Husk mig
▼ Indhold

Små spørgsmål og forslag


Små spørgsmål og forslag06-03-2008 21:10
Jakob
★★★★★
(9213)
 


1:

Så vidt jeg har forstået, er der nu kommet gang i "Klimabevægelsen i Danmark".

Bør de ikke opfordres til at linke til klimadebat.dk ..?
Eller måske bør de ligefrem tilbydes et underforum, som de kan linke direkte til fra deres hjemmeside..?
http://www.klimabevaegelsen.dk/?Forside
Det er bare en tanke til inspiration, jeg ved ikke engang, om de er interesserede.
Det kan jo være, at de er bange for at komme op at skændes.  



-


2:

Nogle debatter kører godt og ender med tråde på flere sider.
Hvis systemet kan klare belastningen, så vil jeg gerne foreslå, at antal indlæg pr. side bliver sat op til 50 eller mere, så der bliver færre sider i de lange tråde.  





 
06-03-2008 23:32
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jakob skrev:
Så vidt jeg har forstået, er der nu kommet gang i "Klimabevægelsen i Danmark".

Bør de ikke opfordres til at linke til klimadebat.dk ..?
Eller måske bør de ligefrem tilbydes et underforum, som de kan linke direkte til fra deres hjemmeside..?

Jo, det er bestemt noget, der vil blive set på!
Jeg kan så samtidig afsløre (før nogen evt. finder ud af det ad anden vej og anklager mig for skjult dagsorden med Klimadebat.dk), at jeg selv er med i Klimabevægelsen.
I kan være ganske rolige: Klimadebat.dk forbliver upåvirket og "neutral" i sit udgangspunkt
. Klimadebat.dk er og vil altid være et åbent debatforum, hvor klimabevægelsens medlemmer, såvel som alle andre, kan deltage på lige fod.
Personligt trængte jeg blot til et sted, hvor jeg er omgivet af ligesindede, der anser klimaproblemet som en indiskutabel realitet. Det er et spændende arbejde, vi har foran os i Klimabevægelsen - men det kommer ikke til at gå ud over mit arbejde her på siden.


Nogle debatter kører godt og ender med tråde på flere sider.
Hvis systemet kan klare belastningen, så vil jeg gerne foreslå, at antal indlæg pr. side bliver sat op til 50 eller mere, så der bliver færre sider i de lange tråde.

Det er et afvejningsspørgsmål, og jeg synes, at tyve er en passende grænse, også nu hvor det tilsyneladende bliver mere og mere populært at vedhæfte store billeder.

branner (der snart vender tilbage som mere aktiv debattør igen)
07-03-2008 18:17
Jakob
★★★★★
(9213)
 


branner, jeg ser intet problem i, at du er medlem af Klimabevægelsen.
Og da slet ikke, når du er ærlig omkring både det og din holdning.
Det behøver ikke at påvirke moderationen, og det er nok det vigtigste.

Ja, det er en afvejning, hvor mange indlæg, man ønsker pr. side, og der er sikkert over 50 meninger om det.  


Jeg ser også godt, at mange billeder kan belaste serveren.
Men i det omfang, at billederne ligger på en anden server, så belaster det jo ikke denne, og hvis den fremmede server er langsom, så kan det blive tungt, selvom der kun er et enkelt indlæg pr. side.
Har jeg ikke ret i den betragtning, eller er det noget andet, der spiller ind..?


 
RE: Login?11-07-2008 13:33
Kosmos
★★★★★
(5370)
Er det muligt at ændre 'login-proceduren' så man 'bliver på samme side' (som man logger ind fra)??: Hvis man - uden at være logget ind - falder over et indlæg, man gerne vil kommentere, kan det forekomme lidt 'træls' at skulle starte søgningen igen fra forsiden!
Er der nogen 'teknisk' grund til, at man ledes til(bage til) forsiden hver gang??
11-07-2008 14:48
Jakob
★★★★★
(9213)
 

@Kosmos

Hvis du bruger automatisk login, så du altid er logget på, når du kigger på siden, så er problemet vel løst..?

 
11-07-2008 15:11
Kosmos
★★★★★
(5370)
Hvis du bruger automatisk login, så du altid er logget på, når du kigger på siden, så er problemet vel løst..?

- tjaeh, måske - hvis jeg arbejder fra egen 'puter; men hvorfor skulle man i grunden logge på hver gang, hvis man blot har til hensigt at orientere sig? Men OK, hvis det er nødvendigt at omdirigere til forsiden ifm. login/-out, så er problemet da bestemt overkommeligt!
11-07-2008 18:47
Jakob
★★★★★
(9213)
 


hvorfor skulle man i grunden logge på hver gang, hvis man blot har til hensigt at orientere sig?


F.eks. fordi det kan løse dit problem.
Men det giver f.eks. også adgang til privat besked.

Når du ikke vælger den løsning er det så også fordi du ikke vil have, at andre kan se, at du er on-line..?

Jeg synes måske, at vi mangler en mulighed for at skjule on-linestatus.


 
11-07-2008 19:38
Kosmos
★★★★★
(5370)
Når du ikke vælger den løsning er det så også fordi du ikke vil have, at andre kan se, at du er on-line..?

- næh, hvilken forskel skulle dét gøre? Jeg har nok blot vænnet mig til (fra andre {'login '}fora), at læse først!
11-07-2008 20:17
Jakob
★★★★★
(9213)
 


hvilken forskel skulle dét gøre?


Måske er det ikke alle, der er ligeglade med, at navnet ses on-line.
Men de kan jo så også bare logge af og i stedet leve med de ulemper, som dét giver.  



 
16-11-2008 09:13
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Kosmos skrev:
Er det muligt at ændre 'login-proceduren' så man 'bliver på samme side' (som man logger ind fra)??: Hvis man - uden at være logget ind - falder over et indlæg, man gerne vil kommentere, kan det forekomme lidt 'træls' at skulle starte søgningen igen fra forsiden!

Tro det eller lad være, men efter adskillige måneder har jeg nu stykket noget kode sammen, der leder den besøgende tilbage til den oprindelige side efter login.

Prøv det, det burde virke




Deltag aktivt i debatten Små spørgsmål og forslag:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Forslag til energimærke126-03-2015 10:47
Bog-forslag til listen over bøger503-10-2012 20:04
Analyse af COP15 og et forslag til vejen frem918-01-2010 22:50
Forslag: Klimadebat.dk Live-debat!1207-12-2009 16:58
Forslag til brugerafstemninger1523-01-2009 14:30
Artikler
Konkrete politiske forslag til omstillingen af den danske økonomi
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik