Husk mig
▼ Indhold

Pink Ninjas: "Kæmp for billigere busbilletter"


Pink Ninjas: "Kæmp for billigere busbilletter"14-02-2008 23:12
Pink Ninjas
☆☆☆☆☆
(1)
Vi har her til aften, d. 13/1-08 ophængt 100 pink klemmer ved busstoppestederne rundt omkring I Århus.

De pink klemmer, med påskriften "Busbillet" er hængt op som en opfordring til at dele sin billet med andre, hvis den endnu ikke er udløbet. Istedet for bare at smide den ud, kan et andet menneske spare en skilling på den alt for dyre offenlige transport vi har her i Danmark.
De høje buspriser der støt stiger år efter år, skræmmer mange væk og det er en skam, da det er en meget miljøvenlig måde at komme rundt på. For som situationen er lige nu er det strengt nødvendigt, at vi tænker på at nedsætte vores CO2 udslip.
Selvom dette er et lille tiltag i forhold til problemets størrelse, håber vi på at flere vil tage del i initiativet, tage sagen til sig, og at der måske vil blive sat flere klemmer op rundt omkring I landet. I det mindste vil det forhåbentligt sprede et par små smil, i denne ellers så grå og triste januar måned.

KÆMP FOR BILLIGERE BUSBILLETTER!, - PINK NINJAS

Billeder: www.flickr.com/photos/pinkninjas

Gruppe på Facebook: http://www.facebook.com/group.php?gid=8010964057
15-02-2008 10:52
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
For som situationen er lige nu er det strengt nødvendigt, at vi tænker på at nedsætte vores CO2 udslip.


Hvorfor er det nu lige det?

Jeg mener, det er mere nødvendig at nedsætte forbruget af fossile brændsler.

15-02-2008 17:54
Janus Agerbo
☆☆☆☆☆
(14)
for mig virker det ret kortsigtet. Hvis det er for happeningens skyld, så ok. Men i risikerer at grundlaget under den offentlige transport bliver yderligere erroderet.
15-02-2008 20:36
Michael
★★☆☆☆
(196)
@Boe Carslund-Sørensen

Pga en substantiel risiko for co2 har skadelige indvirkninger på klimaet velsagtens.


Skal fossile brændsler begrænses er den eneste vej at sætte begrænsninger på co2 emissioner, det virker.
Redigeret d. 15-02-2008 20:45
15-02-2008 22:27
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Beklager Michael men biobrændstoffer udleder også CO2, så et skift fra fossile brændsler til biobrændsler vil derfor ikke give den store CO2 reduktion.
Den eneste metode, der vil virke som en begrænser for brugen af fossile brændsler er høje afgifter på fossile brændsler.




Deltag aktivt i debatten Pink Ninjas: "Kæmp for billigere busbilletter":

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Billigere skibsfart til fjernøsten501-06-2008 21:27
NyhederDato
Novozymes gør biobrændstof billigere16-02-2010 20:43
Risø producerer brint billigere end olie13-08-2008 10:23
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik