Husk mig
▼ Indhold

Projektopgave


Projektopgave08-12-2013 11:42
jegerklog
☆☆☆☆☆
(1)
hej

jeg har om klima forandringer og konsekvenser. men jeg ved ikke hvad jeg skal lave som produkt. jeg går i 9 klasse, og jeg kan godt lide naturfagene.
håber at i vil hjælpe mig
08-12-2013 12:05
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Ja ind til videre har der jo kun været positive ting af sige om opvarmningen som desværre ikke har udvist noget stigning de sidste 15 år, og måske endda udviser et begyndende fald.



Der dør langt færre mennesker i varmere vejr, end når det er koldt. Der dør relativt få af hedeslag og høje temperaturer mm. Eller døde som følge af varme, det står langt fra mål med, de som dør af kulde, eller koldere vejr er virkelig noget som mange dør af på verdensplan og langt flere end af varmere vejr.

Herunder stiger fødevare produktionen i verdens landbrugslande ved varmere vejr. Og hvis der er noget verden har brug for er det i den grad flere fødevare.

Konklusionen er at vi i den grad har brug for at temperaturen igen begynder at stige og gerne meget!

Forskellige mulige udviklinger over verdens befolkningstilvækst


Redigeret d. 08-12-2013 12:08
08-12-2013 19:08
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@jegerklog

Prøv at skrive noget om de positive effekter af globalopvarmning. Positive effekter er der mange af ved global opvarmning, og de er i den grad oversete.
De negative har vi derimod hørt om til rigelighed.
08-12-2013 20:41
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
De negative har vi derimod hørt om til rigelighed.


Hvile negative ting, er det som skulle have haft nogen betydning, af at temperaturen er steget 0,4 grad siden 1980 se

08-12-2013 21:44
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Flodbølger som oversvømmer alt og alle.
Orkaner som nedlægger alt på sin vej.
Tørke uden sidestykke.
Skybrud af uhørte dimensioner.
Koralrev som ødelægges.
08-12-2013 22:29
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
jegerklog skrev:
hej

jeg har om klima forandringer og konsekvenser. men jeg ved ikke hvad jeg skal lave som produkt. jeg går i 9 klasse, og jeg kan godt lide naturfagene.
håber at i vil hjælpe mig


Som med alle andre forandringer vil konsekvenserne afhænge af evnen til, at tilpasse sig til de ny betingelser. Hvis menneskene ikke vil tilpasse sig, så kan det godt hårdt ud over dem, men som sådan vil kloden nok bestå med eller uden mennesker.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
08-12-2013 22:33
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Flodbølger som oversvømmer alt og alle.
Orkaner som nedlægger alt på sin vej.
Tørke uden sidestykke.
Skybrud af uhørte dimensioner.
Koralrev som ødelægges.


Alt det der var der også før det blev varmere.

Eller hvad er nyt som følge af at det er blevet varmere.
08-12-2013 23:34
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg vil foreslå, at du kigger dig lidt omkring i tråden 'Opgaver og eksamen' (hvor dette emne nok også burde være placeret).
Jeg er enig i hovedparten af kommentarer, men plejer at skrive, at hvis der er tale om en opgave, der skal bedømmmes, må man huske på, at hvis man afleverer en besvarelse, der 'ligger langt fra opgavestillerens forventninger', må man være væbnet til tænderne med gode, 'skudsikre' argumenter!




Deltag aktivt i debatten Projektopgave:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Hjælp! Emne til projektopgave123-03-2020 21:52
Projektopgave om global opvarmning607-01-2019 10:52
Projektopgave903-02-2016 21:15
Projektopgave om konflikter og global opvarmning422-01-2013 19:05
Måske lidt hjælp til vores projektopgave?510-01-2010 19:34
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik