Husk mig
▼ Indhold

PART 9/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data



Side 37 af 37<<<353637
20-06-2018 09:16
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Ja, magen til idioti skal man lede længe efter.
Kjeld Juls påstand om, at Zwallys undersøgelse fra 2015 er den "sande" bliver endnu mere grotesk, når man læser, at Zwally i 2017 - fordi han bliver oplyst om, at vest Antarktis bidrager meget mere til massetabet end tidligere troet - rekalkulerer sin tidligere beregning fra 2015 og finder nu: der er hverken tilvækst eller massetab fra Antarktis.
Så Kjeld Jul: din forkærlighed for bestemte resultater er allerede overhalet af en ny virkelighed, der har gjort din påstand til et falsum.
Beklager, men tingene ændrer sig hurtigt i disse år. Det er realisme modsat din lidt påståelige indfaldsvinkel til forskningen.

Zwally still stands by his 2015 study, but in an interview last week, he said nature has recently changed the equation. His team is crunching numbers from the past two years, looking at ice melting and snowfall rates in Antarctica. And they found something startling.

The melt rates in West Antarctica just increased significantly. His calculations now show that the continent is in overall balance. The findings haven't been peer reviewed yet, but he plans to present them at a science conference later this year.

"In our paper we said that might happen in two to three decades," Zwally says. "Well, this is an unpublished result, but now we're very close to the zero line."


Mvh Niels
Redigeret d. 20-06-2018 09:29
20-06-2018 09:22
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Kjeld Jul: jeg vil gerne takke dig for, at du rejste denne diskussion.
Uden den havde jeg aldrig fundet frem til disse interessante oplysninger om Antarktis ismasser og hvad forskningen egentligt arbejder med af metoder og problemstillinger dernede.
Mvh Niels
Redigeret d. 20-06-2018 09:27
20-06-2018 10:36
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Niels K Sørensen skrev:
Effekten af øget CO2 kan ses og registreres overalt på kloden.


Det er lige netop denne effekt af øget CO2 som vi gerne vil se og registrer overalt på kloden, der hvor CO2 teoretisk skulle have en effekt.

Og vi vil også gerne se en svagere effekt af CO2, de steder hvor CO2 teoretisk ikke har en effekt.
23-06-2018 00:28
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Bare et lille pip herfra:

Climate realyzers global forecast for globale temperturer ligger pt relativt lavt, svinger mellem +0,1 og +0,5, men dykker yderligere.

Således når vi 29 juni ned på en prognose med 0,0 K global temperatur anomali for en stund, og 2 juli når vi ned under nullet, -0,1 K global 2 meters overflade temperatur anomali ( i forhold til 1979-2000 base).

Det er kun et pip, men det er ikke set længe, og også på anden vis interessant:
Antarktis TORDNER mod kulde, hele 4,5 K under normalen for hele kontinentet i gennemsnit omkring 2 juli. Dette er også under hvad vi ellers har set, og Antarktis er dermed med til at trække hele verdens gennemsnittet ned.

Hvis dette fortsætter i en eller anden udstrækning så er det fair at forvente en vis stigning i havisarealet omkring Antarktis.

Samtidigt kan jeg rapportere, at SST global fra CDAS også fortsætter med at dykke, men det må vi se på en anden dag.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

28-06-2018 11:39
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
DMI´s tal for Arktis havis volumen viser ingen tegn på at det voldsomme is-år 2018 er ved at gå i sig selv.

Året 2018 ligger stadig i tæt parløb med 2014, og de 2 år har det til fælles at der ikke har været nogen større el Nino påvirkning. Samtidigt er Solens aktivitet dalende.
Den dalende Solaktivitet er mest markant for 2018, så hvorfor ligger 2018 ikke langt over 2014 - hvis Solens effekt spiller en rolle?
Sagen er, at tilvæksten i havis i løbet af 2018 har været meget voldsommere end for 2014.

SUMMA

Nu har 2018 så klart overgået 2005 !

Vi skal nu tilbage til 2004 for at finde et år med større Arktis havis volume end 2018.

Og lige nu er 2018 tilmed ved at gnave sig ind på 2003.


-> Sikke en "dødsspiral" hva? Dont underestimate nature...


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 28-06-2018 11:48
13-07-2018 12:16
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg tror dog ikke at hr. Bugge er ligeglad med videnskab. Drømmer bare om, han holder en sober tone

- ja, det kunne være dejligt!


Vedhæftet et indlæg om 'Bugge senior' (= Peter Harder) - ham er det lettere at være/blive enig med!

Tilknyttet billede:


Redigeret d. 13-07-2018 12:17
10-02-2019 00:24
Kosmos
★★★★★
(5371)
- god idé...og så kunne han passende tage Krügers med - i samme opspænding!

- her en udgivelse, der åbenbart har fået en mere flyvende start:

Nearly a year after it's release, The Politically Incorrect Guide to Climate Change, By Marc Morano (Regnery Books) continues to surge to number one in its categories. The book is a "#1 Best Seller in Climatology" on Amazon as of February 8.

The book, which is in its 4th printing has surpassed Carl Sagan's book Cosmos to once again take the number one spot in Climatology.

The book also outsold Rachel Carson's iconic "Silent Spring" at Earth Day in 2018
11-07-2019 20:59
Kosmos
★★★★★
(5371)
Denne politik hakker sjældne rovfugle og flagermus ihjel, mens mennesker bliver syge, når de pludselig ufrivilligt bliver naboer til kæmpevindmøller

- stof til eftertanke for Danmarks Naturfredningsforening!
12-07-2019 04:09
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kosmos skrev:
Denne politik hakker sjældne rovfugle og flagermus ihjel, mens mennesker bliver syge, når de pludselig ufrivilligt bliver naboer til kæmpevindmøller

- stof til eftertanke for Danmarks Naturfredningsforening!


Når det gælder " den grønne omstilling " , og vindmøllernes hærgen af mennesker,dyr og natur, er både Dansk Naturfredningsforening og Dyrenes Beskyttelse påfaldende tavse.
12-07-2019 04:09
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kosmos skrev:
Denne politik hakker sjældne rovfugle og flagermus ihjel, mens mennesker bliver syge, når de pludselig ufrivilligt bliver naboer til kæmpevindmøller

- stof til eftertanke for Danmarks Naturfredningsforening!


Når det gælder " den grønne omstilling " , og vindmøllernes hærgen af mennesker,dyr og natur, er både Dansk Naturfredningsforening og Dyrenes Beskyttelse påfaldende tavse.
12-07-2019 08:07
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
Man må spørge sig selv hvad vindmølletosserne ovenfor tænker, når de starter deres sladder om vindmøller i denne tråd?

Sikkert ingenting.

Vi er mange, der ikke er så højtråbende og ekstreme som Kosmos skræmme artikel, men som bakker fuldt op om vindmøller, også på land, forudsat opsætningen sker i henhold til de regler, der fornuftigtvis er udarbejdet.

Men når nu de højest råbende har stor magt, så er det jo spændende med de nye planer for bygning af øer i Nordsøen med tilknyttede havvindmøller, der skal kunne forsyne millioner af nordeuropæere med stort set CO2 fri strøm.
Strømmen bliver selvfølgeligt lidt dyrere, men vindkraft er nu så billigt, at det er fuldt forsvarligt at starte projektet.
Der er plads til op til 15 øer på hver op til 15 GW installeret effekt.

https://ing.dk/artikel/kunstig-energioe-nordsoeen-teknisk-mulig-skal-staa-klar-12-aar-227232
12-07-2019 09:23
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Det eneste jeg kan bebrejde Kosmos, er valget af tråd .
Emnet han har valgt er opportunt.
Aldrig har der været så mange protester i Danmark mod vindmøller på land og i de danske farvande.
Protesterne i andre lande er også tiltagende, læs blot de tyske medier.
Se også FB " Kæmpevindmøller - bedrag.".
Skal Nordsøen forvandles til et industriområde?
Redigeret d. 12-07-2019 10:03
12-07-2019 11:14
Kosmos
★★★★★
(5371)
Det eneste jeg kan bebrejde Kosmos, er valget af tråd.
Emnet han har valgt er opportunt

- jeg skriver p.t. fra en iPad, hvilket i nogen grad virker 'hancicappende'!

Når jeg vender hjem, skal jeg gerne motivere mit 'trådvalg' - hvis stadig aktuelt?

Men jeg fatter ikke, at DN åbenbart ukritisk prioriterer opstilling af vejrmöller på land over foreningens primære(?) mærkesager.
Kan det være Enhedslisten, der (igen) har fået en muldvarp placeret i formands...undskyld!: Præsidentstolen??
12-07-2019 11:59
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kosmos skrev:
Det eneste jeg kan bebrejde Kosmos, er valget af tråd.
Emnet han har valgt er opportunt

- jeg skriver p.t. fra en iPad, hvilket i nogen grad virker 'hancicappende'!

Når jeg vender hjem, skal jeg gerne motivere mit 'trådvalg' - hvis stadig aktuelt?

Men jeg fatter ikke, at DN åbenbart ukritisk prioriterer opstilling af vejrmöller på land over foreningens primære(?) mærkesager.
Kan det være Enhedslisten, der (igen) har fået en muldvarp placeret i formands...undskyld!: Præsidentstolen??

Ja, glem endelig ikke at kalde " Damen " - Præsident
12-07-2019 13:47
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
Det skal da ikke undre at en facebook gruppe bruger deres tid på at brokke sig over havvindmøller i Nordsøen. Hykleriet er tiltaget i omfang, og velnærede danskere med alt for meget tid til klagesange vil gerne klage sig frem til alt, også selvom de ingengang påvirkes af det overhovedet.
Det er der da heldigvis overhovedet ikke belæg for at tage disse tosser alvorligt og de bliver næppe overhovedet hørt.
12-07-2019 13:58
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Hvad skal vi dog med alle de vindmøller?
12-07-2019 15:13
Peter Villadsen
★★★★★
(2683)
Hvad skal vi dog med vindmøller, med energilagring, med biogas, biofuels, elbiler, 0 energi huse, genbrug...???
Ja, hvis nogen skulle være i tvivl, så er vores forbrug i årtier været højere end klodens klima har godt af.
Derfor er der et klart commitment omkring reduktioner nu og fremover, så vores børn og børnebørn også kan leve på en klode, der er værd at leve på.
Er det forståeligt?
12-07-2019 16:15
Krutzou
★★★☆☆
(515)
Som sædvanligt taler du uden om. Når vi, allerede nu, ikke kan afsætte vores vindmøllestrøm, giver det ingen mening at fortsætte med at opføre vindmøller før markedet for vind-el eksisterer. Men tror du ikke, at denne diskussion hører hjemme i tråden det eldrevne samfund?
Redigeret d. 12-07-2019 16:17
12-07-2019 16:30
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Om måske 8 dekader siger man, hvad skulle vi dengang med vindmøller?
Vind møller er ikke fremtidens elforsyning.
Dertil er energitætheden alt for lille, de er alt for areal krævende, levetiden er alt for kort.
Lagring af strøm er for dyr, uanset lagringsmetode, virkningsgraden falder, hver gang man skifter transmissionsmedie.
Den mest rationelle metode til strømforsyning er kraftværker der er behovsstyret og kan levere.direkte til forbrugerne.
Mindre kompakte nuklear kraftværker,som også kan fremstille syntetisk fuel og gas til køretøjer,skibe og fly,og som kan integreres i landskabet, er fremtidens energiværker.
Til den tid kan man begynde at rense naturen for vindtårnene

Næste gang fortsætter jeg diskussionen i.en egnet tråd.
Redigeret d. 12-07-2019 17:25
12-07-2019 18:05
Jesper-Midtfyn
★★☆☆☆
(273)
Vindmølleenergi er helt klart en vigtig pille i fremtidens energiforsyning. Hvor andre ser begrænsninger og ulemper, ser jeg klare fordele.

Men måske skulle vi fortsætte diskussionen på en anden debattråd end datatråden.

Synes at det er en glimrende idé, at man kan have forskellige klimadata samlet på en fælles tråd, hvis nogle vil videreføre den.

Det emne, som Kosmos henviser til, har tidligere været diskuteret her:

https://www.klimadebat.dk/forum/vindmoeller-daarlige-for-miljoeet-d20-e1504-s480.php#post_65349

NB! Kan se at diskussionen er videreført under emnet "Det eldrevne samfund". Fint nok.
14-07-2019 14:17
V_Allerød
☆☆☆☆☆
(18)
Måske det største problem med vindmøller er det fald i vindhastigheden, der er observeret over de sidste fire årtier i takt med indførelsen af den grønne omstilling: https://www.klimadebat.dk/forum/forklaringen-paa-klimaforandringerne-en-teori-baseret-paa-iagttagelser-d14-e3582.php
14-07-2019 14:17
V_Allerød
☆☆☆☆☆
(18)
Måske det største problem med vindmøller er det fald i vindhastigheden, der er observeret over de sidste fire årtier i takt med indførelsen af den grønne omstilling: https://www.klimadebat.dk/forum/forklaringen-paa-klimaforandringerne-en-teori-baseret-paa-iagttagelser-d14-e3582.php
Side 37 af 37<<<353637





Deltag aktivt i debatten PART 9/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
2024 / Opdaterede Sol/Is/Temp/Hav Data10323-04-2024 13:02
PART 11 / Opdaterede Sol/Is/Temp/Hav Data75006-04-2024 09:52
PART 10/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data343910-07-2023 12:16
PART 8/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data119529-04-2023 01:12
PART 7/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data77315-01-2017 22:49
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik