Husk mig
▼ Indhold

PART 9/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data



Side 21 af 37<<<1920212223>>>
12-03-2018 21:34
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
hvordan ser det ud med tørke og deraf følgende mangel på brugsvand ved Cape Town?

NKS bemærkede at sommeren har været usædvanlig varm på NZ. det gælder måske også det sydlige Afrika?
12-03-2018 21:45
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Her omkring er temperaturen, for tiden, noget lunere end i Lhasa:
http://www.mitrejsevejr.dk/l/kina/vejrudsigt-lhasa-vejret-lige-nu-temperatur-vejr.php
Det bliver formentlig endnu lunere henimod foråret.



.


12-03-2018 22:17
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Hvad er værst her i livet: Crank eller gedeost.

Nå man kan jo bare lade være med at smage på varerne
RE: Kølig Afrika12-03-2018 23:17
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Niels Olsen skrev:
NKS bemærkede at sommeren har været usædvanlig varm på NZ. det gælder måske også det sydlige Afrika?

Vi nærmer os forårsjævndøgn. Vedhæftede kort viser temperaturanomalier for Sydafrika for de seneste fire måneder og dækker derfor sommerperioden på den sydlige halvkugle.

Temperaturen har været under 'normal' de fleste steder i Afrika syd for Ækvator.
Tilknyttet billede:

13-03-2018 08:56
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Morten Riber skrev:
Det billede af kulde som John, Frank og andre tegner af situationen nu og de seneste år, årtier, er et tydeligt tegn på et klimaskifte som er gang.

Jeg er bevidst om at debatten om denne påstand IKKE skal tages på denne tråd, men måske skulle vi lave en tråd som hedder:

Opdaterede sol/is/temp/hav - tegn på klimaskifte?



Kære Morten
Du kan jo altid prøve. Men det er altid svært at argumentere, når man ikke har sandheden at holde sig til. Også selvom jeg godt har bemærket, at du afslutter din overskrift med et delikat, lille spørgsmålstegn.




.


RE: Kulde ved polerne13-03-2018 09:09
John Niclasen
★★★★★
(6368)
I fortsættelse af dette indlæg om kulde ved polerne.

Arktis fortsætter med at afkøles, og temperaturanomalien ligger nu på -1,4 °C og under 'normal' iflg. ClimateReanalyzer.org. Temperaturanomalien ligger på -0,5 °C for Antarktis.

Der er stadig ingen nyheder om arktisk kulde fra DMI.

Begge poler er koldere end 'normalt'
Det skulle være polerne, der opvarmes mest, hvis der var katastrofal menneskeskabt global opvarmning.

DMI skriver kun om arktisk varme, når det er tilfældet, ikke om arktisk kulde. Det er opskriften på at indoktrinere befolkningen med pseudovidenskabelig nonsens og religiøs overtro.
Tilknyttet billede:

RE: Kulde Summit Station13-03-2018 09:23
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Vinden er endnu engang gået i nordlig retning ved Summit Station på toppen af indlandsisen, og temperaturen er faldet til under -50 °C.

Det er fordi, det er koldt ved Nordpolen. Der behøver ikke være -50 °C ved Nordpolen, for at der bliver -50 °C på toppen af indlandsisen, som er mere end 3 km tyk. Temperaturen i luften falder, når den bevæger sig op i tyngdefeltet. Det er fordi trykket falder, og den tørre luft fra Nordpolen afkøles adiabatisk, som er en afkøling på tæt ved 1 °C pr. 100 meter vertikalt.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 13-03-2018 09:59
RE: Kap Morris Jesup13-03-2018 09:30
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Ved Kap Morris Jesup på nordkysten af Grønland er temperaturen senest faldet til nær -37 °C.

Medarbejdere ved DMI sagde for nylig, at der var 'Arctic meltdown', og at Kap Morris Jesup tæt på Nordpolen er faretruende varm.

Nu er de tavse om Kap Morris Jesup, men fortsætter deres propaganda om andet nonsens, de kan finde på.
Tilknyttet billede:

13-03-2018 18:04
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Den del af klimaforandringerne, der ikke er til diskussion...
Jesper Theilgaard øser ud af sin viden på en letforståelig måde.
https://www.dr.dk/nyheder/viden/miljoe/klimaforandringer-der-ikke-er-til-diskussion#!/04:33
13-03-2018 18:12
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej Niels K, du skriver:
"Den del af klimaforandringerne, der ikke er til diskussion..."

Når du nu skal være fair og afbalanceret, nuanceret må jeg så høre:

-> Hvilken del af klimaforandringerne mener du da er til diskussion ?
13-03-2018 18:34
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Frank Lansner skrev:
Hej Niels K, du skriver:
"Den del af klimaforandringerne, der ikke er til diskussion..."

Når du nu skal være fair og afbalanceret, nuanceret må jeg så høre:

-> Hvilken del af klimaforandringerne mener du da er til diskussion ?


Du skal læse artiklen.
13-03-2018 18:41
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Ny undersøgelse viser, at der er forbindelse imellem opvarmningen i Arktis og mere ekstremt vintervejr længere sydpå (i undersøgelsen er det USA, der er i fokus).

http://www.nature.com/articles/s41467-018-02992-9
13-03-2018 18:47
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Niels K. Sørensen
Man skal da diskutere de enkelte punkter og lave en sandsynligheds og konsekvens analyse af de oplistede punkter.
Der er da stor forskel på den tyngde Theilgasrd lægger i klimaudviklingen med stigende temperaturer og andre klimakyndige og eksperters vurderinger..
13-03-2018 18:54
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej Niels K, skal vi lave en deal?

Jeg læser den artikel du linker til, og du læser denne:http://borsen.dk/opinion/blogs/view/17/4950/brrrr_kold_vinter_i_usa_men_er_det_solen_eller_global_warming_der_star_bag.html

Den er i relation til det du siger her:
" forbindelse imellem opvarmningen i Arktis og mere ekstremt vintervejr længere sydpå"

Det har hele tiden været koncensus om (eller i hvert fald meget velbeskrevet!) at Solen påvirker hvornår den kolde Arktis kan gå længere syd på, grundet variationer af Jetstrømme og lave barske vintre mv.

Så lige pludseligt - nu hvor Solens aktivitet daler og vi så ser disse koldere vintre - så dukker der nye artikler op der ignorerer det daværende Sol-koncensus totalt. De snakker om at det er Arktis opvarmning.
Det må de nye artikler jo gerne konkludere, men der hvor kæden falder af er at de ofte ignorerer tonsvis af artikler der relaterer Solens aktivitet til disse fænomener.

Det er denne ignoreren af den bredt funderede viden om Solens indflydelse der får de nye artikler til at fremstå mindre videnskabelige.

Man kan ikke bare ignorere den konkurerende teori.

Russernes ledelse/medier ignorerer konsekvent de forhold der ikke meler deres kage. Det gør dem utroværdige.

Nå, men har vi en aftale mht læsning af artikler?
Redigeret d. 13-03-2018 19:37
13-03-2018 19:41
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Frank Lansner.
Jeg har læst dit blog indlæg.
For det første: der er for mig ingen tvivl om at Arktis er under kraftig opvarmning.
Det er muligt, at du har ret i, at solaktiviteten er for nedadgående og at det kan have en anden effekt på polar vortex.
Der er da undersøgelser, der beskæftiger sig med den faldende solaktivitet!

Det jeg har læst om det er, at det igennem en årrække vil kunne afbøde de værste konsekvenser af global opvarmning, men når solaktiviteten igen stiger, så bliver det så meget desto værre.
Altså en udsættelse af opvarmningen, som i det lange løb ikke hjælper en døjt.
13-03-2018 19:57
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Hej Niels, igen, godt argumenteret!

Det du også skal være opmærksom på er:
Hvis Solen - i hvert fald i en periode - kan dreje armen om på CO2 effekten mv., er dette ikke det mindste i konflikt med at Solens indflydelse iflg. IPCC er helt miniscule i forhold den menneskelige indflydelse?

Her som IPCC anskuer Naturen vs. menneskets undflydelse:


Men trods Solen illustreres at have så lille effekt i forhold til mennesket, så kan Solen nu aligevel godt dominere... "bare i en periode" ?
13-03-2018 20:01
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Frank Lansner skrev:
Hej Niels, igen, godt argumenteret!

Det du også skal være opmærksom på er:
Hvis Solen - i hvert fald i en periode - kan dreje armen om på CO2 effekten mv., er dette ikke det mindste i konflikt med at Solens indflydelse iflg. IPCC er helt miniscule i forhold den menneskelige indflydelse?

Her som IPCC anskuer Naturen vs. menneskets undflydelse:


Men trods Solen illustreres at have så lille effekt i forhold til mennesket, så kan Solen nu aligevel godt dominere... "bare i en periode" ?


Lad os om et par år se om du fik ret.
13-03-2018 20:32
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
1 af 4

Hørt i braget?

Under Stillehavets ækvator har der været en vis ansamling af relativt varmt vand, antydende at vi måske kunne få en allersidste lille El Nino i denne omgang, rent hypotetisk:


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

13-03-2018 20:35
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
2 af 4:

Det kunne i hvert fald se ud til at der skulle en ret pludselig mængde koldere vand til for at det varme vand ikke ville få overtaget og danne en sidste spæd El Nino i denne omgang. (El ninos kommer normalt i Sol Cyklussernes aftagende fase, fra ca max til ca min.)

Men hvordan skulle der lige pludseligt komme koldere vand bragende??

Well, det ser ud til at det varme vand på få dage har måttet vige noget for en koldere pulje der bare kommer væltende ind fra Nord eller Syd :


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 13-03-2018 20:36
13-03-2018 20:37
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
PANG!

3 af 4

Denne pludselige introduktion af koldere vand kan ses herunder over tid, allernederst ses de seneste dage:


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 13-03-2018 20:38
13-03-2018 20:40
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
4 af 4

Det der givetvis er sket er, at vand Syd fra ligger paralelt med ækvator ned i dybden og har lige forskubbet sig lidt Nord på, til selve ækvator. Så ganske vist har vi noget varmere vand lige akkurat under ækvator linien, men lige Syd for ser det ud til at koldere vand regerer:


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

RE: Nonsens argumentation13-03-2018 21:39
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Her følger en masse pladder i mine øjne, som ikke skærer igennem til kernen:

NKS skrev:
Jeg har læst dit blog indlæg.
For det første: der er for mig ingen tvivl om at Arktis er under kraftig opvarmning.
Det er muligt, at du har ret i, at solaktiviteten er for nedadgående og at det kan have en anden effekt på polar vortex.
Der er da undersøgelser, der beskæftiger sig med den faldende solaktivitet!

Det jeg har læst om det er, at det igennem en årrække vil kunne afbøde de værste konsekvenser af global opvarmning, men når solaktiviteten igen stiger, så bliver det så meget desto værre.
Altså en udsættelse af opvarmningen, som i det lange løb ikke hjælper en døjt.

Frank Lansner skrev:
Hej Niels, igen, godt argumenteret!

Det du også skal være opmærksom på er:
Hvis Solen - i hvert fald i en periode - kan dreje armen om på CO2 effekten mv., er dette ikke det mindste i konflikt med at Solens indflydelse iflg. IPCC er helt miniscule i forhold den menneskelige indflydelse?

Her som IPCC anskuer Naturen vs. menneskets undflydelse:
<graf>
Men trods Solen illustreres at have så lille effekt i forhold til mennesket, så kan Solen nu aligevel godt dominere... "bare i en periode" ?

Det er meget mere simpelt at gendrive alarmisternes pseudovidenskab.

Påstanden er, at forøget CO2 i atmosfæren fører til katastrofal menneskeskabt global opvarmning.

CO2 fordeler sig i hele atmosfæren over hele Jorden. Opvarmningen skal især ses ved polerne.

Derfor bør man også se varme i Antarktis, og ikke kun Arktis, hvis præmissen skal holde.

Jamen så lad os se på temperaturudviklingen i Antarktis. Jeg har vedhæftet en graf over dette data.

Kilde: Monthly Reanalysis Timeseries @ ClimateReanalyzer.org

Som man ser, er der ikke opvarmning i Antarktis.

Argument slut!
Det var ikke "godt argumenteret" af NKS!

Og hold så op med det pseudovidenskabelige vrøvl.
Mennesker lider under det her.
Mennesker får deres liv ødelagt p.gr.a. det her vrøvl, fordi de f.eks. pludselig bliver naboer til kæmpevindmøller.

Frank Lansner, du hjælper ikke videnskaben og du hjælper ikke mennesker, der lider under det her, ved at vedblive med nonsens argumentation mod disse alarmister.

Skær igennem, når du bliver præsenteret for pseudovidenskabelig nonsens.
Hvis du ikke kan det, så lad helt være med at argumentere mod disse alarmister. Det fører intet godt med sig.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 13-03-2018 22:23
14-03-2018 07:28
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Niclasens forestilling om ligelig varmedeling mellem polerne er udokumenteret vås.
Hvis han gad læse lidt om, hvad der sker omkring forskningen ved begge poler, så ville vi undgå disse overfladiske og naivistiske postulater.
14-03-2018 08:04
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
Hvorfor er der forskel på udviklingen i Arktis og Antarktis?
Nettet flyder med undersøgelser og oplysninger om emnet.
Dem, der måtte være interesseret i viden om emnet kan sagtens selv finde frem til de forskellige årsager.
https://www.livescience.com/40125-climate-change-affecting-arctic-antarctic-differently.html
Redigeret d. 14-03-2018 08:05
RE: Australien og New Zealand14-03-2018 08:05
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Vi nærmer os forårsjævndøgn. Jeg vil i en række indlæg se på, hvordan temperaturen har været verden rundt henover de seneste måneder, hvor det har været vinter på den nordlige halvkugle og sommer på den sydlige - og i relation til hvad andre har skrevet her, og hvad man måske har hørt i medierne.

Niels Olsen skrev:
NKS bemærkede at sommeren har været usædvanlig varm på NZ.

Ja, det har været varmere end 'normalt' i New Zealand de seneste måneder. Og dette faktum har nogle alarmister brugt til at udbrede propaganda om global opvarmning.

Jeg har vedhæftet to temperaturkort for Australien og New Zealand. Øverst er temperaturanomalier (dvs. forskelle fra 'normal') og nederst er de absolutte middeltemperaturer i Fahrenheit. Begge kort dækker gennemsnit for de seneste fire måneder.

Som man ser, har der været varmere end 'normalt' i New Zealand, men dette sted på Jorden er i forvejen ikke særlig varmt. Især på den sydlige ø har der været varme, men her er temperaturen ikke særlig høj i forvejen. Man har kølige somre, og denne sommer har blot ikke været helt så kølig som ellers. Grænsen mellem de gule og blå er 60 °F, hvilket svarer til 15,6 °C. Ikke just alarmerende varmt.

Der har også været snak om hedebølge i Australien, og som man ser har det sydøstlige Australien haft temperaturer over 'normal' i gennemsnit de seneste fire måneder. Men ca. halvdelen af Australien har haft temperaturer under 'normal'. Det er desuden generelt varmt om sommeren mange steder i Australien (meget varmere end i New Zealand) , som man kan se på nederste kort.
Tilknyttet billede:

RE: Kulde ved polerne14-03-2018 08:47
John Niclasen
★★★★★
(6368)
I fortsættelse af dette indlæg om kulde ved polerne.

Arktis fortsætter med at afkøles, og temperaturanomalien ligger nu på -1,8 °C og under 'normal' iflg. ClimateReanalyzer.org.

Der er stadig ingen nyheder om arktisk kulde fra DMI.

Begge poler er koldere end 'normalt'
Det skulle være polerne, der opvarmes mest, hvis der var katastrofal menneskeskabt global opvarmning.
Tilknyttet billede:

14-03-2018 08:56
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
John Niclasen skrev:
I fortsættelse af dette indlæg om kulde ved polerne.

Arktis fortsætter med at afkøles, og temperaturanomalien ligger nu på -1,8 °C og under 'normal' iflg. ClimateReanalyzer.org.

Der er stadig ingen nyheder om arktisk kulde fra DMI.

Begge poler er koldere end 'normalt'
Det skulle være polerne, der opvarmes mest, hvis der var katastrofal menneskeskabt global opvarmning.



Kære John

Behøver jeg virkelig at gentage, at en temeraturafvigelse på 2℃ er normalt?
Ligesom arktisk kulde er helt normalt. Der ER ingen nyhed!

Du producerer kun den spam for at vildlede!



.



Redigeret d. 14-03-2018 09:06
RE: Summit 14-Mar-201814-03-2018 08:57
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Det er igen ekstremt koldt på toppen af indlandsisen ved Summit Station i Grønland.

Der er -51 °C i skrivende stund, og temperaturen har nærmet sig de -60 °C det seneste døgn.

Nogle mennesker siger, isen i Grønland smelter i accelererende tempo.

Det pseudovidenskabelige nonsens om katastrofal menneskeskabt global opvarmning er den største videnskabelige skandale i historien.
Tilknyttet billede:

14-03-2018 09:00
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Niels K Sørensen skrev:
Hvorfor er der forskel på udviklingen i Arktis og Antarktis?
Nettet flyder med undersøgelser og oplysninger om emnet.
Dem, der måtte være interesseret i viden om emnet kan sagtens selv finde frem til de forskellige årsager.
https://www.livescience.com/40125-climate-change-affecting-arctic-antarctic-differently.html


Når der følger en henvisning med som eksemel på omtalte emne, bør denne artikel så ikke komme med en forklaring som giver mening?

Emnet er hvorfor GW ikke har varmet polerne lige meget op. Jeg så på artiklen.

Det tog ikke lang til at konstaterer at artiklen intet siger om sammenhængen til menneskeudledte drivhusgasser. Den beskriver kun vejrfænomener og forklarer hvordan vindforhold omkring antarktiske egne gør isen svær at smelte og omvendt på Arktis. Ja, så så er Antarktis koldere og mindre dermed mindre påvirkelig. Og hvad så? Det forklarer jo intet som relaterer sig til klima og påstandene om de menneskeudledte drivhusgasser.

Til gengæld (eller som erstatning?)for den manglende forklaring, henvises der miljømæssige problemer og omtaler de stakkels isbjørne uden at skele til det fakta at isbjørnene ingenlude er under pres på grund af klimaændringerne. Tvært i mod vokser populationen, som bekendt kraftigt.

Hvis jeg skal sige min uforbeholdne mening om sådan en artikel er det rent tidsspilde at læse. Det er fuldstændig det samme som at læse alarmistiske artikler som for de sidste 15-20 år.

De påstår helt ud i den blå luft at vejrfænomener som giver kulde er tilfældige, og delvis uforklarlige; mens vejrfænomener som giver varme skyldes drivhusgasser forårsaget at menneskelig aktivitet.

Større omgang ævl skal man lede længe efter for at finde.


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
14-03-2018 09:33
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Antarktis var for 1500 år siden varmere end idag.
Der har i medierne været skrevet om at Kejserpingvinerne ikke ville kunne overleve højere temperaturer - det kunne de for 1500 år siden.
Det er ligesom med isbjørnene, de har eksisteret i Arktis hvor der var betydeligt varmere end idag.
Disse alarm- og sensationsmagere skal man tage med et gran salt, og søge informationer bredt for ikke at falde i alarmistfælden.
14-03-2018 09:44
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Kjeld Jul skrev:
Disse alarm- og sensationsmagere skal man tage med et gran salt

Det er mildt sagt.

Jeg mener, alarmismen og pseudovidenskaben skal bekæmpes og udryddes, om nødvendigt med alle midler.

Hvis det var harmløst, hvad de står for og gør, så ville jeg ikke have denne mening.

Men det er harmfuldt, hvad de står for og ikke mindst, hvad de gør (gennem politik, indoktrinering af især børn og unge, osv.).
14-03-2018 09:58
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
John Niclasen skrev:
Kjeld Jul skrev:
Disse alarm- og sensationsmagere skal man tage med et gran salt

Det er mildt sagt.

Jeg mener, alarmismen og pseudovidenskaben skal bekæmpes og udryddes, om nødvendigt med alle midler.

Hvis det var harmløst, hvad de står for og gør, så ville jeg ikke have denne mening.

Men det er harmfuldt, hvad de står for og ikke mindst, hvad de gør (gennem politik, indoktrinering af især børn og unge, osv.).



Hvis du tager fejl, er du dermed til stor skade for planeten.
Men, det er nok alle de andre, der tager fejl?


.


RE: Kulde Mongoliet14-03-2018 20:12
John Niclasen
★★★★★
(6368)
D. 20-Feb-2018 skrev jeg i dette indlæg om den ekstreme kulde i Mongoliet, som medførte iværksættelse af nødplan.

En nyhed fra 7-Mar-2018 angiver, at mere end 700.000 dyr er døde af kulden i Mongoliet siden nytår.

Over 700 thousand animals in Mongolia die from severe wintry weather

ULAN BATOR, March 7 (Xinhua) -- A total of 710,740 animals have died so far this year in Mongolia due to the extreme wintry weather known as "dzud", the country's meteorology service said Wednesday.

Kulde dræber, og det har været ekstra koldt i store dele af Mongoliet denne vinter. Senest er der strømmet noget varme til landet, der dog stadig har temperaturer under frysepunktet.

Vedhæftede temperaturkort viser øverst temperaturanomalier og nederst absolutte temperaturer i Fahrenheit. Begge kort viser gennemsnit for de seneste fire måneder.

Som man ser, har det været meget koldt denne vinter i det nordøstlige Kina, Mongoliet, Kazakhstan og videre mod nord i Siberien. Det har været varmere end 'normalt' i Tibet, men det betyder i denne sammenhæng mindre koldt, da temperaturen har været pænt under frysepunktet, som det ses af nederste kort.
Tilknyttet billede:

RE: MASIE 14-Mar-201814-03-2018 23:40
John Niclasen
★★★★★
(6368)
En fortsættelse af dette indlæg.

Det er i disse uger, at havisen i Arktis når sin største udbredelse (extent) for året. Det er muligt, maksimum først nås om nogle uger, da der er meget koldt i Arktis for tiden.

MASIE datasættet for Arctic Sea Ice Extent viser absolut ingen trend i de sidste nu 12 år, siden datasættet startede i 2006.
Tilknyttet billede:

RE: Havis volumen15-03-2018 00:52
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Der er stadig ca. halvanden måned til, at havis volumen når sit maksimum for året. Selvom der kommer varme sydfra i starten af foråret, så er det endnu så koldt i Arktis, at volumen stiger, selvom udbredelsen af havis topper.

Derudover så har havis volumen taget et pænt hak opad de seneste par uger, fordi det er særlig koldt i Arktis ligenu.

Kilde: Sea Ice Thickness and Volume @ Polar Portal
Tilknyttet billede:

15-03-2018 10:07
John Niclasen
★★★★★
(6368)
Grafen for vinterens udbredelse af sne på den nordlige halvkugle er opdateret hos Rutgers University, Global Snow Lab.

Denne vinters udbredelse af sne blev ca. på gennemsnittet for alle tidligere år. Der er en opadgående trend for mere sne om vinteren på den nordlige halvkugle siden slutningen af 60'erne.
Tilknyttet billede:

15-03-2018 11:27
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Og her, "ringen af kulde" set over en måned hvor luften i 850 mb /ca 1,5 km højde er koldere end normalt. Det kan i nogen grad hænge sammen med de talrige eksporter af koldere luf fra det centrale Arktis.
Det Nordlige Stilehav er ikke helt omfattet pt. af ringen.
Grafik fra Japans met off.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 15-03-2018 11:53
RE: Kulde i Arktis15-03-2018 12:03
John Niclasen
★★★★★
(6368)
I fortsættelse af dette indlæg om kulde ved polerne.

Arktis fortsætter med at afkøles, og temperaturanomalien ligger nu på -2,0 °C og under 'normal' iflg. ClimateReanalyzer.org.

Der er stadig ingen nyheder om arktisk kulde fra DMI.

DMI leverer ensidig propaganda om varme i Arktis.
De skriver ikke om det, når der er kulde i Arktis.
Tilknyttet billede:

15-03-2018 12:10
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
John Niclasen skrev:

Der er stadig ingen nyheder om arktisk kulde fra DMI.

DMI leverer ensidig propaganda om varme i Arktis.
De skriver ikke om det, når der er kulde i Arktis.



Så gentager jeg da også mig selv, John - der er ikke tale om en nyhed!



.


15-03-2018 13:15
Kosmos
★★★★★
(5371)
DMI leverer ensidig propaganda om varme i Arktis.
De skriver ikke om det, når der er kulde i Arktis

- gælder ikke kun Arktis: I en artikel om det kolde martsvejr gør man sig store anstrengelse med at forklare, at dette skam er (næsten) he...elt 'normalt':

DMI har målt temperaturen i marts i 145 år. 24 af dem endte med et gennemsnit under frysepunktet. Det betyder at en frostmarts forekomme i 17% af tilfældene eller i snit omtrent hvert 6. år

- men når det er varmt et eller andet sted eller isen smelter... er der global(iseret) opvarmning på drengen!
Side 21 af 37<<<1920212223>>>





Deltag aktivt i debatten PART 9/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
2024 / Opdaterede Sol/Is/Temp/Hav Data5315-04-2024 22:41
PART 11 / Opdaterede Sol/Is/Temp/Hav Data75006-04-2024 09:52
PART 10/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data343910-07-2023 12:16
PART 8/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data119529-04-2023 01:12
PART 7/ Opdaterede Sol/Is/temp/hav data77315-01-2017 22:49
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik