Husk mig
▼ Indhold

Shampoo, der gør dig skaldet.


Shampoo, der gør dig skaldet.01-02-2009 01:34
Jakob
★★★★★
(9213)
 




For nogle år siden hørte jeg et rygte om, at det gav hårtab at bruge en hårshampoo ved navn "Wash and Go".

Jeg har nu brugt denne shampoo i ca. 4 måneder, og jeg har aldrig før tabt så meget hår.

Det kan jo sagtens være alder eller måske debat i dette forum eller noget helt tredje, som er årsagen, så dette er ikke en anklage.

Det mest tankevækkende kan nok være, hvor svært det er at bevise et kemikalies skyld eller uskyld i forbindelse med f.eks. skaldethed.
Og måske hvor svært det kan være for et produkt at slippe af med et rygte eller en vandrehistorie.



Kender du en shampoo, som du ikke har tillid til..?


Måske bør man simpelt gå over til at bruge en varmebehandlet æggeblomme til hårvask..?
Eller hvad er mere økologisk fornuftigt..?  





 
01-02-2009 10:38
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Normalt skal du tabe 50 år om dagen.

Når "Wash and Go" blev så udskældt så var det fordi det var den første shampo som også var hårbalsam. De andre fabrikanter var sure over at de ikke kunne købe licens til teknikken. Og lavede en masse ballade. Det er da muligt at det blødgør hovedbunden så at man taber de døde hår. Dels skader gentagende gange af permening hårerne så at vask kan brække dem.
Deltag aktivt i debatten Shampoo, der gør dig skaldet.:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik