Husk mig
▼ Indhold

Sandheden

Side 10 af 10<<<8910
17-11-2017 13:10
Kjeld Jul
★★★★★
(2888)
Siemens fyrer i Tyskland 7500 i vindmøllesektoren.
Da Siemens besluttede at gå over til vindmølleproduktion,opgav de samtidig fremstillingen af meget avancerede gasturbiner,som man havde forventet en stor eksport af til Kina.
Nu risikerer man at skulle lukke afdelinger i Berlin og Offenbach.
17-11-2017 13:14
crankProfilbillede★★★★☆
(1596)
Kjeld Jul skrev:
Merkel.& co er trods alt ikke så tåbelige som danskerne,at de ombygger brunkulskraftværkerne til at fyre med importerede træpiller..

Nej, dEt skriger da til himlen. Hvad siger medierne?

.

~ Leder, ledere, ledest.
17-11-2017 13:43
Kjeld Jul
★★★★★
(2888)
I Danmark spiller medierne stort set med på energiudspillet med forbrænding af træpiller,der har dog igennem årene været enkelte kritiske artikler vedr. træpillers CO2 neutralitet; bl.a. i Ingeniøren.
Energiministeren siger jo det kommer alle tilgode,at det koster os skatteydere nogle milliarder at ombygge kraftværkerne til et dyrere brændsel,som udleder samme mængde CO2 som før ombygningen,eller mere - så flertallet slår vel hælene sammen - uden at protestere mod det absurde og fordyrende for danskerne i en sådan handling.
Såfremt man ville reducere CO2 udledningen og have et billigere brændsel end flis/ træpiller, kunne man jo have ombygget kulkraftværkerne til fyring med naturgas/også flydende importeret fra USA,gas udleder halvt så meget CO2 som kul og biomasse.
Sådan en ombygning havde også været dyr for skatteyderne;men havde dog haft det formål at kunne reducere CO2 emissionen.
Redigeret d. 17-11-2017 14:16
17-11-2017 15:26
crankProfilbillede★★★★☆
(1596)
Det vidner jo kraftigt om, at regeringen kun tilgodeser cheferne, storbønderne og sig selv - og er totalt ligeglade med resten af landet og verden.

.

~ Leder, ledere, ledest.
17-11-2017 18:59
christian-roskilde
★★★☆☆
(946)
Kjeld Jul skrev:
I Danmark spiller medierne stort set med på energiudspillet med forbrænding af træpiller,der har dog igennem årene været enkelte kritiske artikler vedr. træpillers CO2 neutralitet; bl.a. i Ingeniøren.
Energiministeren siger jo det kommer alle tilgode,at det koster os skatteydere nogle milliarder at ombygge kraftværkerne til et dyrere brændsel,som udleder samme mængde CO2 som før ombygningen,eller mere - så flertallet slår vel hælene sammen - uden at protestere mod det absurde og fordyrende for danskerne i en sådan handling.
Såfremt man ville reducere CO2 udledningen og have et billigere brændsel end flis/ træpiller, kunne man jo have ombygget kulkraftværkerne til fyring med naturgas/også flydende importeret fra USA,gas udleder halvt så meget CO2 som kul og biomasse.
Sådan en ombygning havde også været dyr for skatteyderne;men havde dog haft det formål at kunne reducere CO2 emissionen.

Skatteborgerne er til grin for deres/vores penge som vi betaler ind i håb om de med det vi betaler til dem går til reale formål der gavner sammenfundet.

Men når man ser dette her og høre på folk som lilleholt så det jo kvalmene og grotekst overfor de menige danskere. De penge der nu spildes på endnu et håbløst projekt pakket ind i ordet ''bio'' og co2 neutralt kunne nemt være brugt langt bedre på faktisk at finde energi kilder der faktuelt er co2 neutrale og renere.

Men i stedet vælger man og tage røven på folk ved og bilde dem ind at træpiller og biobasse hermed skulle være mere co2 neutralt og så snart noget har bio foran, så det straks rent og godt at bruge, det bare et varemærke der vildleder folk, bio er ikke lig med co2 neutralt eller en ren energiform.

Det da værd at bemærke der ingen forskel er på om det er rød eller blå klima og miljø politik der føres mere, så hvem skal man som vælger overhovedet kunne stole på til sidst?.

Politik er ikke præget af fakta, men dogmer som hver fløj spiller på for at få flere til at stemme på dem, men de bedrøvende ligeglade med tingene når det kommer til stykket.

Mvh.
18-11-2017 11:24
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(732)
TV2 har i dag denne "sandhed" på Tekst-tv.

Den viser hvor meget TV2 egentlig har forstået af klima-kultens propaganda.

Jeg elsker disse grove forståelses-fejl, man ofte ser i de større medier, der ikke selv magter at læse/forstå artikler og kopierede nyheder.

"-begrænse udledningen af fossile brændstoffer" ??

Jeg ser -tankvogne hælde olie ud på marker, -naturgas der udluftes, og kul der hældes i havet...

TV2, -stedet hvor man bliver forvirret.
Tilknyttet billede:

18-11-2017 11:46
Kjeld Jul
★★★★★
(2888)
Ja når journalisterne og medie budbringerne sådan kløjs i det,er det ikke noget at sige til,at lægfolk ikke ved hvad der er årsag og virkning i klimaspørgsmålet.
Når man kan høre rennomerede tv reportere som hr. Klugesen (Sv. Dalgasrd ) omtale smog i Kinas storbyer som forurening med CO2 fra kulfyring,kan man ikke fortænke mindre rangerende journalister i begrebsforstyrrelser.
Redigeret d. 18-11-2017 12:37
19-11-2017 10:25
Niels Olsen
★★☆☆☆
(349)
Problemet er i sidste ende at folk i almindelighed bare sluger de kollektive "sandheder", som pt er blåstemplet af det diffuse begreb "videnskab", som disse sandheder for bare 200 år siden var blåstemplet af præsteskabet.

Gud døde ved Verdun, siges det. CO2 "sandheden" dør først, når virkeligheden modsiger alarmisterne på uimodsigelig facon, ja når Storebælt atter fryser til har selv DMI et problem, men indtil da lever hr. menigmand sit eget praktiske liv og overlader "sandheden" til rette vedkommende.
19-11-2017 10:48
Kosmos
★★★★★
(4512)
Problemet er i sidste ende at folk i almindelighed bare sluger de kollektive "sandheder", som pt er blåstemplet af det diffuse begreb "videnskab", som disse sandheder for bare 200 år siden var blåstemplet af præsteskabet

- og hvis det kniber med argumenterne, kan man altid henvise til, at adskillige undersøgelser har påvist, at...!
19-11-2017 11:11
crankProfilbillede★★★★☆
(1596)
.
- er nødt til at indskyde, her (i min tråd), at jeg ALDRIG har klåget mig på CO²s betydning, selvom jeg er alarmist!

.

~ Leder, ledere, ledest.
19-11-2017 21:44
Emeritussen
★☆☆☆☆
(79)
crank skrev:
- er nødt til at indskyde, her (i min tråd), at jeg ALDRIG har klåget mig på CO²s betydning, selvom jeg er alarmist!.

DET er til gengæld et klogt valg!
Du ville med aller største sandsynlighed ikke være i stand til at sige noget som helst fornuftigt om det emne!!!
(For den sag skyld alle mulige andre emner debatteret i dette forum.)
20-11-2017 00:02
crankProfilbillede★★★★☆
(1596)
Emeritussen skrev:
crank skrev:
- er nødt til at indskyde, her (i min tråd), at jeg ALDRIG har klåget mig på CO²s betydning, selvom jeg er alarmist!.

DET er til gengæld et klogt valg!
Du ville med aller største sandsynlighed ikke være i stand til at sige noget som helst fornuftigt om det emne!!!
(For den sag skyld alle mulige andre emner debatteret i dette forum.)

HVA', Eremittudsen?? Har jeg nogensinde påstået det??

.

~ Leder, ledere, ledest.
20-11-2017 00:41
Emeritussen
★☆☆☆☆
(79)
crank skrev:HVA', Eremittudsen?? Har jeg nogensinde påstået det??.

Nej, der ser du.
1467 - ET TUSINDE FIRE HUNDREDE OG SYV OG TRES
totalt intetsigende og ligegyldige indlæg.
Imponerende!
20-11-2017 02:56
crankProfilbillede★★★★☆
(1596)
Emeritussen skrev:
crank skrev:HVA', Eremittudsen?? Har jeg nogensinde påstået det??.

Nej, der ser du.
1467 - ET TUSINDE FIRE HUNDREDE OG SYV OG TRES
totalt intetsigende og ligegyldige indlæg.
Imponerende!

- forkert tråd!
Prøv: http://www.klimadebat.dk/forum/sjov-og-underholdning-f34.php

.

~ Leder, ledere, ledest.
Side 10 af 10<<<8910

Deltag aktivt i debatten Sandheden:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Hvordan findes sandheden om Danmark temperatur ?1801-05-2015 15:54
Sandheden om klimaproblemerne!416-04-2012 18:03
Artikler
Er sandheden ubekvem ... (Mernilds Klumme, april 2010)
Klimastrid - hvem fordrejer sandheden? (Mernilds Klumme, juni 2009)
▲ Til toppen
Afstemning
Vil Sverige forbyde alle benzin- og dieselbiler fra 2030 som foreslået af klimaministeren?

Ja

Nej

Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2017 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik