Husk mig
▼ Indhold

PART 8/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data



Side 22 af 30<<<2021222324>>>
21-07-2017 23:17
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
Det er nu ikke nok til at berolige mig. Der er selvfølgelig naturlig variation, som på andre lokationer på jordkloden. Men synes at Nasa kom med en bekymrende udmelding i marts i år angående havisen i begge polarområder.

https://www.nasa.gov/feature/goddard/2017/sea-ice-extent-sinks-to-record-lows-at-both-poles

I øvrigt kan man tage et kig på den naturlige variation for målestationer på den antarktiske halvø og se den positive trend i temperaturer på trods af variation.


Redigeret d. 21-07-2017 23:19
22-07-2017 08:56
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
NASA Study:
Mass Gains of Antarctic Ice Sheet Greater than Losses.
https://www.nasa.gov/feature /goddard/nasa-study-mass-gains-of-antarctic-ice-sheet-greater-than-losses
RE: Summit 23-Jul-201723-07-2017 10:31
John Niclasen
★★★★★
(6207)
Det er sommer i Grønland. På toppen af indlandsisen ved Summit Station er der langt under frysepunktet.

Igår nåede temperaturen ned i nærheden af -30C og tidligere på måneden, d. 4. juli, målte meteorologerne den laveste temperatur nogensinde på den nordlige halvkugle i juli måned, -33C.



Forskerne kæmper en daglig kamp for ikke at blive begravet i sne. Billedet er fra deres webcam idag d. 23. juli.

Sludderet om katastrofal menneskeskabt global opvarmning er en af de største videnskabelige skandaler i menneskets historie.
Tilknyttet billede:

RE: SMB 23-Jul-201723-07-2017 10:49
John Niclasen
★★★★★
(6207)
Der falder enorme mængder sne i Grønland. Bare den seneste uge er der faldet mere end en halv meter sne mange steder på indlandsisen.

Flg. grafer viser til venstre den akkumulerede overflade massebalance fra 1-Sep-2016 til 20-Jul-2017 og til højre afvigelsen fra normalen. Man ser, at i det aller sydligste og det aller nordligste er anomalien lidt under normal. I store dele af Grønland er der faldet meget mere sne end normalt, især i Østgrønland.

Kilde: The 2017 Greenland ice sheet SMB

Overfladen af indlandsisen har akkumuleret ca. 600 mia. ton siden 1. september sidste år.

Klik på billedet for stor version.
Tilknyttet billede:

23-07-2017 10:53
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
John Niclasen skrev:

"Sludderet om katastrofal menneskeskabt global opvarmning er en af de største videnskabelige skandaler i menneskets historie."


Problemet er at der er gået politik i klima-sagen. Når der går politik i en sag, så forsvinder sagligheden som bekendt.

Når CBH eksempelvis nedgør hans debatmodstandere på det skammeligste, så bruger han debatreglerne fra den politiske debat. Her er der som bekendt meget vide rammer for, hvad man kan tillade sig at sige.

I en videnskabelig debat er der som bekendt ingen grund til at nedgøre folk, som man er uenige med på et fagligt og sagligt plan.
23-07-2017 13:42
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Ja,når politik og videnskab støder sammen,blomstrer irrationalitet og skinhellighed.
Forskerne afdækker sammenhænge og støder derved på stadig nye videnskabelige spørgsmål,som skal afdækkes.
Politikerne derimod,interesserer sig primært for svar,som støtter deres egne agenda og synspunkter,også når det drejer sig om klimaet.
23-07-2017 18:41
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Specielt efter storm i 2016 mindskedes areal af havis omkring Antarktis så det for en kort bemærkning har været beskdent.
DR benyttede lejligheden til at sige i sine radioaviser at "Havisens areal omkring Antarktis bliver bare mindre og mindre".

Så trods opadgående tendens siden 1979 var en ændring over et år eller lignende nok for DR til at melde ud at der bliver "mindre og mindre".

Havisen omkring Antarktis - må man klart indrømme - har taget sig noget tid med at komme tilbage, men situationen er bedret noget.

NB! Så skal vi huske:
Nu hvor der for en stund er mindre haviss omkring Antarktis end normalt er det global warming.
Når isen ryger tilbage op over normalen så er det ikke cooling på nogen måde, det er pr. definition Upwelling af koldt havvand eller andet. Der findes ikke nogen udvikling for den Antarktiske havis der ikke er i tråd med global warming, kan vi forstå.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

24-07-2017 09:31
pifpafpuf
★★★☆☆
(769)
I disse dage stiger DMI's løbende månedsgennemsnit med 0,1 om dagen - hvilket er meget så sent på måneden. Det er fortsat p.ssekoldt hvor jeg sidder, så det er en overraskende stigning, der kan få månedsnittet op over normalen lige inden månedsskiftet - i sidste øjeblik og endnu engang....


http://www.dmi.dk/vejr/arkiver/vejrarkiv/
24-07-2017 09:45
Kosmos
★★★★★
(5370)
Det er fortsat p.ssekoldt hvor jeg sidder, så det er en overraskende stigning, der kan få månedsnittet op over normalen lige inden månedsskiftet - i sidste øjeblik og endnu engang...

- ja, det må jo tiden vise; 19. ds. skrev DMI under overskriften "Brrr småkølig juli":

Gennemsnitstemperaturen for 1.-18. juli har været 14,9°C. Gennemsnittet for hele juli er 17,4°C , når man kigger på tiårsnormalen fra 2006 til 2015. Indtil 18. juli har der heller ikke været et sommerdøgn med temperaturer over 25°C...

- men selvom det er 'p.ssekoldt', hvor du (om dagen?) sidder, kunne det jo i teorien være høje(re) nattemperaturer, der drev snittet i vejret(?).
24-07-2017 10:29
Kosmos
★★★★★
(5370)
...kunne det jo i teorien være høje(re) nattemperaturer, der drev snittet i vejret(?)

- man kunne også kigge på vandtemperaturerne, men det ser ikke væsentligt anderledes ud...18. ds. skrev DMI:

Det er ikke luften men Solen, der varmer sommerens badevand op. Den seneste tids jævn sommervejr har påvirket badevandstemperaturen, så den mange steder lidt koldere end normalt for årstiden
24-07-2017 11:25
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Det ser ud til,at Paris kollegiet omkring Macron får en hjælpende hånd fra naturen.
Fremover vil indholdet af CO2 i atmosfæren måske stige mindre,måske helt ophøre,hvem ved?
Den naturlige automatiske temperaturbegrænser tager måske over?
Forskere fra University of Miami har fundet ud af,at optaget af CO2 i det nordlige Atlanterhav er fordoblet de sidste 10 år.
Forskerne Severin Ibanhez et al.viser i deres undersøgelser,at optaget af CO2 i det tropiske Atlanterhav er meget stor.
Andre forskere er kommet frem til,at det sydlige Polarhavet optager mere CO2 end tidligere antaget
24-07-2017 11:30
pifpafpuf
★★★☆☆
(769)
nattemperaturer, der drev snittet i vejret

Du har nok ret Kosmos - det er bare gået rigtig stærkt de sidste par dage, og jeg havde set frem til ikke bare en måned under normalen - men måske en hel sommer under normalen. Og skuffet over ikke bare at sidde at fryse, men så samtidigt også uden muligheden for at få en hammer i hånden at hamre videre med...
RE: Jakobshavn isbræ24-07-2017 11:38
John Niclasen
★★★★★
(6207)
Jakobshavn isbræ i Grønland har trukket sig tilbage i mere end 150 år. Det er længe før menneskelig udledning af CO2 tog fart for alvor siden 1950.

Det ser ud til, Jakobshavn isbræ er vokset de seneste år.
Tilknyttet billede:

24-07-2017 17:46
Kosmos
★★★★★
(5370)
Det ser ud til,at Paris kollegiet omkring Macron får en hjælpende hånd fra naturen.
Fremover vil indholdet af CO2 i atmosfæren måske stige mindre,måske helt ophøre,hvem ved?
Den naturlige automatiske temperaturbegrænser tager måske over?

- forslår altsammen som en skrædder i Helvede...fat det nu!: Det er kapitalismen (og nationalstaterne?), der skal afskaffes, så UN samt Figueres og 'Bank-i-Månen' kan køre med klatten!
24-07-2017 18:40
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Trump har allerede set fordelen ved at kunne brænde mere kul af,eksporten til Europa og Asien er fra 2016 til 2017 vokset med 58%,heraf 50% til EU.Nu satser han på en stor eksport af naturgas til Tyskland,han er bedøvende ligeglad med Makronens,Muttis og Månemandens allergi overfor CO2.
RE: DMI Havistykkelse 24-Jul25-07-2017 08:09
John Niclasen
★★★★★
(6207)
En fortsættelse af dette indlæg om havisen i Arktis.

Vedhæftede grafik viser havistykkelse for 24. juli for årene 2007-2017.

Det blå område er havis tykkere end 1,5 meter. Det orange område er havis tyndere end 1,5 meter. Øverst er årene 2007, 2008 og 2009. Nederst er årene 2016 og 2017.

Årene 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2015 og 2016 har færre pixels med havis tykkere end 1,5 meter i forhold til 2017.

DMI har ikke opdateret deres side, Modelleret istykkelse og volumen, i et par uger, så jeg er gået til Polar Portal, hvor deres grafik også kan ses.

Kilde: Polar Portal, Havisens udbredelse og tykkelse
Tilknyttet billede:

25-07-2017 09:11
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Sne i Sankt Petersborg 23 juli:
https://youtu.be/iCchecGtMfw


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
25-07-2017 09:22
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Grønland.
Ny dansk tysk forskning med blandt andre Astrid Strunk viser,at det ikke er et geologisk særsyn når større områder i Vest Grønland er isfri.De kan påvise,at de nuværende isfri områder har været isfri i ca.55% af den sidste million år.Vest Grønland har meget af tiden været på størrelse med det vi ser nu - endda mindre.
25-07-2017 09:51
John Niclasen
★★★★★
(6207)
Kjeld Jul skrev:
Vest Grønland har meget af tiden været på størrelse med det vi ser nu - endda mindre.

Mener du: iskappen i Vestgrønland har meget af tiden været på størrelse med det vi ser nu - endda mindre?
25-07-2017 10:12
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
John Niclasen skrev:
Kjeld Jul skrev:
Vest Grønland har meget af tiden været på størrelse med det vi ser nu - endda mindre.

Mener du: iskappen i Vestgrønland har meget af tiden været på størrelse med det vi ser nu - endda mindre?

Ja!, det er korrekt.
Undersøgelsen er lavet sammen med PIK.
25-07-2017 10:41
John Niclasen
★★★★★
(6207)
Frank Lansner skrev:
Sne i Sankt Petersborg 23 juli:
https://youtu.be/iCchecGtMfw

Aj, der var vist tale om hagl:

Snowballs in July? St. Petersburg covered with piles of 'snow'
Tilknyttet billede:

25-07-2017 11:24
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Italien i går.
Haglrydningskøretøjer blev sat ind i byen Alessandrio.
25-07-2017 12:47
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Profetier om ny stor El Nino allerede i år er indtil videre ramt ved siden af. Stillehavets ækvator er ikke ligefrem rødglødende :-)


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

26-07-2017 00:42
Kosmos
★★★★★
(5370)
I disse dage stiger DMI's løbende månedsgennemsnit med 0,1 om dagen - hvilket er meget så sent på måneden

- nu er DMI vist begyndt at trække en smule (mere) i land:

Skulle vi rent faktisk ende uden sommerdage i juli, så slutter 2017 sig til et kort, men kedeligt selskab, fortæller John Cappelen...
26-07-2017 08:08
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Pifpafpuf skriver:
"I disse dage stiger DMI's løbende månedsgennemsnit med 0,1 om dagen - hvilket er meget så sent på måneden. Det er fortsat p.ssekoldt hvor jeg sidder, så det er en overraskende stigning, der kan få månedsnittet op over normalen lige inden månedsskiftet - i sidste øjeblik og endnu engang..."

Nu har jeg ikke fulgt med, men hvordan er udviklingen til nu i tal i de senere dage?



CANADA:
Her kan man nogle gange se specielle vejrrapporter:
http://web.archive.org/web/20170724183502/http://weather.gc.ca/warnings/weathersummaries_e.html#AB

Og vi har nu kæmpe-hagl:
An area of severe thunderstorms tracked across central and southern
Alberta on Sunday July 23, 2017.

The following is a summary of weather event information received by
Environment Canada.

1. Summary of hail size in millimetres:

Bashaw (Tennis Ball): 64
Wetaskiwin (Hen Egg): 50
Bowden (Golf Ball): 45
Camrose (Golf Ball): 45
Red Deer (Golf Ball): 45
Rimbey (Golf Ball): 45
North of Ponoka (Golf Ball): 45
Innisfail (Walnut): 35


Og så en række kulderekorder i dataserier der går et århundrede tilbage i det Østlige Canada, New Brunswick og Nova Scotia, f.eks:


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

RE: Summit 26-Jul-201726-07-2017 08:16
John Niclasen
★★★★★
(6207)
Billedet er fra Summit Station på toppen af indlandsisen i Grønland. Det er tidlig 'morgen' i modlys og med frost i luften. Der måles -14C i skrivende stund.

Langt det meste af indlandsisens overflade har temperaturer under frysepunktet året rundt og døgnet rundt. Temperaturen skal over 0C, for at is af ferskvand kan smelte. Derfor falder det meste nedbør på indlandsisen også som sne, der med tiden presses sammen og indgår i iskappen. Meget af det vand, der dannes på iskappen, enten fordi det falder som regn ved kysterne om sommeren, eller fordi overfladen af isen smelter, når temperaturen når over frysepunktet ved kysterne om sommeren, fryser til igen, inden det når at løbe ud i havet.

Nogle mennesker forsøger at bilde sig selv og hinanden ind, at indlandsisen smelter kraftigt, og at den smelter i stigende tempo.

Det er løgn!
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 26-07-2017 08:20
26-07-2017 09:09
Kosmos
★★★★★
(5370)
Nu har jeg ikke fulgt med, men hvordan er udviklingen til nu i tal i de senere dage?

- heller ingen tal her, men jeg bemærkede, at TV2 i går aftes åbenbart også begyndte at forberede seerne på 'lave tal' for juli...og Anders Brandt er efter sigende draget i refugium for at meditere over udviklingen!
26-07-2017 09:50
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kun tre gange tidligere er det sket,at juli ikke haft nogen sommerdage - efter def. over 25C - det var i 1962,1974 og senest i 1979.
26-07-2017 11:03
pifpafpuf
★★★☆☆
(769)
15,3 i dag, stærke kræfter - kalorier? - arbejder for at der nås 15,6 inden månedsskiftet.
26-07-2017 11:32
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Langtids udsigten ser ud til ,at de første 14 dage af august også bliver kølige.
26-07-2017 16:11
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
I USA viser løbende målinger,at somrene bliver koldere og der er længere mellem hedebølger og områderne,hvor disse forekommer bliver mindre.
Link senere.
27-07-2017 11:24
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Tak for svar Pifpaf puf, du skriver: "15,3 i dag, stærke kræfter - kalorier? - arbejder for at der nås 15,6 inden månedsskiftet."

Men hvordan har udviklingen været som du studsede over? :-)



EL NINO LA NADA LA NINA

Som jeg har været inde på har det været lidt svært at se i kortene at vi skulle få en stærk El Nino allerede i år.

Det har snarere lignet en bevægelse mod La Nada eller måske højst svag El nino.

Lige nu under Stillehavets ækvator er varmere vand ved at blive afløst af koldere vand. Svært at sige om den udvikling vil fortsætte, men det tyder ikke umidelbart på nogen voldsom El Nino.

Grafik er fra 22 juli og jeg har overlagt Canadisk grafik for havoverfladetemperatur for 26 juli.
Udviklingen har været ret hurtig i de senere dage.

Noget af det der startede medie omtalen af "den kommende store 2017 El Nino" var varmt vand ved Perus kyst. Men dette er også pulveriseret som det ses.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 27-07-2017 11:26
27-07-2017 12:53
pifpafpuf
★★★☆☆
(769)
Men hvordan har udviklingen været som du studsede over? :-)


15,4 i dag - på dag 26 skal man altså 2,6 grader over det hittil beregnede månedsgennemsnit for at løfte med 0,1 - hvilket betyder at dagen igår skulle have været 18 grader i snit?

Det er noget jeg har bemærket nogle gange de seneste par år, at kun et par dage om måneden har det med at bringe snittene over normalen. Det sker bare igen her i Juli.
27-07-2017 13:04
pifpafpuf
★★★☆☆
(769)
...men jeg kan godt se nu at det har været varmt i Isenvad igår - det var det ikke i Nordsjælland...
27-07-2017 13:34
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Frank. Har du nogen fornemmelse af at vandtemperaturen i Stilehavet er første og mest markante sted hvor globale temperaturudsving kan aflæses, sandsynligvis som følge af flere og færre skyer som blokerer for opvarmning?
27-07-2017 16:01
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej Morten,

det bliver så bare lidt fra hoften :-) :
Jeg vil mene at Nordatlantens temperaturer er en udmærket indikator af hvilken vej tingene går.
Arktis ligeså, men grundet isens buffer/delay, så er udviklingen i Arktis gerne forsinket, det tager tid at vende skuden med "unormalt lidt" is.

El Nino: Temperaturer aflæses i "Nino 3.4" mener jeg det hedder området ved Stillehavets ækvator, centralt. Dette område er specielt fordi vandmasse ledes denne vej fra flere steder. Dels det velkendte "upwelling" fænomen sender vand fra dybere lag op ved Sydamerikas kyst hvorefter dette vand forskyddes mod Nino 3.4 .

Men vand tættere på overfladen fra både nord og syd har også en tendens til at strømme mod ækvator fra de 2 Amerika´er. Det skyldes de normale oceanstrømme (tager 6 år ca for en cyklus) og måske også vinde med en lidt kortere tidshorisont.

Det er lidt som om at når alt dette vand vandrer mod Nino 3,4 fra nord og syd og fra dybet, så afspejler Nino 3,4 måske udmærket hvad der rør sig af ændringer.

Ser vi så at mange El nino'er i træk indikerer at der kommer varme eller snarere at der har været opvarmning? På den helt korte bane følger globale temperaturer efter Nino 3,4 temperatur udsving, men jeg mener snarere at El ninos 7 La Ninas er et resultat af de forhold der har været forinden. Men det er gevaldigt komplekts også fordi upwelling forhold har en anden årsag end bare temperatur: Vinde og trykforhold skubber til vandmasserne og den varme/kulde der skabe på denne vis er snarere noget der påvirker fremefter.

Men: Ser man tilbage ser jeg mange El Ninoer i perioder med opvarmning, mange La nina i perioder med nedkøling. Men jeg ser ikke at der kommer f.eks El ninoer FØR dekader med opvarming, snarere bare mens vi har opvarmning.
På sammen måde med La ninas, der var mange i den kolde periode 1950-70 med de kom jo ikke FØR den kolde periode og signalerede at nu var en kolde periode på vej.
Dermed hælder jeg lidt til at El nino/La nina på den lange bane bare afspejler den igangværende tendens - måske endda med en vis forsinkelse :-)
Men der er rigtigt rigtigt mange meninger om disse ting på alle planer- Folk er drøn selvsikre men udlægger disse ting meget forskelligt, ikke desto mindre.
Så for mig gør jeg klart at dette må forblive en "hunch", det er pænt kompliceret.
Redigeret d. 27-07-2017 16:03
28-07-2017 10:45
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Frank. Pænt forsøg på et svar
Jeg forstår der er mange meninger om emnet.

Det er vel ikke så mærkeligt. Hvis Svensmak har ret (hvad meget jo tyder på) vil det jo passe fint ind i teorien at varmen først manifesterer sig i de store verdens have. El Nino eller La Nina tilstande vil så "bare" opstår som følge af vandets temperaturer.
Hvis jeg forstår dit svar rigtigt, er det faktisk også, mere eller mindre, det du kommer frem til. "Dermed hælder jeg lidt til at El nino/La nina på den lange bane bare afspejler den igangværende tendens - måske endda med en vis forsinkelse :-)" og "Men jeg ser ikke at der kommer f.eks El ninoer FØR dekader med opvarming, snarere bare mens vi har opvarmning." skriver du. Vi kan altså erfarer at varmen kommer først, hvorefter er er større tendens til El Nino. Hvis min påstand er rigtig skal varmen først rigtig slå igennem og måles på landtermometre med en ret stor forsinkelse. Måske op til 4-10 år.

Nu sidder jeg jo ikke og nær studerer alt dette her, og det må også være ret omfattende arbejde. Jeg tænker bare at dersom forklaringen på klimavariationerne hovedsagelig ligger begravet her, vil alarmisterne gøre alt for at forplumre området. De så jo helst at varmen viste sig som hotspot i atmosfæren som følge af CO2, hvad den jo ikke gør.
28-07-2017 12:19
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Morten Riber skrev:
Frank. Har du nogen fornemmelse af at vandtemperaturen i Stilehavet er første og mest markante sted hvor globale temperaturudsving kan aflæses, sandsynligvis som følge af flere og færre skyer som blokerer for opvarmning?


Her er problemet: Hvad er jordens gennemsnits temperatur? Dette er ikke noget simpelt spørgsmål.

Jordens gennemsnits-temperatur bestemmes særligt af den del af Nordatlanten som er nord for Island. Og denne temperatur svinger i en 30 års periode styret af månen.

Træernes vækst i sydvest Norge og Arizona styres af Solplet hyppigheden, som kommer fra fordampningen i stillehavet, særligt vinteren.

Jordens klima kan køre i forskellige gir. Vi er langt fra at skifte til et varmere gir og vi også er langt fra at skifte til et koldere gir.
28-07-2017 12:38
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jordens gennemsnits-temperatur bestemmes særligt af den del af Nordatlanten som er nord for Island.


Der indgår jo målinger af havtemperaturer, men jeg ved godt disse målinger er omdiskuteret, ikke mindst da de blev tager fra skib. Men ja, hvis en samlet vurdering skal vige mening, skal alle disse forhold tages i betragtning. Det mener jeg nu også godt Frank kan, om nogen.
28-07-2017 23:56
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Sammenligning Arktis satellitfotos i dagene op til 28 juli.
2017 har været meget skyet i den senere tid.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

Side 22 af 30<<<2021222324>>>





Deltag aktivt i debatten PART 8/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
PART 11 / Opdaterede Sol/Is/Temp/Hav Data69928-03-2024 14:27
PART 10/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data343910-07-2023 12:16
PART 9/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data146114-07-2019 14:17
PART 7/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data77315-01-2017 22:49
PART 6/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data76812-07-2016 21:58
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik