Husk mig
▼ Indhold

Plant pil


Plant pil21-03-2008 14:26
Jais Hammerlund
☆☆☆☆☆
(23)
KlimaX og de økologiske landmænd er i fuld gang med at plante pil da pilen indfanger co2 og er god for miljøet på mange måder.
21-03-2008 15:57
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jais.

Hvor mange ton pil kan en Hektar producere pr år.

MVH Delphi
21-03-2008 20:00
Filosoffen
★★☆☆☆
(197)
Ja, god ide.
og så kan man endda undvære fitness-centret, for jeg går da ud fra, at pilen skal høstes med håndkraft.

Redigeret d. 21-03-2008 20:01
22-03-2008 17:49
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Den bliver vel også plantet med håndkraft!
23-03-2008 12:53
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Filosof

: Robotter skal der til..
CO2 Fangere28-03-2008 12:00
Jais Hammerlund
☆☆☆☆☆
(23)
Her er en farlig aktion som KlimaX gruppen er igang med (og de økologiske landmænd dog uafhængit af hinanden).

Plant pil og befri din by indefra. CO2 befristeder midt i rabatterne.

Hvorfor plante pil?

En pil reducere CO2! istedet for al den snak om små justereinger i %, "Reduktioner i udledning" Det er stadig forøgelse af CO2 indholdet i atmosfæren, altså ingen reduktion. Kun lidt forandring af formen for overudledning.
Vi skal der hen hvor vi reducere i CO2 niveauet i atmos færen for vi reelt kan sige at vi laver en insats for at begranse CO2 nivea i atmosfæren og dermed stopper den gobale opvarming, som de fleste bekendt er igang.
Derfor plant pil og vis hvor det er man skal hen så folk ikke luller sig i søvn med en el spare pære og laller rundt i procent diskutioner, det er energi formen der skal forandres grundlæggende, det kan man ikke sludre sig ud af.

Hvorfor Pil?

Det vokser hurtigt.'
Det tåler (og har godt af) at blive skåret ned så det ikke genere selv om det også kan blive store trær.
Det vil være synligt i 2009. Hvis vi sørger for at det står nogle gode centrale synlige steder, hvor de ikke bliver fjernet.
Det kan vise vores potientiale. Hvis vi er mange der planter kan de ikke nå at fjerne det.
Det er direkte aktion. Som alle kan sympatisere med.
De økologiske landmænd har vedtaget at de vil plante pil i hegn for at gøre det samme, men også for at forbre deres jord, for det er en positiv side effekt ved piletrær.

Hvad for noget pil?

Jeg foreslår det der bliver kaldt Energi pil. Da det er noget af det hurtigst voksende og er kendt for at kunne rense spillevand, altså vores eget pis og lort så det har allerede en rensende efekt på meget af det vi fyre ud i naturen.

Hvordan tja jeg syntes også vi skal havde nogel spande ud rundt omkring. Så folk bare kan tag og man kan vælge at nøjes med at plante et par stykker. En god ide er det også at give nogele til de hjemløse. Jeg har mødt to som jeg gav et par pile kviste, det syntes de var fedt at de kunne plante et træ bare ved at stikke pindene i jorden.

Der er pil foran soli huset. Så man har lyst kan man bare gå ned og hente.

Go pile kamp
RE: CO2 Fangere30-03-2008 06:46
Jakob
★★★★★
(9267)
 


Jeg kan også godt lide pil. Jeg tror, at jeg i år allerede har planter ca. 400 stk. på min egen grund.
Men jeg ved ikke med CO2-bindingen. Når de alligevel skal fældes engang og formentlig hugges i flis, så er bindingen vist begrænset.

Jeg er også forbeholden ved tanken om at alle mulige sætter pil tilfældige uheldige steder.

Det må helst ikke gå ud over sikkerheden på vejene, fordi de tager udsigt.
Og skal de fjernes igen, så bliver det nok med traktor eller andre køretøjer, som udleder CO2, og måske vil der også blive brugt sprøjtemidler.

Men nu skal jeg heller ikke hælde for meget malurt i bægeret, for gjort med omtanke, så synes jeg faktisk, at det er ok med mange flere pil.

Jeg tror dog nok, at det haster lidt, for februar og marts er vist de bedste måneder, hvis pilen skal have optimal chance for at gro, når den bare stikkes i jorden..?

Pøj pøj med det.  


 
RE: CO2 Fangere01-04-2008 20:05
Benjamin Bro-JørgensenProfilbillede☆☆☆☆☆
(16)
Jais jeg er fuldstændig vild med din ide tror virkelig det kunne blive en bemærkelsesværdig aktion, sikkert også pænt humoristisk hvis man gjorde det i et by område. Men okay hvis det er vigtigt de skal plantes feb. - mar. er det nok ikke til nå. Ellers lad os da helt sikkert gøre det næste år med fx budskabet "gør verden grøn og dejlig ... bind kulstoffet"


mvh Benjamin fra århus




Deltag aktivt i debatten Plant pil:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
CO2 is plant food – Greening og Browning4818-08-2020 17:54
Plant flere GRØNNE BLADE og lad din have være VILD MED VILJE! ;o)010-12-2015 11:28
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik