Husk mig
▼ Indhold

Så skal der spares..!!


Så skal der spares..!!06-02-2009 05:55
Jakob
★★★★★
(9287)
 



I mit budget er der ingen tvivl om, at brændselsomkostninger om nogle år vil kunne sætte mig på gaden, hvis jeg ikke opsætter nogle minivindmøller.

Men da regeringen har gjort dette økonomisk uforsvarligt, så ser jeg efterhånden ikke andre muligheder end at spare artigt ligesom klimaministeren ønsker det.
(Gid en vis mand vil tage dem, der stemte på hende.)

Så nu kan jeg gå igang med at isolere alle skunke og lofter med rockwool.

En større hadeopgave kan jeg næppe finde, så ethvert parti, der lover frihed til minivindmøller vil kunne få min stemme.!

For f.... da også, når et vandrør i skunken bliver utæt, og jeg har læsset en halv meter stenuld ovenpå.  



Derefter kan jeg skalisolere hele huset udvendigt med ca 200 mm rockwool eller mere.
Krybekælderen under trægulvet må nok også fyldes op med stenuld, selvom det giver risiko for svamp. Det bliver alt for dyrt at støbe.

Alle utætheder og sprækker må fyldes ud med PU-skum og fugemasse, og udluftning skal forbydes.

Det er måske ikke så sundt, som at servicere et par minivindmøller ude i den friske luft.
Men afkortes boligejerens liv, så er det jo også kun en fordel for klimaet og vand på ministerens mølle.

Så selvom det ikke er min livret, så tyder noget på, at klimaministerens sadistiske sparepolitik alligevel vil virke.



Eller måske skulle jeg i stedet lukke vandet ud af mit centralvarmesystem og krybe langt ned i hi i min polarsovepose indtil det bliver forår..?

Hmm... - Ja, det bliver nok både det billigste, nemmeste og sundeste for mig.
Men jeg vil ikke glæde mig for tidligt. Måske har regeringen også forbudt foråret bare for at sikre en gennemført optimal borgerchikane.
Vi må nok også hellere lade være med at skrive for meget om polarsoveposer, for så bliver de nok også bare forbudt eller underlagt en typegodkendelse, så de kommer til at koste mindst 15.000 kr. pr stk.


Ja, I kan godt bide spids på, at jeg både vil hyle, skrige og klynke, så det kan høres, før jeg er færdig med at isolere hele min bolig..!



Hvor mange af jer har prøvet at arbejde med stenuld og ved, hvad det vil sige at kravle rundt i skunke, krybekældre og på små lofter i et gammelt hus for at isolere op fra 200 til 500 millimeter..?

Hvor mange mennesker med stenlunger og ødelagte knæ skal der sættes på det offentlige sundhedsvæsens regning, før der er brugt ligeså mange penge, som en vindmølle med varmepumpe ville koste..?



 
06-02-2009 08:44
manse42
★★★☆☆
(633)
hvem siger at djævlen er en mand?

Mens jeg studerede havde jeg et job at være med til at lave synsrapporter på huse. Mit job bestod bl. a. i at kontrollere tykkelsen af rockwool isoleringen stemte overens med det der blev angivet i de frivillige oplysninger. Jeg vil nødigt sige at det var den søde kløe


I øvrigt:
Er der måske et hul i loven der forbyder opsætning af vindmøller til el-produktion, men ikke til varmeproduktion? Jeg tænker her på vandbremsen...
Redigeret d. 06-02-2009 08:46
06-02-2009 18:05
Jakob
★★★★★
(9287)
 



manse42 skrev:
I øvrigt:
Er der måske et hul i loven der forbyder opsætning af vindmøller til el-produktion, men ikke til varmeproduktion? Jeg tænker her på vandbremsen...


Der er ikke et egentligt forbud, men den skal være typegodkendt, før den må opstilles, og du skal have en byggetilladelse.
En typegodkendelse koster måske 80.000 kr., og uden den er det forbudt og kan straffes med bøde.

Men ellers en rigtig ok metode, du har i tankerne, synes jeg.
Om den er mere energirigtig end vind-EL sammen med en varmepumpe, det tvivler jeg nok på.
Men den må være billigere at fremstille og meget driftsikker, så alt ialt måske alligevel meget konkurrencedygtig.  


Hvis du skulle have nogle tegninger eller links eller mere info om konstruktionen af piskeriset, så vil jeg gerne opfordre til, at du deltager i denne tråd:
http://www.klimadebat.dk/forum/varmeproducerende-minivindmoeller-d24-e567.php
Man kan jo sagtens lave et piskeris. Men jeg er noget usikker på, hvordan man sikrer, at det hele tiden leverer det rigtige moment ved alle omdrejningstal, så vingen udnyttes optimalt.

Og det bliver jo hurtigt lidt dyrt og tidskrævende at eksperimentere med, når ethvert forsøg skal typegodkendes i et halvt år for 80.000 kr, før man kan afprøve det.  




Men det er jo bare den slags småting, som vi må leve med.
Det er vel også rimeligt, at vi ofrer os lidt, og bærer lidt over med klimaministeren, så hun kan få tid til at lære børn i Indien at lege.  


Mobilspil skal lære Indiske børn....



 
Redigeret d. 07-02-2009 03:17




Deltag aktivt i debatten Så skal der spares..!!:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik