for energi, og det koster arbejdspladser, da alle andre erhverv har brug for energi. Mennesker og dyr lider under opførsel af vindmøller. Danmark har nu tæt på 6.000 snurrende vindmøller, mange store som skyskrabere.

Det er nu, alarmister som Jens Hesselbjerg Christensen skal fyres, så de offentlige midler ikke går til denne alarmisme. Der er ikke tid til at vente!
Redigeret d. 07-08-2016 08:45
Side 6 af 20<<<45678>>>





Deltag aktivt i debatten PART 7/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
PART 11 / Opdaterede Sol/Is/Temp/Hav Data69528-03-2024 09:46
PART 10/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data343910-07-2023 12:16
PART 8/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data119529-04-2023 01:12
PART 9/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data146114-07-2019 14:17
PART 6/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data76812-07-2016 21:58
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik