Husk mig
▼ Indhold

Retningslinjer m.m.

Side 4 af 4<<<234
02-10-2016 18:51
Kjeld Jul
★★★★☆
(1986)
Ja Mikael,Tyskland sætter barren højt,men siden 2009 er emissionen ikke faldet,så lad os nu se om de finder en effektiv metode til Stromspeicherung.

Redigeret d. 02-10-2016 19:09
02-10-2016 19:09
John Niclasen
★★★★☆
(1956)
Branner, hvis du vil højne standarden for dette forum, så bør du reagere på flg.:

crank skrev:
Personligt, interesserer jeg mig ikke meget for Venus.

Han siger her ligeud, at Venus ikke interesserer ham, og alligevel spammer han tråde om Venus igen og igen.

crank skrev:
John > - helt fint, der, at du havde et svar klar efter 3 minutter?

Han ser ud til at tro, at Emeritussen og John Niclasen er én og samme person. Du, branner, kan se på IP-pakkerne, der opretter indlæg på klimadebat.dk, hvor de kommer fra. Og dermed har du mulighed for at se, at der ikke er tale om én og samme person.

Branner, tag skridtet og forøg kvaliteten af dette sted.

Du er nødt til at sortere, og dermed sortere fra!

Alternativt så vil kvaliteten af indlæg her bare falde fremover indtil alle dem, der har noget interessant og konstruktivt at byde ind med, har fundet et andet sted.
02-10-2016 19:15
crankProfilbillede★★★☆☆
(907)
John Niclasen skrev:
Branner, tag skridtet og forøg kvaliteten af dette sted.

Du er nødt til at sortere, og dermed sortere fra!

Alternativt så vil kvaliteten af indlæg her bare falde fremover indtil alle dem, der har noget interessant og konstruktivt at byde ind med, har fundet et andet sted.

- for en gangs skyld enig med John.

.
02-10-2016 20:27
Jakob
★★★★★
(5486)
­

@Kjeld Jul

Jeg ved ikke, hvem der hjælper Kina med atomkraftværker. Men hvis det er en trøst, så håber jeg, at der er tysk grundighed involveret.
Tyskland selv kan jeg kun respektere højt for at kæmpe for vedvarende energi, og de plejer ikke at gøre noget halvt.
Mon ikke de også snart kommer og beder om tilladelse til at låne et stykke dansk vestkyst til bølgeenergi, fordi danskerne selv er for sløve til at komme i gang.
Og det kan måske endda give Danmark gratis kystsikring i tilgift.
Men den snak hører selvfølgelig ikke hjemme i denne tråd.
Vi er i øvrigt stadig i et dansk forum, og du kan også godt tale dansk, så det må vel være det mest dannede at gøre..?

­
02-10-2016 21:10
Kjeld Jul
★★★★☆
(1986)
Jacob-
Her på Klimadebat er der mulighed for at kommunikere på engelsk,tysk,fransk og andre internationale sprog,såfremt man ønsker det,forstår man ikke alt googler man translate ,det gør jeg da selv,vær dog ikke så kontrær og kom ned på jorden.
Tyskland er ganske rigtig med blandt de førende lande indenfor kerneforskning,som er meget andet end kraftværker og energiproduktion,men for dig som lider af atomfobi ligger det udenfor din horisont.
04-10-2016 12:50
christian-roskilde
★★★☆☆
(601)
Så må jeg også melde mig ind i klage kampen, og det gør jeg fordi at den tråde jeg oprettede i går der havde til formål for mig at give udtryk for hvorfor jeg er skeptisk overfor den omtalte Randall graf som der tit hives op herinde og andre steder, så oprettede et meget lang indlæg med min egen kritiske vurdering i et ønske om en nogle lunde ordentlig debat omkring Randalls graf og hvad evidence der er for den.

http://www.klimadebat.dk/forum/randall-munroe-a-timeline-of-earths-average-temperature-kritisk-gennemgang--d12-e3103.php#post_55432

Men så har vi så desværre et eksempel på hvordan debatten bliver afsporet på denne måde som man kan se, mine synspunkter bliver fordrejet, mine gentagende spørgsmål og henvisning til at forholde sig til mine kritikpunkter eller andet der kan skabe debat afvises, og den omtalte tegning bliver gentaget herinde, alt dette er sådanset et brudt på retningslinjerne som jeg aldrig troede jeg skulle citere.

http://www.klimadebat.dk/hjaelp.php#retningslinjer

men der er følgene:

1) Hold dig til emnet
Debatten på Klimadebat.dk handler om klimaændringer og dertil beslægtede spørgsmål. Skulle samtalen falde ind på andre emner, kan disse udfoldes under hovedkategorien Løst og fast (se forumoversigten).
Falder samtalen ind på direkte personlige emner, kan det være en god idé at fortrække til Private beskeder.

3) Undgå for så vidt muligt personangreb
Dette skal ikke forstås som, at skarp argumentation og offensiv debatadfærd ikke er tilladt. Så længe sagligheden bevares, kan meget accepteres. Reglerne er ganske simple: Gå efter bolden og ikke efter manden!

5) Hold igen med retoriske kneb
På Klimadebat.dk værdsætter vi indholdet af en argumentation, ikke formen. Lad derfor være med at "brillere" med billige tricks, der muligvis kan gøre en politiker/spindoktor misundelig, men som ikke vil imponere seriøse klimadebattører.

8) Lad være med at larme
Skriv ikke det samme indlæg i flere forskellige emner. Lav ikke flere linjer med ens smileys. Skriv ikke indlæg med kun STORE BOGSTAVER.

I min tråd om Randalls graf har jeg set et brud på alle disse retningslinjer, og samme skribienter gør det i andre tråde, det må efter min mening kunne betyde en indgriben fra admeninistrator, respektere her skal være plads til alle og højt til loftet, men det kan ikke være rigtigt at en tråd om en seriøs debat skal køres over i noget der efter alt at dømme ligner spam, og trolling.
Det kan heller ikke være rigtigt at man herinde skal finde sig i at blive trampet på med psykologiske begreber og talen om ens psyke, det sådanset meget krænkende syntes jeg og smadre enhver chance for en debat.
Den omtalte debattør i min tråd larmer og spamer og dermed ødelægger debatten som man ville kunne få på den måde.

Klimadebat.dk er en god side syntes jeg, men er desværre på det seneste blevet et sted hvor folk med andre holdninger kan trolde og spame som de har lyst, og det burde kunne stoppes, ellers er jeg bange for flere vælger at blive væk herfra, selv er min skrivelyst på denne siden faldet i det jeg ikke gider den måde det køre på, det en skam, så håber Branner vil sætte ind overfor det så vi kan få en god debat uden den slags.

God formiddag,

Mvh.
Redigeret d. 04-10-2016 12:54
04-10-2016 13:48
John Niclasen
★★★★☆
(1956)
branner skrev:
Ja, rent fagligt er jeg på bølgelængde med CBH (det har jeg faktisk aldrig lagt skjul på, nysgerrige kan f.eks. læse min artikel her). Alligevel er jeg kraftig modstander af, at debattører som Frank, der rent faktisk gerne vil debattere klima og ikke personer, hånes og nedgøres.

Vil du gøre noget ved det, branner? Jeg tvivler.

Nu ser vi ovenfor, at der også klages over crank, som spammer den ene tråd efter den anden.

Kunne det tænkes, at branner selv har oprettet crank profilen til at jage dem væk, som branner ideologisk ikke er "på bølgelængde med"?
04-10-2016 21:08
crankProfilbillede★★★☆☆
(907)
John Niclasen skrev:
branner skrev:
Ja, rent fagligt er jeg på bølgelængde med CBH (det har jeg faktisk aldrig lagt skjul på, nysgerrige kan f.eks. læse min artikel her). Alligevel er jeg kraftig modstander af, at debattører som Frank, der rent faktisk gerne vil debattere klima og ikke personer, hånes og nedgøres.

Nu ser vi ovenfor, at der også klages over crank, som spammer den ene tråd efter den anden.

Kunne det tænkes, at branner selv har oprettet crank profilen til at jage dem væk, som branner ideologisk ikke er "på bølgelængde med"?

Må man nævne ordet paranoia her?

Hvis branner og jeg var 'ideologisk helt på bølgelængde' ville hverken du eller dine andre alias være her.

.
Side 4 af 4<<<234

Deltag aktivt i debatten Retningslinjer m.m.:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Retningslinjer for debatten4104-12-2007 00:22
NyhederDato
EU laver retningslinjer for vindmøller og natur03-11-2010 20:18
▲ Til toppen
Afstemning
Vil Donald Trump trække USA ud af Paris-aftalen?

Ja

Nej

Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2016 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik