Husk mig
▼ Indhold

Sådan kan svin håndteres


Sådan kan svin håndteres13-01-2017 00:04
Jakob
★★★★★
(9267)
­



https://www.landbrugsinfo.dk/Oekologi/Svin/Sider/Haandteringsvideo.aspx

Videoer på dansk og engelsk: Håndtering af grise på friland kan være både besværligt og farligt. Ved at læse dyrene og tilpasse sin egen adfærd i forhold til deres reaktioner kan man opnå en sikker og effektiv håndtering.

Sophie Atkinson, forsker ved SLU i Sverige, er ekspert i håndtering af store dyr. I løbet af tre dage i starten af oktober, lærte hun Jonas Frost, økologisk svineproducent fra Kibæk, hvordan han kan håndtere sine grise på en mere rolig og kontrolleret måde.




Hvis man får brug for at flytte svin og ikke helt ved, hvordan det skal gøres, så vil jeg bestemt anbefale, at man ser videoerne med "grisehviskeren".


Måske er den sidste video om ornehåndteringen særlig interessant, fordi den viser, at det kun bliver vanskeligere og måske ligefrem farligere for alle parter, hvis orner tidligere er blevet behandlet som kæledyr.
Ornen mister sin ellers naturlige respekt og føler selv, at den er placeret højere i rangordenen end mennesker og tilmed den landmand, som ejer marken, den går på. Og det var jo nok ikke lige det, man havde tænkt sig at opnå.



­­
­
Deltag aktivt i debatten Sådan kan svin håndteres:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Hvordan ser du på et klima-svin?1531-12-2008 16:57
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik