Husk mig
▼ Indhold

Politisk manipulation


Politisk manipulation09-08-2007 18:42
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
De danske politikere begår grov historieforfalskning ved at påstå at Ilulissat gletscheren trækker sig tilbage p.g.a. globale klimaforandringer.

Præstesønnen Poul Egede udpegede bræfronten i sine noter i 1738, da han besøgte Christianshåb.

Se Miljøminister Connie Hedegaards reaktion:

http://www.glar.gl/egede.pdf


Klima tips: Undgå sex i lukkede rum - du forgifter din partner med CO2
Redigeret d. 09-08-2007 18:53
10-08-2007 06:59
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Jeg forstår dig ikke. Hvad kan en enkel bræ have at gøre med globale klima forandringer?
10-08-2007 09:20
Kosmos
★★★★★
(5371)
I grunden er det vel ikke så svært at følge GLAR?:
Hvis/når Connie Hedegaard specifikt benytter denne gletschers nylige afsmeltning/tilbagetrækning som middel til at overbevise diverse internationale kändisser om indlandsisens snarlige forsvinden som resultat af menneskeskabte CO2-udledninger - og der så kommer en mand med en (hunde)slæde i vejen og påpeger, at gletscherforkanten lå betydeligt længere 'tilbage' (højere) inden den industrielle revolution, så har Connies argumentation da ellers fået noget af et grundskud, ville jeg mene!

Redigeret d. 10-08-2007 09:23
10-08-2007 11:15
Filosoffen
★★☆☆☆
(197)
Kosmos skriver:


Når .... der så kommer en mand med en (hunde)slæde i vejen og påpeger, at gletscherforkanten lå betydeligt længere 'tilbage' (højere) inden den industrielle revolution, så har Connies argumentation da ellers fået noget af et grundskud, ville jeg mene!


Selvfølgelig har Kosmos ret, ligesom GLAR og kulden-varmen. Det nytter bare ikke noget som helst.

Den almindelige læser/vælger husker kun overskriften med de store bogstaver
' Katastrofe på vej !',
og så er det nærmest ligegyldigt, om det er fejlagtigt.
Det store flertal tror på det, og kan uhyggelig let lokkes til at acceptere de handlinger, som fanatikerne ønsker.

PS: Hvis nogen af deltagerne i 'klimadebat.dk' har lyst til at læse/lære noget om, hvordan man opdrager/forfører millioner af mennesker, anbefales en let læst bog af Gregor Ziemer "Opdragelse......", Aschehougs forlag 2003. Den findes på bibliotekerne opstilling 32.241.
RE: Nu ikke så defaitistisk, filosof!10-08-2007 22:18
Kosmos
★★★★★
(5371)
Det nytter bare ikke noget som helst

- selvom kampen ind imellem forekommer håbløs, tror jeg dog stadig på rigtigheden af de bevingede ord om, at man ikke kan "narre hele verden hele tiden"!
Og når først 'den menige dansker' begynder at føle virkningerne af CO2-kvotekøb på el- og varmeregningen samt hører mere om brug af danske skattekroner til opførelse af 'varmecentraler i Kina' (alt imens den kinesiske økonomi kører deruda' i overgear!), så tror jeg alligevel, at flere og flere vil begynde at lytte til 'skeptikerne'!
10-08-2007 23:03
manse42
★★★☆☆
(633)
Her er en metode til at narre mange i længere tid!

ny forbedret model

Tilhængerne af den menneskeskabte klimaforandring har med opfindelsen af en ny bedre model købt sig tid frem til 2009 hvorefter opvarmningen rigtig tager fat. På den måde kan de forklare en pause i opvarmningen, og stadig bevare deres ansigt.

I den sammenhæng håber jeg to ting:
- at de ikke får ret på den måde de havde håbet på.
- at det ikke var en bevidst handling for at købe to år mere "ved magten".

Bortset fra det, er det lykkedes fint at forføre den langt største del af verdensbefolkningen i mange tusinde år med religion. Det er ikke nødvendigt at have en gud for både at kunne leve og håbe.




Hypotesen om menneskeskabt global opvarmning er et menneskeskabt problem
11-08-2007 20:53
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Rural climate change sceptics shock kayaker

Thursday, 09/08/2007

A man paddling and pulling his kayak from Brisbane to Adelaide to promote the need for action on climate change says he is disappointed with the sceptical nature of outback Australians.

Steve Posselt, who is pulling his kayak along the Darling River road due to a lack of water, says that many rural people do not believe in climate change.

He says he did not expect so many people to doubt what the majority of climate scientists agree on.

"I've been astounded by the actual lack of belief on this trip," he said.

"Many people want to argue the issue about whether there is such a thing as global warming.

"You can talk to blokes in the pub and they say yep winters aren't what they used to be, they're a lot shorter.

"And you say, 'well do you believe in climate change? No, mate its just a cycle'."


Fra børn og fulde folk skal man høre sandheden...er der et gammelt ord der siger ?



Klima tips: Undgå sex i lukkede rum - du forgifter din partner med CO2
17-08-2007 20:39
Kosmos
★★★★★
(5371)
Prøv at læse dette debatindlæg.
17-08-2007 21:02
Kosmos
★★★★★
(5371)
Præstesønnen Poul Egede udpegede bræfronten i sine noter i 1738, da han besøgte Christianshåb.

- har du en kildehenvisning til denne interessante oplysning?
18-08-2007 13:35
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
Hej Kosmos

http://sydforisfjorden.dk/isfjorden3.html

Her er linket til Poul Egede


Klima tips: Undgå sex i lukkede rum - du forgifter din partner med CO2
18-08-2007 22:06
Kosmos
★★★★★
(5371)
Tak for henvisningen - ganske interessante sider, iøvrigt!




Deltag aktivt i debatten Politisk manipulation:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Klimaangst er manipulation med verdenspolitisk motiv1524-06-2013 17:38
Manipulation med Kinas holdning til CO21326-09-2009 20:04
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik