Husk mig
▼ Indhold

Regnvejr på vej den kommende uge


Regnvejr på vej den kommende uge03-05-2014 18:01
martin_kalundborg
★☆☆☆☆
(52)
Ja.
Jeg plejer at skrive aktivt på TV2 vejrets debatforum, men det har nu været fejlramt siden i tirsdags den 29. April, hvor man ikke kan skrive indlæg, selv om man er logget ind.
Jeg har skrevet en mail dertil, men har kun fået et automatisk svar. Akkurat som tidligere gange, når der har været fejl.
Nu håber jeg at andre derfra og gerne debattører her på klimadebat kigger med og skriver.
Vejret har lidt vejrmæssigt været lidt kedeligt, men den kommende uge kan der komme noget regn, så lidt sker der.
Den amerikanske model GFS på wetterzentrale.de, viser op mod 20 grader sidst i prognosen efter midten af maj måned. Den går hele 16 dage frem.
04-05-2014 20:10
martin_kalundborg
★☆☆☆☆
(52)
Hvis den nyeste GFS12z udsigt holder, skal vi generelt i landet forvente 20-30mm regn den kommende uge.
DMI har dog ikke lige så meget, så vi får se hvem der får ret.
[img]http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsgfsmeur.html[/img]
05-05-2014 21:46
rasmus_kbh
☆☆☆☆☆
(14)
GFS har faktisk 25-35 mm de næste 7 dage:



En våd periode.
Redigeret d. 05-05-2014 21:47
05-05-2014 21:54
martin_kalundborg
★☆☆☆☆
(52)
rasmus_kbh skrev:
GFS har faktisk 25-35 mm de næste 7 dage:



En våd periode.


Ja. Nu har TV2 også nævnt mulighed for torden i forbindelse med en koldfront fra i morgen aften.
Estofex.org har ligeledes tordenmulighed lige syd for grænsen, inden vi vågner onsdag morgen.
Estofex er nogle universitetsstuderende, som laver denne hjemmeside.
De skriver kun om sådanne vejrtyper, og har ry for ofte at ramme plet. Det er også min egen erfaring.
07-05-2014 06:47
martin_kalundborg
★☆☆☆☆
(52)
martin_kalundborg skrev:
rasmus_kbh skrev:
GFS har faktisk 25-35 mm de næste 7 dage:



En våd periode.


Ja. Nu har TV2 også nævnt mulighed for torden i forbindelse med en koldfront fra i morgen aften.
Estofex.org har ligeledes tordenmulighed lige syd for grænsen, inden vi vågner onsdag morgen.
Estofex er nogle universitetsstuderende, som laver denne hjemmeside.
De skriver kun om sådanne vejrtyper, og har ry for ofte at ramme plet. Det er også min egen erfaring.

Og Estofex fik igen ret, da der har været torden her til morgen ved 5 tiden, kan jeg se på DMI's radaranimation.




Deltag aktivt i debatten Regnvejr på vej den kommende uge:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik